Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Rozbieranie pompy wtryskowej Bosch VP 37.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 sty 2014, 22:19

Skoro tak jest, trzeba zrobić albo logi statyczne albo screeny z vaga pracy na jałowym grupa 000. Do tego grupa 000 wchodząc w Basic Settings. Jak silnik rozgrzany 000 pozwoli zobaczyć też dawkę (4 okno między 15-30), kąt w BS (pole 2 grypa 000) ma być 49-51 (+- 5 też nie będzie tragedii)

Gdyby to była pompa (lub zaworek N108) do zlogowania statycznie grupa 004 (Measuring Blocks i Basic Settings) i dynamicznie. Ale to pompa w baaaaaardzo szerokim pojęciu. Ustawienie minimalnego lub maksymalnego ciśnienia, sprawność samego N108 oraz wewnętrzne nieszczelności. Wyeksploatowanie pompy też.

kerimex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 07 sty 2014, 22:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: kerimex » 24 sty 2014, 19:51

Przed wymianą zrobiłem screeny z vaga, właśnie na biegu jałowym http://imageshack.com/a/img543/8540/7m15.jpg http://imageshack.com/a/img560/9595/4sn4.jpg
http://imageshack.com/a/img543/5365/84uu.jpg
http://imageshack.com/a/img23/2520/zwqk.jpg
i teraz chcę powrócić do tych ustawień. Tylko mróz trochę psuje szyki.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 sty 2014, 12:34

Sprawdź jak zachowa się kąt gdy wejdziesz w Basic Settings. Poza tym według wskazań dawka nieco za duża.

powinno być jakieś 3,6 - 4,4 przy temp. roboczej. Na upartego można to zrobić w adaptacjach. Ale kąt to trzeba przestawiać pompę.

Kąt będzie za późny podejrzewam, bo na wolnych obrotach już masz wysterowanie zaworka N108 na ponad 60%.

Problem polega na tym, że jeżeli na wolnych obrotach N108 już "kombinuje" i zaczyna przestawiać kąt wtrysku to przy wyższych obrotach brakuje mu już pola manewru.

Powinno być mniej więcej tak:

Grupa 004

http://vaglog.rtnet.pl/francis1982_154137.html

Grupa 000

http://vaglog.rtnet.pl/francis1982_154139.html

Gdyby to była m.in. wina ciśnienia wewnętrznego pompy log grupy 004 w Basic settings wyglądał by mniej więcej tak:

http://vaglog.rtnet.pl/francis1982_154138.html

Zadane 17,4 nie było możliwe do osiągnięcia pomimo dużego wysterowania zaworka N108. Po podbiciu wyszło tak:

http://vaglog.rtnet.pl/francis1982_154136.html czyli jest nieco lepiej.

ciśnienie jeszcze do dopieszczenia i tak a zmieniło się bo zmieniałem głowiczkę na 11mm oraz falę (chociaż to głowiczka ma większy wpływ na ciśnienie wewnętrzne bo i posiada "większe gardło). Fala... nie wiem, ale jak już to niezbyt znaczące.


Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 sty 2014, 14:47

Na ostatnim screenie masz dowód złego kąta statycznego.

Według timingu masz 24 i to jest duuużo za późno. 49-51 jak masz oryginalną pompę.

Jest to jeden z powodów trudnego odpalania zimnego silnika.

Dawka nieco za duża (zresztą pokazuje 14 w grupie 000). Ustaw między 3 a 4 mg/R lub 20-30 w czwartej rubryce grupy 000.

Kąt wtrysku możesz też ustawiać w timingu (najbliżej niebieskiej linii ma być). Może być minimalnie wyżej (1 do 2 jednostek).

kerimex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 07 sty 2014, 22:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: kerimex » 25 sty 2014, 17:53

Następne podejście i ustawię w grupie 000 20-30 lub między 3 a 4 w grupie 001. Niepokoi mnie kąt wtrysku, o którym pisałeś poprzednio. Jednak najdziwniejsze jest to, że tak ustawił mi dyplomowany mechanik, pracownik ASO bardzo dawno temu, jakby nie przeciek tej pompy tak bym dalej jeździł. Zawsze palił bardzo dobrze bez względu na temperaturę nawet dziś rano przy tym mrozie -14 i złym ustawieniu dawki paliwa. Regulacje przeprowadziłem po kilku godzinach jazdy po mieście i zamieściłem screeny.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 sty 2014, 19:33

Pewnie nie wszedł w BS ustawiając kąt co może przytrafić się nawet i "dyplomowanym mechanikom". Sam muszę się przyznać że też kiedyś tak u siebie ustawiałem.

Ale dzięki poradom Kostrza, Arwama i Trepka powolutku się uczę a wiadomo nauka nie idzie w las <ok>

Dla chcącego nic trudnego...

Zapomniałem dodać...

Po ustawieniu kąta i dawki jak należy wejdź w grupę 004 i kliknij w Basic Settings.

Silnik zacznie twardo pracować i jeżeli BTDC (żądane wyprzedzenie kąta wtrysku) zostanie spełnione przez ATDC (aktualne wyprzedzenie kąta) ciśnienie wewnętrzne pompy można uznać za prawidłowe.

Nie patrz na moje logi 004 BS dosłownie (znaczy żądanie 17.4) ponieważ żądanie na poziomie 17,4 dotyczy sterowników chipsowanych. Bo to nieco inna historia 8-)

Podpinałem np. sterownik 021 BD (16 bit z AHU) i żądanie w BS 004 wynosiło 7,9, które zostało spełnione.

Sprawdzenie zaworka N108: wchodzimy w vagu w test elementów i bodajże drugi test (w sumie jest opis N108) silnik ma na przemian pracować twardo, miękko, twardo, miękko.

igor0111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 07 lut 2014, 00:43
Lokalizacja: Żory

Post autor: igor0111 » 07 lut 2014, 00:58

Witam, czytam sobie o uszczelnieniu pompy i dawce paliwa, bo i mnie w niedługim czasie to czeka, gdy nagle wpadło mi do głowy pytanie:
Co powoduje przestawienie dawki w adaptacjach? Czy jest to rzeczywiste zwiększenie wtryskiwanego paliwa do konkretnych &#8222;gardzieli&#8221; i ewentualne zwiększenie zużycia paliwa, czy to tylko przestawienie położenia pedału przyspieszenia w stosunku do elementu zaznaczonego cyferką 3 na jednym ze zdjęć, o którym autor (bardzo udanego) artykułu pisze nazywając go &#8222;Układem sterującym ruchem pierścienia dawkującego&#8221; &#8211; co pozwala na większy zakres pracy po wciśnięciu pedału gazu do podłogi? A może oba zjawiska się ze sobą zgrywają? Obniżenie dawki to również obniżenie działania pedału przyspieszenia, ale nie zaobserwowałem jakoś spadku zużycia paliwa po takim zabiegu. Nie zmieniło się nic oprócz braku mocy.
Uprzedzę wypowiedzi niektórych- nie oczekuję, że silnik będzie pracował bez paliwa, ale sprawdzałem to z ciekawości :D
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 lut 2014, 10:28

Jak podpiąłem sterownik od AHU 021 BD dawkę miałem 1.0-1.2 (pompa 11 i fala AFN). Autko było bardzo czułe na gaz.

Właściwie nastawnik precyzyjnie czyta jak pracuje pompa i przesyła informację do ECU o wychyleniu pierścienia. Sam nastawnik w sobie nic nie reguluje i nie ma żadnej "mocy wykonawczej". Wszystko zależy od jego początkowego ustawienia bo to ma bezpośredni wpływ na to jaka informacja zostanie wysłana do ECU i jak ECU będzie sterował N109.

Długo nie mogłem zrozumieć dlaczego w blokach pomiarowych 2mg/R to więcej niż 4mg/R póki nie rozebrałem pompy i nie zainteresowałem się głowiczką 11mm. A dlatego 2mg/R to więcej ponieważ nastawnik "widzi" małe wychylenie i ECU nadrabia paliwem według map IQ (Injection quantity) zapisanych w epromkach...

Czyli to co widać w blokach to widzi ECU zczytane przez nastawnik a nie to co faktycznie "leje" się do cylindrów.

igor0111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 07 lut 2014, 00:43
Lokalizacja: Żory

Post autor: igor0111 » 08 lut 2014, 02:02

Już trochę jaśniej to widzę, ale co tak właściwie powoduje przestawienie dawki w adaptacjach?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 lut 2014, 13:34

W adaptacji nie ustawiasz żadnej dawki. Ustawiasz punkt początku pracy nastawnika z którego ECU odczytuje wartość wychylenia tloczka.

Dopiero potem ECU koryguje dawkę według ustawionego nastawnika. Źle ustawiony nastawnik lub źle zaadaptowany to zła dawka...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lut 2014, 17:53

Więc jak to jest naprawde i czy to nadal bedzie taka sama dawka paliwa :?:
Interesuje mnie 5 mg :
Ustawiam nastawnikiem na 3 mg a adaptacjami schodzę do 5 mg
i Ustawiam nastawnikiem 7 mg i podnosze adaptacjami do 5 mg

Więc rozbieżność duża między 3 a 7 mg

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 lut 2014, 08:06

Mechaniczne nastawianie polega na mechanicznym wstępnym ustawieniu nastawnika. Coś w rodzaju punktu początkowego. Adaptacjami natomiast ustawia się podejrzewam napięcie na nastawniku. Jedno i drugie właściwie jest powiązane bo mechaniczna regulacja wpływa na napięcie nastawnika.

Myślę oba sposoby są właściwe i cel zostanie osiągnięty.

Warto pamiętać, że adaptacje mają swój ograniczony zakres i by nie balansować na końcach. Dla dawki maksymalny to 132 (minimum nie sprawdzałem ale można sprawdzić bo sterownik i tak nie dopuści do zapisania niewłaściwej wartości do kanału a pokaże jedynie max lub min. jaki może zapisać gdy przekroczy się zakres).

bynio1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 05 mar 2014, 22:01

Post autor: bynio1991 » 05 mar 2014, 22:08

ziaaiz pisze: Ważną rzeczą jest przed przystąpieniem pracy przy pompie odczytać 001 [3]. Grupa 1 blok trzeci. Jest to wartość z czujnika wychylenia palca nastawnika. Należy ustawić tak samo obracając palcem po osi i kontrując śrubką.
Powodzenia
Mam zamiar wymienić uszczelki w całej pompie. Rzecz oczywista zainteresowałem się tematem, jak to wszystko później złożyć. Czy jedyną rzeczą jaką powienienm pomierzyć przed rozebraniem pompy jest 001[3] ? U mnie ta wartość skacze w zakresie 1,600-1,680V. Śruby do regulacji ciśnienia wewnętrznego pompy nie ma sensu ruszać z tego co wyczytałem.

Grupa 004 BS VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM - (wg mnie za mały zakres pracy N108)
Grupa 004 MS VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM - (wg mnie za duży rozrzut w Actual start)

Screeny z VAG'a
Obrazek

Mati_Freak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 lip 2013, 20:13
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Mati_Freak » 10 mar 2014, 23:15

Cześć!
Czeka mnie demontaż pompy i jej uszczelnie(cieknie z małego dekielka na dwa torxy od strony głowicy)
Przy okazji uszczelnienia tego elementu chciałbym wymienić uszczelki tam gdzie się da.
Ale chciałbym się dowiedzieć których elementów nie ruszać aby nic za bardzo nie rozregulować. Pod nastawnikiem jest już nowa uszczelka więc z głowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl