Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G7

ODPOWIEDZ
zwireklewap
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 18 sty 2014, 09:40

[B4 1.9 1Z 90KM] 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G7

Post autor: zwireklewap » 18 sty 2014, 18:40

Przeszukałem forum i nie znalazłem jak sobie poradzić z tym błędem.
Moje audi jest na pierburgu i ten czujnik jest w komputerze ecu, czy da się to jakoś naprawić czy pozostaje wymiana komputera. Dodam ze samochód pali ok. 10l bardzo dobrze ciągnie bo turbo jest cały czas otwarte na ful i na pewno przeładowuje, jakie mogą być skutki takiej jazdy. Jakby te spalanie było mniejsze to ani bym nic nie szukał bo samochód łanie śmiga.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 18 sty 2014, 19:28

przewodzik idacy do ECU nie drozny np. lub nieszczelny
Temat omawiany milion razy....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 sty 2014, 19:42

zwireklewap pisze:bardzo dobrze ciągnie bo turbo jest cały czas otwarte na ful i na pewno przeładowuje,
Po czym wnosisz :?: Jak by przeładowywało ,to by odcinało i ecu w awaryjny wchodziło ,to samo jak ecu doładowania nie "widzi "wcale . Dobrze ciągnie i pali koło 10 ,bo zapewne masz tuningowane ecu ;-) Nieszczelny wężyk do mapsensora ,powoduje normalną jazdę do ok.120 i odcinkę z powodu przejscia ecu w stan awaryjny ,i tyle
zwireklewap pisze:czy da się to jakoś naprawić czy pozostaje wymiana komputera.
Wymienić ,albo wyciąć przetarty kawałek węzyka i połaczyć ,przeciera się czesto pod akumulatorem .A najlepiej ,zamiast zgadywać co się stało <ok> zrobić log dynamiczny 011 ,z osiągami ciśnienia doładowania i bedzie wszystko widoczne jak na dłoni 8-)

zwireklewap
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 18 sty 2014, 09:40

Post autor: zwireklewap » 20 sty 2014, 23:59

Znalazłem przyczynę błędu. Zerknąłem do komputera ecu co z tym wężykiem okazało się że ktoś tam ładnie poczarował w tym samochodzie. Auto kupiłem 2 tygodnie temu ładnie ciąneło i nic nie było podejżanego do czasu sprawdzenia Vagiem i zaglądniecia do komputera ecu (dzisiaj). Okazało się że połączenie wiązki do komputera jest pocięte:
-na kabel pin 14 (szaro brązowy) jest przecięty i spięty wyłącznikiem pod siedzeniem,
-na kablach pin 1 (brązowy) i pin 25 (czerwono biały) było podobnie ale kable odchodzące usunięte;
-a z wężyka który był podpięty do komputera jest zasysane powietrze dlatego jest bład 00519.
Więc postanowiłem sprawdzić jak są wężyki pozakładane na n75 okazało się że masakra:
-tam gdzie ma być przewód idący do rury dolotu powietrza był podpiety do ecu komputera;
-gdzie ma być przewód idący do popychacza (gruchy turbo) idzie wężyk od pompy wakum :-D ;
-przewód idący od turbinki jest podpiety do popychacza (gruchy turbo)
Jeszcze jest namodzone z ERG jak by tego było mało ;
-przewód zamiast być podpięty pod pompę wakum jest podpięty do turbinki (koło węża)
Masakra ale auto bardzo dobrze Ciągnie ciekawe jak długo i kto miał taki pomysł :shock: NOBEL

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 sty 2014, 00:20

zwireklewap pisze:na kabel pin 14 (szaro brązowy) jest przecięty i spięty wyłącznikiem pod siedzeniem,
Czujnik temp.dla kompa ,pewnie jakiś patent żeby grzały świece "na życzenie "
zwireklewap pisze:na kablach pin 1 (brązowy) i pin 25 (czerwono biały) było podobnie ale kable odchodzące usunięte;
1 masa ,25 zasialnie EGR ...Niezły magik tam łapy wsadził :roll: choć wyłaczenie EGR popieram ,tyle że robi się to w dużo pewniejszy i prostrzy sposób ,zaslepiając ;-)
zwireklewap pisze:a z wężyka który był podpięty do komputera jest zasysane powietrze dlatego jest bład 00519.
Więc postanowiłem sprawdzić jak są wężyki pozakładane na n75 okazało się że masakra:
-tam gdzie ma być przewód idący do rury dolotu powietrza był podpiety do ecu komputera;
-gdzie ma być przewód idący do popychacza (gruchy turbo) idzie wężyk od pompy wakum :-D ;
-przewód idący od turbinki jest podpiety do popychacza (gruchy turbo)
Jeszcze jest namodzone z ERG jak by tego było mało ;
-przewód zamiast być podpięty pod pompę wakum jest podpięty do turbinki (koło węża)
A tu, to już mistrzostwo świata ,bo nawet jeden przewód nie jest prawidłowo :roll: Auto jedzie w miarę dobrze ,bo komp "nie widzi " żadnego doładowania ,które akurat jest na poziomie ok.0,6 bara ,bo jest "baypas " <ok>
zwireklewap pisze:-przewód idący od turbinki jest podpiety do popychacza (gruchy turbo)
zwireklewap pisze:-a z wężyka który był podpięty do komputera jest zasysane powietrze dlatego jest bład 00519.
Bo nie "widząc " doładowania ,po prostu musi wejść w tryb awaryjny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl