Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.0 16v 6A] Problem ze smarowaniem, czy to pompa???

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 sty 2014, 20:39

Brzęczyk po włączeniu zapłonu bez odpalania silnika włącza się w sytuacji gdy czujnik ciśnienie 1,9bara (drugi czujnik pojedynczy) daje sygnał że jest ciśnienie oleju. Wtedy piszczy bo nie może tak być że silnik nie pracuje a jest ciśnienie oleju. Zobacz jakiego kolory kabli masz na czujnikach na czujniku 0,3 (u ciebie na bańce zacisk WK) powinien być niebiesko-czarny a na 1,9bara biało-szary.
I jak tak ciśnienie oleju ginie to zacznij szukać przyczyny a nie tak jeździsz.
Części samochodowe online - Motostacja

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 15 sty 2014, 22:16

Jutro napisze dokładnie jakie kolory tam są ale z tego co pomiętem na tej bance jeden przewód jest zielono czarny a drugi niebieski z jakims innym. sa jeszcze dwa czujniki z pojedyńczymi kabelkami jeden ma taki jasno żółty może jasno szary kolor a drugi cały zielony. za pompa pokrece sie na szrocie może znajde tansza bo org jest za droga jak na dzisiejszy dzień na mój portwel. Podczas jazdy staram się też i zwrcam uwage żeby cisnienie było minimum 1bar rególujac gazem ale mam nadzieje że w niedalekiej przyszłości się to zmieni narazie doprowadze do porządku tą kontrolke i sygnał dzwiękowy a możer jutro podjade na szrot do nowin. orjętujesz się moze czy pompa od 6a jest taka sama jak od ABK ABF NG :?: pytam bo te silniki sa bardziej dostepne całe i na cześci.

[ Dodano: 2014-01-15, 22:24 ]
A i jeszcze jedno pytanie. Co to znaczy "zacisk WK"
Stare jest dobre wino skrzypce i audi 80:-D

Sprzedam digifant 2E z wiązką, przepustnica, przepływka i wtryskami cały komplet.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 sty 2014, 23:12

Marcin145 pisze:Co to znaczy "zacisk WK"
na bańce masz oznaczenie zacisków. WK to kabel kontrolki a G to kabel wskaźnika ciśnienia oleju.
Marcin145 pisze:sa jeszcze dwa czujniki z pojedyńczymi kabelkami jeden ma taki jasno żółty może jasno szary kolor a drugi cały zielony.
Jeden to czujnik 1,9bara a drugie to czujnik temperatury oleju.

Co do pompy oleju to przy 6A fabrycznie ma pompę o numerze 053115105C i nie występuje pompa z tą końcówką przy żadnym innym silniku.

Choć jak się wpisze w sklepie intercars http://sklep.intercars.com.pl to na liście Numerów OE dla zamiennika topran są inne końcówki (A i B) czyli takie jak dla silników PP,RN,NE,SF, JN,DZ,RU,PM, ABB, 3A,AAD. Niektóre zamienniki można stosować zamiennie możliwe że tutaj dany producent robi jedną pompą zamiast kilku innych.
Może w twojej pompie zatkał się smok albo odkręcił i dlatego nie utrzymuje ciśnienia.
Części samochodowe online - Motostacja

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 26 sty 2014, 22:36

Może w twojej pompie zatkał się smok albo odkręcił i dlatego nie utrzymuje ciśnienia.[/quote]

o tym nie pomyślalem może i faktycznie tak jest. Dzisiaj to już chyba nie dam rady ale jutro sie za to zabiore a jeśli tam bedzie wszystko ok to zamówie z intercarsu sto pare złoty to może gdzieś znajdę w kieszeni dla czarnulki :-) a co do kabelków to jeszcze sie przyjże tylko bede musiał znowu wyjąć parownik bo akurat tam go włożyli i nie mam jak włożyć reki. Jak tylko dojde końca to dam znać i stawiam piwko <piwo>


Witam po dłóższej przerwie. Nie pisałem bo nie byłem w domu a nie miałem dostępu do neta. Kable mam podłaczone kolorystycznie tak jak było pisane wyżej czyli wszystko ok a dalej piszczy :roll: cos mi sie nzdaje że czujnik jest uszkodzony. A może być tak że pompa oleju jakimś cudem trzyma w sobie ciśnienie i dla tego na zgaszonym silniku czujnik widzi jakies małe cisnienie i dla tego piszczy??? A moze coś gdzieś jest zapchane i taż jakieś ciśnienie się utrzymuje i dla tego też go nie ma jak olej jest rozgrzany? Pompę ma zamówić mi szwagrowski ponoc do 100zł jak ja wymienię to może piszczenie po przekręceniu stacyjki zginie.
Stare jest dobre wino skrzypce i audi 80:-D

Sprzedam digifant 2E z wiązką, przepustnica, przepływka i wtryskami cały komplet.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 sty 2014, 10:00

Już nie pamiętam czy tobie piszczało powyżej 2000obr/min? Jak tak to podłącz wsuwkę czujnika do masy i wtedy zobacz czy zapiszczy.
Części samochodowe online - Motostacja

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 28 sty 2014, 20:43

"Umiesz liczyć? Licz na siebie." nie wiem kto to wymyślił ale też pewnie ktoś miał mu coś załatwić. Szwagier miał załatwić nowa pompe i na obietnicach się skonczyło. Znalazłem za 40zł na tablicy
http://tablica.pl/oferta/pompa-oleju-sm ... 3tzaF.html
Jest to silnik JN zamówie ja mam nadzieje że będzie chulac :-| co do obrotów musze mieć ponad 1500 zeby piszczenie ucichło a prawidłowe ciśnienie w granicach 2bar mam na 2200rpm. Wymiana pompy powinna pomóc bo strach żeby motor nie padł, kontrolkę oleju już mam i to mnie cieszy :mrgreen: jeszcze to piszczenie po przekręceniu stacyjki kuje mnie w kościach ale może sie coś zmieni jak bedzie druga pompa. Teraz w bardzo bardzo zimnym garażu męcze się ze sztyftem od rolki od napinacza. Kiedy silnik dostał troche wiekrze obroty popusciła nakretka od napinacza rozrządu i rozległ się delikatny chałas, szybko wyłączyłem silnik wyskoczyłem z samochodu jak guma z majtek patrze na rozrzad a tu pasek luźny. Pomyślałem "no Marcinku czeka cie zdejmowanie głowicy" ale ustawiłem na znaki i nie przeskoczyło :-D a ten chałas to rolka o osłone rozrządu bo slady zrobiło. jak się przyjżałem to nie nakretka popuściła tylko ktos zerwał gwint w głowicy i wysunął sie cały sztyft. No ale to nie ten temat to nie zaśmiecam. kabeklami przekładalem i cały czas piszczy na zapłonie. Może to być czujnik który gdzieś się zacina przy koncu i niby widzi jakieś delikatne ciśnienie? to niby ten żółty 1.9bar tak?

[ Dodano: 2014-05-20, 07:34 ]
Hej wszystkim. Nie odzywałem się kawałek ponieważ byłem "niedysponowany" zmiana pompy nie pomogła, trzeba było jesdzcze dorzucic panewki głowne, korbowe i wymienić ten natrysk na denko tłoka bo byl pęknięty i lało się niemułosiernie (tak przypuszczam) mopże i dla tego gubił cisnienie. Proszę o wybaczenie za długie nie dawanie znaku życia i efektów pracy zwłaszcze kolege ALDI który najbardziej zainteresował się moim tematem, dzięki <oki>
Stare jest dobre wino skrzypce i audi 80:-D

Sprzedam digifant 2E z wiązką, przepustnica, przepływka i wtryskami cały komplet.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga