Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Problemy z rozruchem zimnego silnika

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lukasm7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2008, 15:40

[B4 1.9 1Z] Problemy z rozruchem zimnego silnika

Post autor: lukasm7 » 27 sty 2014, 19:59

Witam klubowiczów.
Moja 80-tka jest z 92r. więc niestety na nieszczęsnym bosch-u. Od kiedy pojawiły się mrozy autko niestety gorzej odpala. Gdy temp. jest ok.-10 stopni, to po podgrzaniu świec rozruch trwa tak z 6 sekund. Ostatnio przy temp.-17 stopni już musiałem kręcić go 2 razy- ale odpaliło. I tak: filtr ropy wymieniony we wrześniu ( MANN (, świeczki ( BOSCH- ) wymienione 1 rok temu ( sprawdziłem sprawne), przegląd rozrusznika 2 miesiące temu- sprawny. Akumulator kupiony tydzień temu. ON tankowane na ORLEN-ie Zakupiłem też interfejs VIAKEN-a i przeprowadziłem małą diagnostykę.. Według VAG-a kąt wtrysku 041 a dawka 008 ( na rozgrzanym silniku ). I tu moje pytanie: Czy korygowanie tych parametrów pomoże, czy raczej nic nie zmieni i przyczyny należy szukać gdzie indziej? Koledzy wiem, że auto ma swoje lata i ma prawo czasem "pomarudzić" ale może da się coś z tym zrobić , bym rano był spokojny gdy nadejdą większe mrozy. Może poleci mi ktoś z Was dobrego fachowca z okolicy Starogardu Gdańskiego?
Dzięki za wszelką pomoc...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Problemy z rozruchem zimnego silnika

Post autor: Krzysiek 84 » 27 sty 2014, 23:44

lukasm7 pisze: Według VAG-a kąt wtrysku 041 a dawka 008 ( na rozgrzanym silniku ). I tu moje pytanie: Czy korygowanie tych parametrów pomoże, czy raczej nic nie zmieni
Za Późny trochę ten kąt, zmień wartość na 55 ,
a dawkę na 15
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2014, 00:14

lukasm7 pisze:Według VAG-a kąt wtrysku 041
Sprawdzane w nastawach podstawowych,czyli w basic seting oczywiście :?: skoro tak ,to ok i taka wartosć, nie wpływa na kiepskie odpalanie
lukasm7 pisze:dawka 008 ( na rozgrzanym silniku )
Jakaś kosmiczna :roll: 008 ,to ok.1,8 mg ...i choć kosmiczna ,to przy takiej dawce tym bardziej powinien odpalać z półobrotu ...Świece to że wymienione ,nie znaczy że grzeją :roll: to raz ,a dwa to podstawowa rzecz ,sprawdzić przed odpaleniem ,czy nie ma powietrza w przezroczystych przewodach paliwowych ...kilka cm powietrza i na pewno nie odpali od strzała 8-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 sty 2014, 00:17

A paliwo się nie cofa? Takie rzeczy właśnie podczas mrozów lubią wychodzić.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 28 sty 2014, 15:21

Z moich i inych znajmych opinii to paliwo w orlenie nie jest rewelacyjne ... ehh
jezeli nie ma powietrza w wezykach ; jezeli paliwo sie nie cofa to przy tych parametrach powinien palic jak nalezy ... nie chce Ciebie straszyc ale jak wyglada stan pompy wtryskowej ? jakie paliwo w ogolnie zawsze lejesz ?

Awatar użytkownika
lukasm7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2008, 15:40

Post autor: lukasm7 » 28 sty 2014, 16:06

Witam, a więc tak:
Świece żarowe dziś sprawdziłem multimetrem. Każda z nich pobiera prąd o wartości ok. 13 A, więc moim zdaniem są sprawne.
Wartości kąta wtrysku 041 i dawki paliwa 008 odczytane z basic seting.
Jeśli chodzi o powietrze w układzie paliwowym to się troszkę zdziwiłem :shock:
Jakiś tydzień temu uruchomiłem silnik, podniosłem pokrywę silnika i obserwowałem: brak bąbelków powietrza. Dziś jednak posadziłem za kierownicą żonę i gdy dokonała rozruchu przez jakieś 6 sekund widoczne były bąbelki w wężyku zasilania pompy. Dokręciłem filtr, wymieniłem podejrzane opaski zaciskowe przy filtrze oraz pompie. Ponowny rozruch i sytuacja bez zmian kilka bąbelków przy rozruchu i potem spokój. Zauważyłem, że jak stuknę w podstawkę filtra do pojawia się kilka bąbelków i znowu spokój. Skąd powietrze? Jak zgaszę, to żadnych bąbelków nie widać, więc paliwo się chyba nie cofa....
Jeśli chodzi o ON to nie tankuje BIO ani VERV-y, zwykłe ON. Dodam tylko, że jak już zapali i go zgaszę to nie ma problemu z odpalaniem, praktycznie odpala od strzału. Auto normalnie przyśpiesza oraz nie ma problemu z wolnymi obrotami, więc myślę, że pompa wtryskowa jest OK. Doświadczenie jednak mówi, że niczego nie można wykluczyć...
Dzięki za wszelką pomoc <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 sty 2014, 16:14

Kilka bąbelków to nie problem.A po zgaszeniu powietrze od razu się nie pojawia w przewodach.Ja kiedyś miałem podobnie.Samochód stał całą noc czy to w garażu czy na zewnątrz.Po przekręceniu stacyjki musiał kilka razy obrócić rozrusznikiem by załapał.Po zgaszeniu ,nawet od razu, i ponownej próbie rozruchu odpalał na pół obrotu.Winne było powietrze w układzie.Co ciekawe nie było widać pęcherzy powietrza bo problemem była pompa tzn nieszczelność gdzieś od dołu.Paliwo się cofało i zanim zassała paliwo to musiałem kręcić.A nieszczelność może być wszędzie: na pompie,na przewodach przy wtryskach,na przewodach od baku do filtra,na podgrzewaczu no i od spodu filtra przy czujniku.Jednak najczęściej pojawia się na uszczelce powrotu przy filtrze i od spodu filtra przy czujniku.W tych dwóch miejscach są oringi.Warto je wymienić jak tego nie robiłeś.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 28 sty 2014, 16:23

Kolego a sprawdź bezpiecznik świec żarowych we skrzynce bezpieczników taka blaszka przykręcona 2 śrubkami.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 sty 2014, 17:07

Andrzej,Łukasz pisał wcześniej że świece pobierają prąd więc bezpiecznik jest ok.Jeśli wartości na vag-u są prawidłowe to najprawdopodobniej to wina paliwa.

Awatar użytkownika
lukasm7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2008, 15:40

Post autor: lukasm7 » 28 sty 2014, 17:36

Andrzej:
Bezpiecznik świeczek OK. Sprawdziłem, (podczas gdy załącza się kontrolka grzania świec ) napięcie pojawia się na przewodach świec żarowych. Czujnik sterujący świecami wymieniony wraz z rozrządem w zeszłym roku.. Jak już zapali to silnikiem "nie rzuca" nie "kuleje" albo chodzi jak w zegarku, albo trzeba kręcić....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl