[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
Test elementów i potem LOW oraz HIGH coś tam coś tam.
Łatwo znajdziesz. Robisz to na zgaszonym.
Powinno być słychac cykanie przekaźnika oraz jak otworzysz maske to powinno byc słychać jak sie woda gotuje przy świecach (pulsacyjnie).
Low to chyba 1 świeca a High dwie lub trzy
Jak są mrozy to tak juz po 2 minutach czuje lekkie ciepełko - nie wiem jak u was .
Ale zagrzanie do 90 i tak trwa długo.
Podgrzewacz działa do okolo 65 stopni płynu (sprawdzałem vagiem)
Najpierw włącza sie jedna świeca a potem wszystkie trzy o ile alternator wyrabia (sprawny zawsze wyrobi).
Nie dawajcie za duzych bezpieczników bo jest ryzyko zapalenia sie instalacji oraz auta !
Bezpiecznik powinien byc taki jak podaje producent!
Łatwo znajdziesz. Robisz to na zgaszonym.
Powinno być słychac cykanie przekaźnika oraz jak otworzysz maske to powinno byc słychać jak sie woda gotuje przy świecach (pulsacyjnie).
Low to chyba 1 świeca a High dwie lub trzy
Jak są mrozy to tak juz po 2 minutach czuje lekkie ciepełko - nie wiem jak u was .
Ale zagrzanie do 90 i tak trwa długo.
Podgrzewacz działa do okolo 65 stopni płynu (sprawdzałem vagiem)
Najpierw włącza sie jedna świeca a potem wszystkie trzy o ile alternator wyrabia (sprawny zawsze wyrobi).
Nie dawajcie za duzych bezpieczników bo jest ryzyko zapalenia sie instalacji oraz auta !
Bezpiecznik powinien byc taki jak podaje producent!
witam potrzebuje nr węża idącego od króćca za głowicą do wspomnianego podgrzewacza, chodziłem po sklepach grzebałem w etce ale tego ustrojstwa nie pokazuje, jakby w ogóle takie podgrzewacze w naszych klamotach nie występowały, mój lekko się już zmęczył ze tak powiem ma dwie opaski założone i dalej popuszcza pasuje go wymienić jak by ktoś numerem albo linkiem z alledro rzucił był bym bardzo wdzięczny :mrgreen:
po przeczytaniu tematu dochodze do wniosku ze załancza się po 20 sek. od odpalenia silnika , w zależności od roku modelu gdzeje z przerwami lub bez oraz może być regulowany za pomocą alternatora lub nie ale u mnie wgl nie ma prądu sprawdziłem już wszystko nie wiem tylko co dalej z tym zrobić wszystko mam podłączone sprawdzone a prądu jak nie było tak nie ma
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ale coś tym musi sterować.Przecież nie będą się grzały jeśli na zewnątrz jest temperatura w plusie.To ma działać jak jest zimno i z tego co pamietam to działa wtedy gdy działają świece.Jeśli sprawdzasz czy jest prąd w plusowych temperaturach gdy nie działają świece to podgrzewacz też nie powinien działać.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Z tego od świec?Pewnie podgrzewacz załącza się podobnie jak świece czyli poniżej 5 stopni.Jak kolega sprawa np w ciepłym garażu to w życiu mu się nie załączą...Jarewa pisze:Czujnik płynu chłodzącego, było tu omawiane na jego podstawie włącza grzanie.
A tak w ogóle to co tu gdybać.kolego bierz schemat do reki i sprawdź gdzie masz problem bo na odległość i tak nikt ci nie pomoże.Kto wie coś ty tam pozakładał <ok>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Jeśli podłączyłeś jak było w oryginale to podgrzewacz wystartuje pewnie dopiero poniżej jakiejś konkretnej temperatury otoczenia i na pewno nie będzie pracował równocześnie z świecami od silnika z uwagi na ogromny prąd jakim by wtedy był obciążony akumulator i alternator. Fajna sprawa, miałem zeszłej zimy i naprawdę szybko było ciepło (sterowałem go manualnie), teraz montuję Webasto <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt: