Jestem kolejnym przykładem, który zastosował z powodzeniem 5W40 .hudy pisze:co niby miałby ten olej wypłukać?
[B4 1.9 1Z 90KM] zmiana oleju z 10w40 na 5w40
ja w każdym aucie jakie u mnie jeździły, jeżdżą i jeździć będą leję 5W50, nie chodzi o to że tylko ten olej jest najlepszy, ale chodzi o to żęby były dobre oleje, dobry olej to mniejsze spalanie, turbo się lepiej wkręca, jak się turbo lepiej wkręca to i auto lepiej jedzie, na wiosnę jak sie zacznie jazda VW LT to tam też trafi coś z palety 5W, jedynie co może nawalić to stare simmeringi,, 5W40 moze trochę za żadki według mnie do naszych silnków szczególnie tych po mocnych chipach, ale za to oleje klasy 5W50, 0W50 i 5W60 jak najbardziej można lać, pamiętajmy że druga liczba określa parametry oleju gorącego.
co do wypłukania to nie ma się czeog bać, najwyżej stare simmeringi stwardnieją ale to żadko się zdarza, napewno żadnych awarii panewek, wału czy tym podobnych nie będzie, chyba że dobierzemy za żadki olej,
sam lałem bezpośrednio po półsyntetykach czy nawet minerałach pełny syntety i jakoś żaden motor mi nie padł...
dobry olej to również taki który ułatwia zimny rozruch i szybko się rozprowadza po całym silniku dzieki czemu np popychacze zaczynają niemal od razu kasować luzy
co do wypłukania to nie ma się czeog bać, najwyżej stare simmeringi stwardnieją ale to żadko się zdarza, napewno żadnych awarii panewek, wału czy tym podobnych nie będzie, chyba że dobierzemy za żadki olej,
sam lałem bezpośrednio po półsyntetykach czy nawet minerałach pełny syntety i jakoś żaden motor mi nie padł...
dobry olej to również taki który ułatwia zimny rozruch i szybko się rozprowadza po całym silniku dzieki czemu np popychacze zaczynają niemal od razu kasować luzy
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Co ty gadasz o rozpedzaniu turbiny. Chyba tylko do osiagniecia nominalnej temp pracy to ma znaczenie, pozniej to i tak woda. po drugie przy tak niskim polu powierzchni kontaktu, to nie ma zadnego znaczenia.
Po drugie to czy ty widziałeś kiedyś zatarte/obrocone panewki jesli był bylejaki olej? Nawet wody nalejesz i panewek nie zatrze. Co innego gładzie cylindrów. Ale tego sie dowiesz jak na korku magnetycznym wyciagniesz opiłki.
Jedyny plus rzadkiego oleju to lepszy rozruch. A rozprowadzenie po silniku? Przy sprawnym układzie olejowym olej nie cofnie sie do miski, nie ma wiec krytycznego momentu pracy bez filmu olejowego.
Ale jak wam takie pilne te syntetyki w 20 letnim samochodzie to lejcie. Pieniedzy macie za duzo. Połowie leje sie z silnika, a innym złopie litr oleju na 1000 km. Ale nie jepiej zamiast polsyntetyka lac syntetyk:D na 3 wymianach za roznice w cenie ogarnelibyscie silnik pod wzgledem wycieków.
Po drugie to czy ty widziałeś kiedyś zatarte/obrocone panewki jesli był bylejaki olej? Nawet wody nalejesz i panewek nie zatrze. Co innego gładzie cylindrów. Ale tego sie dowiesz jak na korku magnetycznym wyciagniesz opiłki.
Jedyny plus rzadkiego oleju to lepszy rozruch. A rozprowadzenie po silniku? Przy sprawnym układzie olejowym olej nie cofnie sie do miski, nie ma wiec krytycznego momentu pracy bez filmu olejowego.
Ale jak wam takie pilne te syntetyki w 20 letnim samochodzie to lejcie. Pieniedzy macie za duzo. Połowie leje sie z silnika, a innym złopie litr oleju na 1000 km. Ale nie jepiej zamiast polsyntetyka lac syntetyk:D na 3 wymianach za roznice w cenie ogarnelibyscie silnik pod wzgledem wycieków.
To chyba źle spojrzałeś albo ja mam inną książkę serwisowąkarolas123 pisze:Zadnych olei ponizej 10w czyli 5w i 0w nie ma w wykazie w ksiazce serwisowej.
Dla Audi A4 1.9TDI (czyli silniki 1Z, AHU, AFN, ...) na stronie castrola jest podane jaki olej lać do tych silników:
Zalecany EDGE 0W-40
Dobry MAGNATEC DIESEL 5W-40 B4
Dopuszczalny Magnatec Diesel 10W-40 B3
Jakoś nie widzę tu 15W, a pod słowem "dopuszczalny" rozumiem "gorszego nie lej", nie wiem tylko skąd dla 80 podają:
Zalecany Magnatec Diesel 10W-40 B3
Dobry Magnatec 15W-40
Pewnie z tego samego powodu co tak krzyczysz, że 5W to zabójca, a przecież to ten sam silnik co w A4, dla którego podają 0W.
Jak widać komuś bardzo zależy żeby posiadacze starszych aut leli gorszy olej powodując przyspieszenie wizyty w warsztacie albo na złomie.
Ja z 10W40 zmieniłem na 5W40 i jest o niebo lepiej, szczególnie w zimie przy dużych mrozach.
