Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 All] Okresowy zanik prądu

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

[B3 All] Okresowy zanik prądu

Post autor: kamilziomek23 » 18 sty 2014, 00:30

Witam. Szukałem ale nie znalazłem niczego co opisywałoby mój problem dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc.

Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem auta. Sytuacja wygląda następująco:
wczoraj wieczorem zgasiłem auto a dzisiaj rano normalnie odpalił. Dojechałem do pracy (pokonałem ok 70 km więc akumulator musiał się mocno podładować) zgasiłem auto a po pracy samochód już nie odpalił z braku prądu. Na kable odpalił bez problemu.

Co może być przyczyną takiej sytuacji?
Proszę o pomoc bo męczące staje się ciągłe rozłączanie akumulatora.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Daniel Choros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 744
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
Lokalizacja: Kamionka/Chełm

Post autor: Daniel Choros » 18 sty 2014, 08:20

sprawdź na początek ładowanie, może alternator Ci padł

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 18 sty 2014, 09:28

daniel110791 pisze:sprawdź na początek ładowanie, może alternator Ci padł
Alternator jest raczej ok bo jeśli rozłączam akumulator to problemu nie ma, zawsze po nocy czy nawet po kilku dniach auto odpala. Problem pojawia się dopiero kiedy alumulator zostaje pdłączony na noc. Raz można odpalić a nnym razem już nie odpala - brakuje prądu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sty 2014, 09:47

Wyglada jak by Ci coś rozładowywało aku, trzeba tylko obaczyć co.

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 18 sty 2014, 10:01

PieterB pisze:Wyglada jak by Ci coś rozładowywało aku, trzeba tylko obaczyć co.
Tylko dlaczego dzieje się to tak w kratke? Moge mieć np problem z klemami?

Jak najlepiej sprawdzić co mi podkrada prąd?

Awatar użytkownika
Daniel Choros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 744
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
Lokalizacja: Kamionka/Chełm

Post autor: Daniel Choros » 18 sty 2014, 10:05

nie dokładałeś żadnych sprzętów ostatnio? bo tak w ciemno szukać to ciężko :-/ radio na pierwszym miejscu oczywiście do sprawdzenia :-P

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 18 sty 2014, 10:23

daniel110791 pisze:nie dokładałeś żadnych sprzętów ostatnio? bo tak w ciemno szukać to ciężko :-/ radio na pierwszym miejscu oczywiście do sprawdzenia :-P
Właśnie radio obstawiałem, 3 dni temu kupiłem nowe radio JVC - problem nie znikł więc to na pewno nie radio :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sty 2014, 10:53

kamilziomek23 pisze:Jak najlepiej sprawdzić co mi podkrada prąd?
ja sprawdzałem na bezpiecznikach

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 sty 2014, 10:57

Masz miernik? Zmierz pobór natężenie prądu na akumulatorze powinno być max 0,06A jeśli będzie więcej wyciągaj po jednym bezpieczniku dopuki nie znajdziesz takiego na po wyjęciu którego spadnie pobór.

Do mierzenia natężenia ustawiasz miernik na pomiar najlepiej do 10A, zdejmujesz jedną klemę i łączysz miernikiem klemę z akumulatorem.

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 20 sty 2014, 00:22

aldi pisze:Masz miernik? Zmierz pobór natężenie prądu na akumulatorze powinno być max 0,06A jeśli będzie więcej wyciągaj po jednym bezpieczniku dopuki nie znajdziesz takiego na po wyjęciu którego spadnie pobór.

Do mierzenia natężenia ustawiasz miernik na pomiar najlepiej do 10A, zdejmujesz jedną klemę i łączysz miernikiem klemę z akumulatorem.
tak właśnie jutro zrobię i zobaczę jaki będzie wynik.

[ Dodano: 2014-01-20, 19:35 ]
Zrobiłem pomiar i na wyłączonym silniku po podłączeniu miernika i odczekaniu chwili odczytałem pomiar
-0,01 A.
Akumulator był podłączony a auto stało przez dwie doby nie odpalany, kiedy chciałem odpalić silnik to rozrusznik zakręcił 2-3 razy i prąd się skończył.
Może być to wina akumulatora?

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 20 sty 2014, 20:34

albo ty coś źle zmierzyłeś albo masz naprawdę padnięty akumulator ( o ile pomiar był prawidłowy). Napisz więcej informacji ... w jakim stanie akumulator ? jaki ? ile Ah ?
Może Ci akumulator już nie domaga ? Druga sprawa to to ,ze ja bym te pomiary robił kilka razy . raz na dzień bądź na dwa dni - wyjaśniam dlaczego ... wcześniej pisałeś ze raz bez problemu odpali a za dwa dni juz masz problemy ... może w układzie elektronicznym auta jakiś przekaźnik się sypie i wysyła gdzieś prąd gdzie nie powinien ... ja przez takie palenie to przełożyłem sobie na kilka dni akumulator z auta taty od benzynki i problemy poznikały ... i u mnie jasne było ze siadł akumulator ... musisz pokombinować co i jak... My przez forum nie zobaczymy co jest nie halo i tego nie naprawimy ... a może luźne klemy jeszcze ?

Ahh dopiero doczytałem ze po odłaczeniu akumulatora problem znika ... wiec powinno juz co to dac duzo do myslenia... ja mam 80 od roku i proboje ja sam naprawiac - w razie mozliwosci niz dawac auto dla pseudo mechanikow ...

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 21 sty 2014, 11:17

szymon_xd2 pisze:albo ty coś źle zmierzyłeś albo masz naprawdę padnięty akumulator ( o ile pomiar był prawidłowy). Napisz więcej informacji ... w jakim stanie akumulator ? jaki ? ile Ah ?
Może Ci akumulator już nie domaga ? Druga sprawa to to ,ze ja bym te pomiary robił kilka razy . raz na dzień bądź na dwa dni - wyjaśniam dlaczego ... wcześniej pisałeś ze raz bez problemu odpali a za dwa dni juz masz problemy ... może w układzie elektronicznym auta jakiś przekaźnik się sypie i wysyła gdzieś prąd gdzie nie powinien ... ja przez takie palenie to przełożyłem sobie na kilka dni akumulator z auta taty od benzynki i problemy poznikały ... i u mnie jasne było ze siadł akumulator ... musisz pokombinować co i jak... My przez forum nie zobaczymy co jest nie halo i tego nie naprawimy ... a może luźne klemy jeszcze ?

Ahh dopiero doczytałem ze po odłaczeniu akumulatora problem znika ... wiec powinno juz co to dac duzo do myslenia... ja mam 80 od roku i proboje ja sam naprawiac - w razie mozliwosci niz dawac auto dla pseudo mechanikow ...
Akumulator to Bosh 72 Ah. Do nowych to on raczej nie nalezy, będzie miał jakieś 4 lata o ile nie 5 lat.
Klemy mam na prawdę mocno przymocowane.
Będę robił eszcze pomiary. Powiedzcie mi tylko czy lepiej je robić na odłączonym + czy - alumulatora?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 21 sty 2014, 11:26

kamilziomek23 pisze:Powiedzcie mi tylko
tu sie pisze a ne mowi, glosu i tak bys nie uslyszal
kamilziomek23 pisze:na odłączonym + czy - alumulatora?
bez znaczenia, choc na minusie latwiej bo tam jest jedna tasma miedziana i wygodniej ja odlaczyc
a co do tresi tematu, to zrob jak aldi pisal, ale dodatkowo zrob to z przekaznikami, ze po kolei wyjmuj je

pierwsze podejrzewam kable klapy tylnej, swiatelko schowka na rekawiczki i przekaznik styku X

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 29 sty 2014, 15:37

Pomiary zrobione:
- prąd na postoju nie ucieka
-alternator ładuje prawidłowo, przy wyłączonych odbiornikach prądu jak i przy włączonych (światła, ogrzewanie tylnej szyby, nawiew).

Jedyna rzecz, która tutaj wymaga wymiany to moim zdaniem akumulator.

Myślicie, że któryś z podanych niżej sprawdzi się?
Exide Excell
Varta Black Dynamic

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 30 sty 2014, 22:12

ja mam centre plus cos kolo 70Ah - nie pamietam dokładnie ile . Zyleta :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl