Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Tylne łożysko

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
ODPOWIEDZ
Majrasss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 13 paź 2013, 21:44
Lokalizacja: Zielona G.

[B4 2.0 ABK] Tylne łożysko

Post autor: Majrasss » 21 sty 2014, 21:28

Pojawila sie w moim aucie dziwna sytuacja, konkretnie zaczelo w trasie wyć tylne koło, pierwsza mysl oczywista - łożysko. Po ppowrocie z trasy (jakies 400km) auto stalo przez noc rano mialem je zawiezc na wymiane lozyska i nagle cuda niewidy - przestalo buczec, pomyslalem ze moze osiagam w miescie zbyt mala predkosc ale pojechalem na autostrade i cisza jak makiem zasial i tak jest do dzis (kolejne kilkadziesiat kilometrow przejechalem)

Wczesniej wyło od 50 do 80km/h pozniej chwila ciszy i od 110 do 130 bylo coraz glosniej, pozniej cichlo

Czy ono na pewno jest do wymiany czy buczenie moglo powodowac cos innego ?

Kamikadze20077
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 04 paź 2010, 18:51

Post autor: Kamikadze20077 » 21 sty 2014, 21:34

Lozysko sie konczy jak masz bebny to wyjmij wyczysc smaru daj nowego i zloz alho odrazu wymien koszt nowego smieszny chyba 30zl bo niedawno wymienialem znajomemu

Majrasss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 13 paź 2013, 21:44
Lokalizacja: Zielona G.

Post autor: Majrasss » 21 sty 2014, 21:37

czyli mowiac krotko jest to poczatek konca

Kamikadze20077
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 04 paź 2010, 18:51

Post autor: Kamikadze20077 » 21 sty 2014, 21:45

Tak jest. Moze teraz byc jakis czas spokoj ale napewno w krotkim czasie da dobrze o sobie znac. Dluga trasa duzo hamowan czyli temperatura itd daly znac o lozysku.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 21 sty 2014, 22:27

łożysko napewno,na jesieni dopadł mnie ten sam problem jak synów na trening wiozłem trasą i zaczęło wyć prawe tylnie po postoju była cisza jak ruszyłem i po paru km dalej wyło długo nie myśląc zakupiłem łożyska FAG następnego dnia wymieniłem lewą i prawą strone i spokój cena śmieszna a wymiana jeszcze łatwiejsza.Ważne by nie dociągać łożyska do końca minimalny luz musi zostać

Majrasss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 13 paź 2013, 21:44
Lokalizacja: Zielona G.

Post autor: Majrasss » 21 sty 2014, 22:42

i takie odpowiedzi mi sie podobaja, co do wymiany oddam to kumplowi do zrobienia za flaszke ktora i tak razem wypijemy ale chociaz juz wiem ze to na bank jest to :)

Kamikadze20077
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 04 paź 2010, 18:51

Post autor: Kamikadze20077 » 21 sty 2014, 23:08

Ja zawsze robie tak ze dokrecam na maxa grzechotka ile mam sil a cofam o 90stopni i nigdy problemu nie mialem

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 sty 2014, 16:47

nie ważne jak się dokręca ,tylko luz jaki zostawiamy po złożeniu wszystkiego

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 24 sty 2014, 15:12

Cześć :-) Nie wnikam jak to robicie i nikogo nie neguje.Napisze jak mnie pewien mechanik za małolata nauczył.Ważne jest wszystko od nabicia pierścieni po dokręcenie łożyska na piaście.Mało tego nauczył mnie techniki smarowania łożysk żeby smar był w środku a nie pomaziany na zewnątrz.Więc mam już wszystko na piaście i zakładam na czop.Dokręcam do końca ale z wyczuciem,popuszczam 30 stopni.Zakładam stalówkę z oponą bo najlepsze jest dojście do piasty i dokręcam koło. Łapie na obwodach na krzyż i sprawdzam luz jeśli jest dokręcam delikatnie.Powtarzam sprawdzanie luzu oraz kręcę kołem i go obserwuje.Prawidłowo koło powinno delikatnie się zatrzymać (płynnie) i nie mieć luzów.Za słabo dokręcone zatrzymując się,cofnie się w przeciwnym kierunku,luzy będą choć nie koniecznie od razu.Za mocno dokręcone koło zatrzymując się będzie delikatnie hmm trykać,szarpać a przy zatrzymywaniu brak płynności.Blokuje,nabijam osłonę i jeżdżę.Sprawdzam luz po 1000km (łożyska układają się) i jeśli jest to go niweluje na kole a jak nie ma to zostawiam w spokoju.Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 24 sty 2014, 17:58

Slawo777 pisze:Cześć :-) Nie wnikam jak to robicie i nikogo nie neguje.Napisze jak mnie pewien mechanik za małolata nauczył.Ważne jest wszystko od nabicia pierścieni po dokręcenie łożyska na piaście.Mało tego nauczył mnie techniki smarowania łożysk żeby smar był w środku a nie pomaziany na zewnątrz.Więc mam już wszystko na piaście i zakładam na czop.Dokręcam do końca ale z wyczuciem,popuszczam 30 stopni.Zakładam stalówkę z oponą bo najlepsze jest dojście do piasty i dokręcam koło. Łapie na obwodach na krzyż i sprawdzam luz jeśli jest dokręcam delikatnie.Powtarzam sprawdzanie luzu oraz kręcę kołem i go obserwuje.Prawidłowo koło powinno delikatnie się zatrzymać (płynnie) i nie mieć luzów.Za słabo dokręcone zatrzymując się,cofnie się w przeciwnym kierunku,luzy będą choć nie koniecznie od razu.Za mocno dokręcone koło zatrzymując się będzie delikatnie hmm trykać,szarpać a przy zatrzymywaniu brak płynności.Blokuje,nabijam osłonę i jeżdżę.Sprawdzam luz po 1000km (łożyska układają się) i jeśli jest to go niweluje na kole a jak nie ma to zostawiam w spokoju.Pozdrawiam :-)
Podobnie uczył mnie tata jak miałem kilkanascie lat i dzielnie mu towarzyszyłem podczas napraw. Sam do dziś tak robię. Jako, że nie uznaję stalówek i zawsze mam alusy, to biorę po prostu zapasówkę i robię dokładnie tak samo. W B4 po wymianie łożysk w opisany sposób zrobiłem 60tys. i nadal była cisza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl