Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] dziwna praca po odpaleniu zimnego silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

[80 B4 ABK] dziwna praca po odpaleniu zimnego silnika

Post autor: koziolmc60 » 24 sty 2014, 19:58

Witam. Po kilkugodzinnym postoju na mrozie odpalilem auto i tak oto ono pracowalo jakis czas az wreszcie sie naprawilo. Na filmiku jest nagrane jak chodzi dziwnie silnik



czy ktos ma jakis pomysl czemu tak pracowal? Dodam ze mam tez albo padniety termostat albo korek od zbiorniczka plynu chlodzacego zrypany albo uklad chlodzenia zapowietrzony ale z tym problemem podpiolem sie do innego tematu. Czy to dzisiejsze dziwne zachowanie moze miec z tym problemem powiazanie? Dodam tez ze mam odlaczone wentylatory od czujnika termicznego w chlodnicy bo dzisiaj mi sie zalaczyly juz przy 60 stopniach i nie chcialy sie wylaczyc.

Awatar użytkownika
Marker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: BIA

Post autor: Marker » 24 sty 2014, 20:11

Wydaje mi się, że przepływomierz.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 24 sty 2014, 20:15

Marker pisze:Wydaje mi się, że przepływomierz.
:shock: toc on dopiero byl niedawno wymieniany bo moj ori byl po strzalach i po wymianie wszystko wrocilo do normy a ten nie mial jeszcze strzalu

la222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 24 cze 2011, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: la222 » 25 sty 2014, 21:46

potencjometr przepustnicy (TPS)

MikiTiki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 15 wrz 2013, 11:35

Post autor: MikiTiki » 26 sty 2014, 00:57

potencjometr przepustnicy (TPS)
Sory, ale Ty wszystkim wciskasz "TPS". Jak masz takowy na sprzedaż, to idź na allegro, a nie tutaj ludzi w błąd wprowadzasz i naciągasz na niepotrzebne ustrojstwa.

Kolego, autorze tematu z Twoim potencjometrem (TPS) jest wszystko w porządku, a samym problemem ja bym się nie przejmował. Otóż ja miałem dzisiaj identyczną sytuację co ta na filmiku, na tych samych zakresach obrotów, dosłownie te same zachowania na gazie i benzynie co Ty. Tak jak powiedziałeś "coś przymarzło", bo u mnie też po chwili puściło i wszystko było już bez zarzutu. A TPS całkiem niedawno wymieniałem. Najwidoczniej "ten typ już tak ma" i wcale się nie dziwię, w końcu mróz ostro daje się we znaki.

la222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 24 cze 2011, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: la222 » 26 sty 2014, 09:00

kolego widac ze nie masz pojecia... tps ma sciezki jak sa starte to tak sie dzieje. specjalizujemy sie w autach z grupy vw (serwis i czesci ), i nie pisz glupot ze ten typ tak ma bo nie moze tak miec sprawny samochod.za te obroty odpowiqda krokowiec, tps i przeplywka.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 26 sty 2014, 11:12

Jęsli TPS jest uszkodzony, to się nie naprawił ... sam.
Jęsli jest gaz, to proponuję sprawdzić odmę.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 26 sty 2014, 20:28

Wczoraj tez wieczorem jak odpalilem przy -12 to trzymal jakis czas wyzsze obroty i na gazie i na paliwie ale jak sie podgrzal troszke to wrocilo do normy. Zobaczymy jak mroz pusci na razie nic nie wymieniam :P

MikiTiki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 15 wrz 2013, 11:35

Post autor: MikiTiki » 27 sty 2014, 00:09

kolego widac ze nie masz pojecia...
Ach tak? Szybko Panie wyciągasz wnioski co do wiedzy innych ludzi, zbyt szybko... :) Ba, nie jestem specem, mechanikiem, niedawno zrobiłem prawko i nabyłem swój pierwszy samochód, ale... Staram się uczyć na przykładzie mojego auta i problemach innych użytkowników, doradzać innym na bazie własnych, może niewielkich doświadczeń.
tps ma sciezki jak sa starte to tak sie dzieje. specjalizujemy sie w autach z grupy vw (serwis i czesci ), i nie pisz glupot ze ten typ tak ma bo nie moze tak miec sprawny samochod.za te obroty odpowiqda krokowiec, tps i przeplywka.
Dobra... a po jakimś czasie TPS się magicznie naprawia i wszystko jest ok? Wydaje mi się, że jak są wytarte ścieżki, to problem będzie występował cały czas, no ale co ja tam wiem, prawda? W tak dużym mrozie zwyczajnie mogło coś przymarznąć i tyle. Jak wyżej napisałem, miałem to samo wczoraj, identyczna sytuacja co na filmie i też po chwili ustąpiło i było ok. A TPS niedawno wymieniany. Krokowy po gruntownym czyszczeniu i smarowaniu, przepływomierz zregenerowany i sprawdzony kilka tygodni temu, normalnie nic się nie dzieje, tylko jak jest duży mróz. Taka pogoda i ciężko coś poradzić, a trzeba się liczyć z tym że te samochody tez mają po ponad 20 lat, dużo rzeczy, kabli i innych dupereli zużytych.

AndrzejWawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 31 sie 2013, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AndrzejWawa » 30 sty 2014, 19:19

Witam, jesli przeplywomierz jest wymienony sproboj wrzucic krokowy do ropy na dobe (moze to byc jego wina). Jesli to nie pomoze to vag moze cos pokaze.


PS. Radze nie przełączać samochodu na gaz jak sie nie nagrzał, bo ktoregoś dnia możesz sie zdziwić ;pp a na filmiku wlasnie chyba tak zrobiłes ;pp

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 30 sty 2014, 19:30

w czym sie zdziwi kolego przelaczajac na gaz przy 30 - 40 stopniach? bo pierwszy slysze

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 30 sty 2014, 21:20

Przelaczajac na gaz chodzilo mi o to zeby pokazac jak na gazie pracuje.

AndrzejWawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 31 sie 2013, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AndrzejWawa » 30 sty 2014, 22:47

koziolmc60 pisze:Przelaczajac na gaz chodzilo mi o to zeby pokazac jak na gazie pracuje.

ja wiem i to rozumiem ale uważaj żeby Ci nie przymarzł bo wtedy koszty i problemy, a gaz zamarza BARDZO SZYBKO :pp

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 sty 2014, 23:27

A jak pracuje auto na ciepłym?

Czy też są przypadki falowania na PB i zawieszania na LPG?

Być może niebieski czujnik do sprawdzenia i przekaźnik 30 do przelutowania.

Koszty zerowe a coś to powie dalej...

Dane oporności względem temperatury są na forum.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 31 sty 2014, 20:35

Francis1982, niebieski czujnik wymieniany byl ze 4 miesiace temu a przekaznik 30 nowy z ASO wymieniany byl w poprzednia zime. A na cieplym silniku nic nie faluje i obroty ladnie trzyma. Ten problem sie zaczal ja kmrozy przyszly jak by cos przymarzalo gdzies ale na szczescie zapowiadaja ocieplenie hahaha

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl