Przeszukałem forum i nie znalazłem jak sobie poradzić z tym błędem.
Moje audi jest na pierburgu i ten czujnik jest w komputerze ecu, czy da się to jakoś naprawić czy pozostaje wymiana komputera. Dodam ze samochód pali ok. 10l bardzo dobrze ciągnie bo turbo jest cały czas otwarte na ful i na pewno przeładowuje, jakie mogą być skutki takiej jazdy. Jakby te spalanie było mniejsze to ani bym nic nie szukał bo samochód łanie śmiga.
[B4 1.9 1Z 90KM] 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G7
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 sty 2014, 09:40
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Po czym wnosisz :?: Jak by przeładowywało ,to by odcinało i ecu w awaryjny wchodziło ,to samo jak ecu doładowania nie "widzi "wcale . Dobrze ciągnie i pali koło 10 ,bo zapewne masz tuningowane ecu Nieszczelny wężyk do mapsensora ,powoduje normalną jazdę do ok.120 i odcinkę z powodu przejscia ecu w stan awaryjny ,i tylezwireklewap pisze:bardzo dobrze ciągnie bo turbo jest cały czas otwarte na ful i na pewno przeładowuje,
Wymienić ,albo wyciąć przetarty kawałek węzyka i połaczyć ,przeciera się czesto pod akumulatorem .A najlepiej ,zamiast zgadywać co się stało <ok> zrobić log dynamiczny 011 ,z osiągami ciśnienia doładowania i bedzie wszystko widoczne jak na dłoni 8-)zwireklewap pisze:czy da się to jakoś naprawić czy pozostaje wymiana komputera.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 sty 2014, 09:40
Znalazłem przyczynę błędu. Zerknąłem do komputera ecu co z tym wężykiem okazało się że ktoś tam ładnie poczarował w tym samochodzie. Auto kupiłem 2 tygodnie temu ładnie ciąneło i nic nie było podejżanego do czasu sprawdzenia Vagiem i zaglądniecia do komputera ecu (dzisiaj). Okazało się że połączenie wiązki do komputera jest pocięte:
-na kabel pin 14 (szaro brązowy) jest przecięty i spięty wyłącznikiem pod siedzeniem,
-na kablach pin 1 (brązowy) i pin 25 (czerwono biały) było podobnie ale kable odchodzące usunięte;
-a z wężyka który był podpięty do komputera jest zasysane powietrze dlatego jest bład 00519.
Więc postanowiłem sprawdzić jak są wężyki pozakładane na n75 okazało się że masakra:
-tam gdzie ma być przewód idący do rury dolotu powietrza był podpiety do ecu komputera;
-gdzie ma być przewód idący do popychacza (gruchy turbo) idzie wężyk od pompy wakum ;
-przewód idący od turbinki jest podpiety do popychacza (gruchy turbo)
Jeszcze jest namodzone z ERG jak by tego było mało ;
-przewód zamiast być podpięty pod pompę wakum jest podpięty do turbinki (koło węża)
Masakra ale auto bardzo dobrze Ciągnie ciekawe jak długo i kto miał taki pomysł :shock: NOBEL
-na kabel pin 14 (szaro brązowy) jest przecięty i spięty wyłącznikiem pod siedzeniem,
-na kablach pin 1 (brązowy) i pin 25 (czerwono biały) było podobnie ale kable odchodzące usunięte;
-a z wężyka który był podpięty do komputera jest zasysane powietrze dlatego jest bład 00519.
Więc postanowiłem sprawdzić jak są wężyki pozakładane na n75 okazało się że masakra:
-tam gdzie ma być przewód idący do rury dolotu powietrza był podpiety do ecu komputera;
-gdzie ma być przewód idący do popychacza (gruchy turbo) idzie wężyk od pompy wakum ;
-przewód idący od turbinki jest podpiety do popychacza (gruchy turbo)
Jeszcze jest namodzone z ERG jak by tego było mało ;
-przewód zamiast być podpięty pod pompę wakum jest podpięty do turbinki (koło węża)
Masakra ale auto bardzo dobrze Ciągnie ciekawe jak długo i kto miał taki pomysł :shock: NOBEL
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Czujnik temp.dla kompa ,pewnie jakiś patent żeby grzały świece "na życzenie "zwireklewap pisze:na kabel pin 14 (szaro brązowy) jest przecięty i spięty wyłącznikiem pod siedzeniem,
1 masa ,25 zasialnie EGR ...Niezły magik tam łapy wsadził :roll: choć wyłaczenie EGR popieram ,tyle że robi się to w dużo pewniejszy i prostrzy sposób ,zaslepiajączwireklewap pisze:na kablach pin 1 (brązowy) i pin 25 (czerwono biały) było podobnie ale kable odchodzące usunięte;
A tu, to już mistrzostwo świata ,bo nawet jeden przewód nie jest prawidłowo :roll: Auto jedzie w miarę dobrze ,bo komp "nie widzi " żadnego doładowania ,które akurat jest na poziomie ok.0,6 bara ,bo jest "baypas " <ok>zwireklewap pisze:a z wężyka który był podpięty do komputera jest zasysane powietrze dlatego jest bład 00519.
Więc postanowiłem sprawdzić jak są wężyki pozakładane na n75 okazało się że masakra:
-tam gdzie ma być przewód idący do rury dolotu powietrza był podpiety do ecu komputera;
-gdzie ma być przewód idący do popychacza (gruchy turbo) idzie wężyk od pompy wakum ;
-przewód idący od turbinki jest podpiety do popychacza (gruchy turbo)
Jeszcze jest namodzone z ERG jak by tego było mało ;
-przewód zamiast być podpięty pod pompę wakum jest podpięty do turbinki (koło węża)
zwireklewap pisze:-przewód idący od turbinki jest podpiety do popychacza (gruchy turbo)
Bo nie "widząc " doładowania ,po prostu musi wejść w tryb awaryjnyzwireklewap pisze:-a z wężyka który był podpięty do komputera jest zasysane powietrze dlatego jest bład 00519.