Bzdura, przy temperaturze rzędu -30*C (a takie u nas występują) olej 10W ledwo płynie, a 15W można kroić nożem więc jak ma smarować stojąc zestalony w filtrze i kanałach olejowych :?: No chyba że trzymasz samochód cały czas w ogrzewanym garażu.karolas123 pisze:Jedyny plus rzadkiego oleju to lepszy rozruch. A rozprowadzenie po silniku? Przy sprawnym układzie olejowym olej nie cofnie sie do miski, nie ma wiec krytycznego momentu pracy bez filmu olejowego.
Nie był bym tego taki pewien. Kiedyś starą pompą olejową próbowałem pociągnąć wodę, stanęła dosłownie po 3-ech sekundach (silnik nie dał rady kręcić). Z panewkami będzie to samo.karolas123 pisze:Nawet wody nalejesz i panewek nie zatrze.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Ja zmieniłem w swoim golfie 2 1.6td z 15w40 na 5w40 i jest wszystko na
+ Fakt, za jakiś czas może wypłukać jakąś uszczelkę, ale co za problem ją wymienić. Poprzedni olej - lotos 15w40 nie chciał się wylać z butelki przy temperaturze -2stopnie, więc silnik też musiał dostawać baty jak po zimnym starcie, pompa nie mogła zassać oleju z miski. Do żadnego silnika nie zalecałbym lać oleju słabszej klasy niż 10w40.
+ Fakt, za jakiś czas może wypłukać jakąś uszczelkę, ale co za problem ją wymienić. Poprzedni olej - lotos 15w40 nie chciał się wylać z butelki przy temperaturze -2stopnie, więc silnik też musiał dostawać baty jak po zimnym starcie, pompa nie mogła zassać oleju z miski. Do żadnego silnika nie zalecałbym lać oleju słabszej klasy niż 10w40.
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=5&pcid=21
Ten olej nie boi się zimy i jest 10w40 ale na bazie pao i estrach, testowany w 124 200d
z 89r z przebiegiem nieznanym, koło 700tyś ma jak nie więcej..kolega użytkuje, po 10tyśkm tbn jest jeszcze 4,9 więc na kolejne 10 wystarczy.
Ten olej nie boi się zimy i jest 10w40 ale na bazie pao i estrach, testowany w 124 200d
z 89r z przebiegiem nieznanym, koło 700tyś ma jak nie więcej..kolega użytkuje, po 10tyśkm tbn jest jeszcze 4,9 więc na kolejne 10 wystarczy.
witam,niedawno wymieniono w mojej b4 filtr oleju i olej,mechanik przeszedl z 15w40 na 10w40.i teraz caly problem sie zaczol ze przy 100km piszczy i zapala sie kontrolka oleju,chcialem wrucic do 15w40 ale mechanik twierdzi ze to nie ma nic z tym wpolnego.na moje to chyba to bo przed wymian bylo ok i nic sie nie dzialo.a niechcialbym zajezdzic mojego ciapka
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
czarny1, a ciśnienie oleju sprawdzałeś :?: jak nie to zrób to a będziesz wiedział może tylko czujnik świruje. Po drugie jaki filtr oleju założyliście może jakieś g...o.
Ja ostatnio też wywaliłem Filtron'a bo co jakiś czas po zapaleniu mrugała jeszcze kontrolka teraz założyłem Mana i spokój mruganie ustało.
Ja ostatnio też wywaliłem Filtron'a bo co jakiś czas po zapaleniu mrugała jeszcze kontrolka teraz założyłem Mana i spokój mruganie ustało.
Akurat Arwam ma rację co do rozpędzania turbiny w zależności od gęstości oleju, potwierdzam to, u mnie turbo na zimnym jest bardzo ospałe i słychać jak pracuje, kiedy olej jest rozgrzany Turbo dużo szybciej się wkręca i cichnie. Więc dużo lepiej byłoby na 5w40 (na takim wcześniej jeździłem) ale teraz śmigam już na 10W40. Osobiście polecam 5w40 jeśli silnik jest szczelny i za dużo oleju nie bierze. A co do "rozszczelnienia się silnika" po przejściu na rzadszy olej, takie mity nie dla mnie. Albo bajki że przy 200ktys. powinno się już lać 15w40 - Moje podejście jest takie że od nowości silnik powinien pracować na 5w40, nawet przy przebiegu 400ktys. chyba że dużo oleju bierze i jest za mocno zalany :->
Może ktoś wytłumaczyć dlaczego na polskich stronach zalecają droższe oleje 0W-40 a na stronach niemieckich tańsze 5W-30.
Strona polska: http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 3&brand=17
Strona niemiecka: http://castrol.lubricantadvisor.com/c/d ... 94-2001%29
Zresztą taka sama sytuacja jest nie tylko na stronach Castrola ale też Mobila.
Po prostu naciągają nas niepotrzebnie na droższe oleje.
Strona polska: http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 3&brand=17
Strona niemiecka: http://castrol.lubricantadvisor.com/c/d ... 94-2001%29
Zresztą taka sama sytuacja jest nie tylko na stronach Castrola ale też Mobila.
Po prostu naciągają nas niepotrzebnie na droższe oleje.
Po pierwsze Błędne są dane bo pojemność nie wynosi 4,3l a 3,5l, Po drugie 0w40 to chyba tylko do nowego auta, po trzecie 5w30 jest za rzadki do naszych 1z, może nie być dobrego filmu olejowego - czasem taka nadgorliwość prowadzi do zatarcia silnika. Po czwarte co dobrego mogą napisać firmy Castrol i Mobil 1 ? Oni tylko w reklamie dobrze wychodzą, oleje są bardzo przeciętne i trafiają się często podróby. Po prostu przereklamowane, Najlepiej lać 5w40 Liqui Moly lub Vavoline. Ewentualnie 10w40, 15w40 nie nadaje się absolutnie.