[B3 All] Okresowy zanik prądu
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
[B3 All] Okresowy zanik prądu
Witam. Szukałem ale nie znalazłem niczego co opisywałoby mój problem dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc.
Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem auta. Sytuacja wygląda następująco:
wczoraj wieczorem zgasiłem auto a dzisiaj rano normalnie odpalił. Dojechałem do pracy (pokonałem ok 70 km więc akumulator musiał się mocno podładować) zgasiłem auto a po pracy samochód już nie odpalił z braku prądu. Na kable odpalił bez problemu.
Co może być przyczyną takiej sytuacji?
Proszę o pomoc bo męczące staje się ciągłe rozłączanie akumulatora.
Pozdrawiam.
Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem auta. Sytuacja wygląda następująco:
wczoraj wieczorem zgasiłem auto a dzisiaj rano normalnie odpalił. Dojechałem do pracy (pokonałem ok 70 km więc akumulator musiał się mocno podładować) zgasiłem auto a po pracy samochód już nie odpalił z braku prądu. Na kable odpalił bez problemu.
Co może być przyczyną takiej sytuacji?
Proszę o pomoc bo męczące staje się ciągłe rozłączanie akumulatora.
Pozdrawiam.
- Daniel Choros
- Forum Audi 80
- Posty: 744
- Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
- Lokalizacja: Kamionka/Chełm
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
Alternator jest raczej ok bo jeśli rozłączam akumulator to problemu nie ma, zawsze po nocy czy nawet po kilku dniach auto odpala. Problem pojawia się dopiero kiedy alumulator zostaje pdłączony na noc. Raz można odpalić a nnym razem już nie odpala - brakuje prądu.daniel110791 pisze:sprawdź na początek ładowanie, może alternator Ci padł
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
- Daniel Choros
- Forum Audi 80
- Posty: 744
- Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
- Lokalizacja: Kamionka/Chełm
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Masz miernik? Zmierz pobór natężenie prądu na akumulatorze powinno być max 0,06A jeśli będzie więcej wyciągaj po jednym bezpieczniku dopuki nie znajdziesz takiego na po wyjęciu którego spadnie pobór.
Do mierzenia natężenia ustawiasz miernik na pomiar najlepiej do 10A, zdejmujesz jedną klemę i łączysz miernikiem klemę z akumulatorem.
Do mierzenia natężenia ustawiasz miernik na pomiar najlepiej do 10A, zdejmujesz jedną klemę i łączysz miernikiem klemę z akumulatorem.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
tak właśnie jutro zrobię i zobaczę jaki będzie wynik.aldi pisze:Masz miernik? Zmierz pobór natężenie prądu na akumulatorze powinno być max 0,06A jeśli będzie więcej wyciągaj po jednym bezpieczniku dopuki nie znajdziesz takiego na po wyjęciu którego spadnie pobór.
Do mierzenia natężenia ustawiasz miernik na pomiar najlepiej do 10A, zdejmujesz jedną klemę i łączysz miernikiem klemę z akumulatorem.
[ Dodano: 2014-01-20, 19:35 ]
Zrobiłem pomiar i na wyłączonym silniku po podłączeniu miernika i odczekaniu chwili odczytałem pomiar
-0,01 A.
Akumulator był podłączony a auto stało przez dwie doby nie odpalany, kiedy chciałem odpalić silnik to rozrusznik zakręcił 2-3 razy i prąd się skończył.
Może być to wina akumulatora?
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
albo ty coś źle zmierzyłeś albo masz naprawdę padnięty akumulator ( o ile pomiar był prawidłowy). Napisz więcej informacji ... w jakim stanie akumulator ? jaki ? ile Ah ?
Może Ci akumulator już nie domaga ? Druga sprawa to to ,ze ja bym te pomiary robił kilka razy . raz na dzień bądź na dwa dni - wyjaśniam dlaczego ... wcześniej pisałeś ze raz bez problemu odpali a za dwa dni juz masz problemy ... może w układzie elektronicznym auta jakiś przekaźnik się sypie i wysyła gdzieś prąd gdzie nie powinien ... ja przez takie palenie to przełożyłem sobie na kilka dni akumulator z auta taty od benzynki i problemy poznikały ... i u mnie jasne było ze siadł akumulator ... musisz pokombinować co i jak... My przez forum nie zobaczymy co jest nie halo i tego nie naprawimy ... a może luźne klemy jeszcze ?
Ahh dopiero doczytałem ze po odłaczeniu akumulatora problem znika ... wiec powinno juz co to dac duzo do myslenia... ja mam 80 od roku i proboje ja sam naprawiac - w razie mozliwosci niz dawac auto dla pseudo mechanikow ...
Może Ci akumulator już nie domaga ? Druga sprawa to to ,ze ja bym te pomiary robił kilka razy . raz na dzień bądź na dwa dni - wyjaśniam dlaczego ... wcześniej pisałeś ze raz bez problemu odpali a za dwa dni juz masz problemy ... może w układzie elektronicznym auta jakiś przekaźnik się sypie i wysyła gdzieś prąd gdzie nie powinien ... ja przez takie palenie to przełożyłem sobie na kilka dni akumulator z auta taty od benzynki i problemy poznikały ... i u mnie jasne było ze siadł akumulator ... musisz pokombinować co i jak... My przez forum nie zobaczymy co jest nie halo i tego nie naprawimy ... a może luźne klemy jeszcze ?
Ahh dopiero doczytałem ze po odłaczeniu akumulatora problem znika ... wiec powinno juz co to dac duzo do myslenia... ja mam 80 od roku i proboje ja sam naprawiac - w razie mozliwosci niz dawac auto dla pseudo mechanikow ...
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
Akumulator to Bosh 72 Ah. Do nowych to on raczej nie nalezy, będzie miał jakieś 4 lata o ile nie 5 lat.szymon_xd2 pisze:albo ty coś źle zmierzyłeś albo masz naprawdę padnięty akumulator ( o ile pomiar był prawidłowy). Napisz więcej informacji ... w jakim stanie akumulator ? jaki ? ile Ah ?
Może Ci akumulator już nie domaga ? Druga sprawa to to ,ze ja bym te pomiary robił kilka razy . raz na dzień bądź na dwa dni - wyjaśniam dlaczego ... wcześniej pisałeś ze raz bez problemu odpali a za dwa dni juz masz problemy ... może w układzie elektronicznym auta jakiś przekaźnik się sypie i wysyła gdzieś prąd gdzie nie powinien ... ja przez takie palenie to przełożyłem sobie na kilka dni akumulator z auta taty od benzynki i problemy poznikały ... i u mnie jasne było ze siadł akumulator ... musisz pokombinować co i jak... My przez forum nie zobaczymy co jest nie halo i tego nie naprawimy ... a może luźne klemy jeszcze ?
Ahh dopiero doczytałem ze po odłaczeniu akumulatora problem znika ... wiec powinno juz co to dac duzo do myslenia... ja mam 80 od roku i proboje ja sam naprawiac - w razie mozliwosci niz dawac auto dla pseudo mechanikow ...
Klemy mam na prawdę mocno przymocowane.
Będę robił eszcze pomiary. Powiedzcie mi tylko czy lepiej je robić na odłączonym + czy - alumulatora?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
tu sie pisze a ne mowi, glosu i tak bys nie uslyszalkamilziomek23 pisze:Powiedzcie mi tylko
bez znaczenia, choc na minusie latwiej bo tam jest jedna tasma miedziana i wygodniej ja odlaczyckamilziomek23 pisze:na odłączonym + czy - alumulatora?
a co do tresi tematu, to zrob jak aldi pisal, ale dodatkowo zrob to z przekaznikami, ze po kolei wyjmuj je
pierwsze podejrzewam kable klapy tylnej, swiatelko schowka na rekawiczki i przekaznik styku X
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
Pomiary zrobione:
- prąd na postoju nie ucieka
-alternator ładuje prawidłowo, przy wyłączonych odbiornikach prądu jak i przy włączonych (światła, ogrzewanie tylnej szyby, nawiew).
Jedyna rzecz, która tutaj wymaga wymiany to moim zdaniem akumulator.
Myślicie, że któryś z podanych niżej sprawdzi się?
Exide Excell
Varta Black Dynamic
- prąd na postoju nie ucieka
-alternator ładuje prawidłowo, przy wyłączonych odbiornikach prądu jak i przy włączonych (światła, ogrzewanie tylnej szyby, nawiew).
Jedyna rzecz, która tutaj wymaga wymiany to moim zdaniem akumulator.
Myślicie, że któryś z podanych niżej sprawdzi się?
Exide Excell
Varta Black Dynamic
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki