[B4 1.9 1Z] odpala na ciepłym, na zimnym już nie
[B4 1.9 1Z] odpala na ciepłym, na zimnym już nie
Witam!
Od niedawna stałem się posiadaczem B4 z silnikiem AAZ, jednak ktoś zrobił psikusa sprzedając mi samochód na ciepłym silniku. Do rzeczy:
Samochód ma trudności z odpalaniem, raczej niemożliwym jest go odpalić bez użycia plaka itp. Niedawno zostały wymienione czujnik temperatury oraz filtr paliwa. Świece, przekaźniki i bezpiecznik sprawne. Po odpaleniu i zagrzaniu nie potrzeba nawet pół obrotu żeby zaskoczył. Silnik suchy, nie widać żadnych wycieków, spaliny z rury też ok. Dodam też, co mnie dziwi, nie wkręca się na czerwone pole obrotomierza. Poza tym jak na 75KM daje radę. Nie chcę walnąć głupoty, ale czy pompa przypadkiem nie jest od 1Z ?
Pozdrawiam!
Od niedawna stałem się posiadaczem B4 z silnikiem AAZ, jednak ktoś zrobił psikusa sprzedając mi samochód na ciepłym silniku. Do rzeczy:
Samochód ma trudności z odpalaniem, raczej niemożliwym jest go odpalić bez użycia plaka itp. Niedawno zostały wymienione czujnik temperatury oraz filtr paliwa. Świece, przekaźniki i bezpiecznik sprawne. Po odpaleniu i zagrzaniu nie potrzeba nawet pół obrotu żeby zaskoczył. Silnik suchy, nie widać żadnych wycieków, spaliny z rury też ok. Dodam też, co mnie dziwi, nie wkręca się na czerwone pole obrotomierza. Poza tym jak na 75KM daje radę. Nie chcę walnąć głupoty, ale czy pompa przypadkiem nie jest od 1Z ?
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 19:03 przez yellowpit, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
PieterB pisze:jak dla mnie to jest 1Z na boschu a nie AAZ.
Dokładnie ,to 90 konny tdi 1z ,a nie zamulony i upierdliwy AAZ z pośrednim wtryskiem :roll: ,tyle że na starszego typu osprzęcie z nieszczęsnym nastawnikiem potencjometrycznym ...a problem z odpaleniem na zimno ,to zwykle cofające się paliwo lub mocno opuzniony kąt wtrysku ...pierwsza rzecz to sprawdzić czy przed odpaleniem ,w przewodach paliwowych jest tylko paliwo ,i nie ma powietrza ...jak jest to przyczyna oczywista Druga rzecz ,to podpiąć vaga i sprawdzić statyczny kąt wtrysku i dawkę paliwa506571588 pisze:ten silnik wygląda mi 1.9TDI 1Z
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie było seryjnie 1z ,bez IC ...ale teraz zimą ,na pewno nie poczujesz jego brakuyellowpit pisze:W takim razie jakim ktoś się pozbył intercoolera? Wątpie by seryjnie tak szły.
Pisałem ,żebyś zaczął od najprostrzej rzeczy ,którą każdy może sprawdzić sam ,czyli sprawdzenia czy nie cofa się paliwo ...podpiąć kompa zawsze zdążysz 8-)yellowpit pisze:W takim razie szukam kogoś od ustawienia kąta, zobaczymy czy pomoże.
No raczej 8-) ,choć jego starszego typu osprzet ,a szczególnie nastawnik potencjometryczny ,spotrafi kończąć swój żywot ,robić niezłe niespodzianki i napsuć sporo nerwów :roll: do tego stopnia ,że nie jeden właściciel miał go serdecznie dość ale jak nic się z nastawnikiem nie dzieje,to prędko nie zacznie 8-)yellowpit pisze:Czyli mam być zadowolony posiadając ten silnik