Więc tak. Zacznę od początku. W celach finansowych (budowa) musiałem sprzedać BMW e39 525d po chipie 193km. Więc to nie jest mój pierwszy diesel. Do pracy mam 15km. Z racji tego, iż w e39 częstym problemem jest awaria webasto więc było zimne. Szczególnie zimą gdy się nie wstawia, bo ślisko, bo zimno itp. Ale po przeróbkach (moja wersja nie miała) założyłem chłodniczkę egr ori. Z przewodami króćcami itp. Ogólnie szału nie było, ale było odczuwalnie cieplejsze auto. Szybciej łapało temp roboczą, ciepło w kabinie itp.
Nadobyłem się 1Z i.
Wymieniłem termostat
założyłem osłonę pod silnik
zasłoniłem prawie całkowicie chłodnicę
założyłem na przekaźnikach (świece sprawne ) taki podgrzewacz
i zimno. Wiem, że diesel wolno się grzeje, no ale bez przesady. Nie łapie 70 st nawet jak do pracy przyjadę. Fakt, ze wolno i delikatnie go traktuję więc nic dziwnego.
Pomyślałem o patencie z bmw. Dodatkowe podgrzewanie poprzez zamontowanie (nie zaślepiłem ) chłodnicy spalin egr. Ogólnie proste. Ale patrząc na wybór na aukcjach to trochę się martwię, iż bez większej ingerencji w osprzęt może się nie udać lub być zwyczajnie nie opłacalne. Ilość odmian chłodnic jest duża, do tego wymiary, poprowadzenie węży itp. Przerabiał ktoś temat? Jakieś sugestie?
Może jest jakaś chłodniczka, która pasuje bez dużych zmian?
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... rch_scope=
[1.9 tdi 1z 90km] Dodatkowe podgrzewanie poprzez EGR
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Egr ,nie jest żadną "chłodnicą spalin " tylko recyrkulacją spalin, i zostało zamontowane z powodów ekologicznych ,czyli część spalin trafia ponownie do kolektora dolotowego i zmieszana z zasysanym przez silnik powietrzem , jest powtórnie spalana przez silnik .Nic tu sie nie schałdza ,tylko wręcz przeciwnie ,gorące spaliny ,trafiają do dolotu i podnoszą temperaturę ...Ale pomysł masz dobry ,mimo że użyłeś niewłasciwej nazwy ,bo te gorace spaliny w dolocie ,na pewno spowodują szybsze nagrzanie się silnika ....i nic tu nie trzeba kombinować ,tylko wykorzystać ori instalacje :roll: wystarczy sobie zrobic włacznik zasialania elektrozaworu N 18 ,który steruje pracą zaworu EGR ...właczasz ,gorące spaliny lecą do dolotu ,wyłaczasz i nie lecą <ok> proste .Też kiedyś myślałem o tym prostym i szybkim do wykonania patencie ,który zimą spowoduje szybsze nagrzanie silnika ,ale mnie interesowało urządzenie ,które zagrzeje mi silnik przed odpaleniem ,więc załozyłem sobie webasto ,a lepszego wynalazku , jak na dzień dzisiejszy ,nie wymyślono :mrgreen:Cezarsky pisze:Pomyślałem o patencie z bmw. Dodatkowe podgrzewanie poprzez zamontowanie (nie zaślepiłem ) chłodnicy spalin egr.
Nie miałem na myśli, że egr jest chłodniczką, tylko dołożenie chłodniczki ( montowanej w innych modelach 1.9tdi) do 1z
Właściwie to te chłodniczki służą do odzysku ciepła ze spalin przechodzących przez egr, gdzie ciepło trafia do układu chłodzenia, a nie do dolotu, gdzie większa moc jest przy mniejszej temp. w dolocie.
Ale z N18 dobrze mi podpowiedziałeś, może coś pomorze, tylko gdzie się do niego podpiąć?
Właściwie to te chłodniczki służą do odzysku ciepła ze spalin przechodzących przez egr, gdzie ciepło trafia do układu chłodzenia, a nie do dolotu, gdzie większa moc jest przy mniejszej temp. w dolocie.
Ale z N18 dobrze mi podpowiedziałeś, może coś pomorze, tylko gdzie się do niego podpiąć?
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Taki "drobizg " :mrgreen: ale zagrzeje się szybko Jedyny sposób ,to jazda "na muła" bo wiadomo że przy otwartym cały czas EGR ,będzie tak jak piszesz 8-)bartek18150 pisze:Tylko jak podłaczysz na ostro N18 to przepływka w ciula poleci i doładowania nie uzyskasz bo masz otwarty kolektor a co za tym idzie dym za autem
Mam AAZ ale zasada działania EGR jest podobna, a może ktoś wie jaka będzie różnica w łapaniu temperatury z zamkniętym i otwartym zaworze EGR, może ktoś to sprawdził organoleptycznie?
Myślałem żeby zrobić włącznik EGR w kabinie dla szybszego ogrzewania auta, szczególnie zimą, lecz nie wiem czy warte jest to zachodu, czy różnica w czasie do złapania temperatury roboczej będzie zauważalna
Myślałem żeby zrobić włącznik EGR w kabinie dla szybszego ogrzewania auta, szczególnie zimą, lecz nie wiem czy warte jest to zachodu, czy różnica w czasie do złapania temperatury roboczej będzie zauważalna
Witam sory że piszę tutaj ale nie mogę dodawać postów.Mam taki problem stałem się szczęśliwym nabywcą 80 avant 1.9 tdi 1z na 92 rok moje szczęście nie trwało długo bo po powrocie od sprzedającego zauważyłem że przy wyższych obrotach całkowicie zabiera mi moc jest tak że ciągnie i w pewnym momencie jest takie szarpnięcie jakby się skończylo paliwo odpuszczę gaz i jadę dalej może ktoś mi podpowie co to może być jest to mój pierwszy diesel i ręce mi opadają
Nie w tym temacie to opisałeś trzeba było szukać w https://www.google.pl/#q=audi+80+1.9+td ... h+obrotach
Mi to wygląda na sterujący lub nastawnik potencjometryczny pada
Mi to wygląda na sterujący lub nastawnik potencjometryczny pada