Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] odpala na ciepłym, na zimnym już nie

ODPOWIEDZ
yellowpit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 sty 2014, 17:23

[B4 1.9 1Z] odpala na ciepłym, na zimnym już nie

Post autor: yellowpit » 29 sty 2014, 17:49

Witam!
Od niedawna stałem się posiadaczem B4 z silnikiem AAZ, jednak ktoś zrobił psikusa sprzedając mi samochód na ciepłym silniku. Do rzeczy:
Samochód ma trudności z odpalaniem, raczej niemożliwym jest go odpalić bez użycia plaka itp. Niedawno zostały wymienione czujnik temperatury oraz filtr paliwa. Świece, przekaźniki i bezpiecznik sprawne. Po odpaleniu i zagrzaniu nie potrzeba nawet pół obrotu żeby zaskoczył. Silnik suchy, nie widać żadnych wycieków, spaliny z rury też ok. Dodam też, co mnie dziwi, nie wkręca się na czerwone pole obrotomierza. Poza tym jak na 75KM daje radę. Nie chcę walnąć głupoty, ale czy pompa przypadkiem nie jest od 1Z ?
Pozdrawiam!


Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 19:03 przez yellowpit, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 sty 2014, 18:10

yellowpit, poszukaj na forum są już podobne tematy opisane :!:

Ja tam na dieslach za bardzo się nie znam ale jak dla mnie to jest 1Z na boschu a nie AAZ.

506571588
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 mar 2010, 23:27
Lokalizacja: Tomaszów Lub

Post autor: 506571588 » 29 sty 2014, 21:11

witam
ten silnik wygląda mi 1.9TDI 1Z a czy ktoś sprawdzał go komputerem bo przestawiony kąt wtrysku za to odpowiada

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 sty 2014, 21:26

PieterB pisze:jak dla mnie to jest 1Z na boschu a nie AAZ.
506571588 pisze:ten silnik wygląda mi 1.9TDI 1Z
Dokładnie ,to 90 konny tdi 1z ,a nie zamulony i upierdliwy AAZ z pośrednim wtryskiem :roll: ,tyle że na starszego typu osprzęcie z nieszczęsnym nastawnikiem potencjometrycznym ...a problem z odpaleniem na zimno ,to zwykle cofające się paliwo lub mocno opuzniony kąt wtrysku ...pierwsza rzecz to sprawdzić czy przed odpaleniem ,w przewodach paliwowych jest tylko paliwo ,i nie ma powietrza ...jak jest to przyczyna oczywista ;-) Druga rzecz ,to podpiąć vaga i sprawdzić statyczny kąt wtrysku i dawkę paliwa

yellowpit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 sty 2014, 17:23

Post autor: yellowpit » 30 sty 2014, 18:28

Dziękuje za pomoc. W takim razie jakim ktoś się pozbył intercoolera? Wątpie by seryjnie tak szły. Mimo to że to starsza jednostka dalej ma oznaczenie 1Z?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 sty 2014, 18:51

yellowpit pisze:Mimo to że to starsza jednostka dalej ma oznaczenie 1Z?
motor pewno ten sam tylko osprzęt inny(nowszy i mniej awaryjny)
yellowpit pisze:W takim razie jakim ktoś się pozbył intercoolera?
a tego to ja niznaju

yellowpit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 sty 2014, 17:23

Post autor: yellowpit » 30 sty 2014, 19:01

W takim razie szukam kogoś od ustawienia kąta, zobaczymy czy pomoże. Czyli mam być zadowolony posiadając ten silnik :-o ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 sty 2014, 19:05

yellowpit pisze:Czyli mam być zadowolony posiadając ten silnik ?
no raczej

ps zmieniłem temat i przeniosłem to odpowiedniego działu skoro to nie AAZ a 1z.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sty 2014, 19:54

yellowpit pisze:W takim razie jakim ktoś się pozbył intercoolera? Wątpie by seryjnie tak szły.
Nie było seryjnie 1z ,bez IC ...ale teraz zimą ,na pewno nie poczujesz jego braku ;-)
yellowpit pisze:W takim razie szukam kogoś od ustawienia kąta, zobaczymy czy pomoże.
Pisałem ,żebyś zaczął od najprostrzej rzeczy ,którą każdy może sprawdzić sam ,czyli sprawdzenia czy nie cofa się paliwo ...podpiąć kompa zawsze zdążysz 8-)
yellowpit pisze:Czyli mam być zadowolony posiadając ten silnik
No raczej 8-) ,choć jego starszego typu osprzet ,a szczególnie nastawnik potencjometryczny ,spotrafi kończąć swój żywot ,robić niezłe niespodzianki i napsuć sporo nerwów :roll: do tego stopnia ,że nie jeden właściciel miał go serdecznie dość :-P ale jak nic się z nastawnikiem nie dzieje,to prędko nie zacznie 8-)

yellowpit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 sty 2014, 17:23

Post autor: yellowpit » 03 lut 2014, 17:16

Dzięki Waszej pomocy ustaliłem usterkę:
Pompa widać że jest nowa, poza tym mechanik stwierdził iż nie była dokręcona na wszystkie śruby (jednej brakowało). Ustawiliśmy kąt wtrysku oraz dawkę paliwa, odpala od strzała. Po prostu ktoś nieumiejętnie ją zamontował :).
Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl