Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E + LPG] Brak mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krzychu332
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 lis 2008, 21:21

[B4 2.0E + LPG] Brak mocy

Post autor: krzychu332 » 24 lis 2008, 21:57

Witam wszystkich i proszę o pomoc.jak podałem w temacie audi 80 B4 z silnikiem 2.0E (115km) rok pr. 1992 przebieg 340tys gaz sekwencje od 3 lat
problem polega na tym ze silnik nie posiada mocy porównanie lepiej działa nissan 1.4 albo lada 1.6 :( czy to możne już koniec silnika??

Objawy następujące
-złe palenie silnika na zimny i ciepłym nieraz trzeba długo kręcić rozrusznikiem
-brak mocy strasznie zamulony silnik
-stukanie na zimnym silniku nie ciągle (stuka 2-3 sekundy 2-3 przerwy i od nowa)
-wolno wchodzi na obroty po dodaniu gazu reakcja spóźniona
-nie ma znaczenia czy gaz czy benzyna
-lepiej ciągnie przy 2-4 tys obrotów niż na 5-w gore
-na zimnym silniku po lekkim dodaniu gazu obroty falują tzn jest 1.5tys spada poniżej 1tys i wzrasta do 1.5 i tak na okrągło na zimnym silniku

Wymienione podzespoły:
-olej :p
-czujnik temperatury (oba) od wskaźnika i do komputera
-świece
-uszczelka pod pokrywa zaworów
-filtr benzyny
-filtr powietrza
-kopułka
-palec
-filtr oleju



pod podpięciu pod komputer pokazuje błąd 525
brak komunikacji z sąda lambda-brak podłączenia czarnego kabla nie wiem co z tym zrobić czy to ze względu na gaz?(?)*

proszę o pomoc podajcie swoje sugestie co to możne być dodam ze właścicielem jestem od niedawna książki tez nie mogę dostać ani znaleźć nigdzie jak ktoś posiada to proszę o kontakt

* - nie zgodne z Regulaminem!

Na przyszłość, nie pisz wyrazów dużymi literami!
Ostatnio zmieniony 24 lis 2008, 22:21 przez krzychu332, łącznie zmieniany 2 razy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 lis 2008, 10:17

Na poczatek zajmij sie tym błedem dotyczacym sondy. W dalszej kolejnosci cisnienie paliwa, ustawienie zapłonu, działanie przepływki, rozrząd. Na początek zrób porządek na PB a dopiero potem jedź na regulacja LPG.

krzychu332
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 lis 2008, 21:21

Post autor: krzychu332 » 25 lis 2008, 13:39

Zapomniałem napisać jeszcze ze rozrząd był robiony przez poprzedniego właściciela i mam pytanie do tego czy na źle złożonym rozrządzie o jeden ząbek autko możne działać w miarę normalnie?

Ciśnienie paliwa raczej ok sprawdzałem (na oko) filtr wymieniony

Jeszcze mam pytanie czy brak podłączonej sondy lambda możne mieć aż tak duży wpływ na prace silnika ?

Jutro jadę na sprawdzenie kompresji i ciśnienia oleju oraz postaram się podłączyć ta sondę lambda (najpierw muszę znaleźć gdzie mam ja podłączyć ) ktoś ma jeszcze jakiś pomysł odnośnie przyczyny?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 lis 2008, 14:17

NA odłaczonej sondzie auto powinno jeździc normalnie jedynie moze wtedy troche wiecej palic. Sprawdź zapłon, rozrząd. Powiedz od kiedy sa te objawy, czy były od czasu kupienia czy pojawiły sie dopiero teraz.

krzychu332
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 lis 2008, 21:21

Post autor: krzychu332 » 25 lis 2008, 20:09

Te objawy są od początku tzn. od zakupu auta właśnie tak myślałem ze sonda nie ma tak dużego wpływu na moc silnika
A co z rozrządem? czy jest taka możliwość w tym silniku ze możne być przestawiony rozrząd i silnik funkcjonuje w miarę normalnie? w polonezie miałem taki przypadek ale różnica miedzy tymi silnikami jest duża.

maniek78_78

Post autor: maniek78_78 » 25 lis 2008, 20:41

Jeśli będzie rosząd przestawiony o jeden ząbek,to mogą być takie objawy.Kolejna sprawa ,to zapłon.W ABK ma to duży wpływ i ustawia się go przez blokowanie sterownika (komputera).Do sprawdzenia jeszcze będzie przekaźnik nr.30.

krzychu332
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 lis 2008, 21:21

Post autor: krzychu332 » 28 lis 2008, 00:16

Witam niestety nie sprawdziłem kompresji jeszcze ale jutro to zrobię a w poniedziałek prawdopodobnie rozrząd rozbiorę i złoże a co do ustawienia zapłonu to się jeszcze muszę troszkę naedukowac i możliwe ze tez go w poniedziałek poprawie jutro napisze wyniki z kontroli kompresji z tego co wyczytałem to ma byc 10-14 bar a minimum wynosi 7 ?

[ Dodano: 2008-12-16, 19:37 ]
Witam ponownie odzywam się dopiero teraz bo nie miałem dostępu do internetu i mało czasu było ostatnio silnik rozebrałem w drobny mak okazała się zębatka na wale miała tylko niecała polowe klina i wykonywała małe przesunięcia co powodowało zmianę zapłonu oraz pęknięta delikatnie głowica

I teraz moje zapytanie jest takie mogę mieć sprawny silnik 2.0 ale z jedno punktowym wtryskiem i czy to idzie zgrać z reszta samochodu gdzie był silnik na pełnym wtrysku?

Co będę musiał przerobić? mocowanie? okablowanie? komputer?

AndrzejWawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 31 sie 2013, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AndrzejWawa » 29 sty 2014, 23:19

Witam mam podobny problem. Moja 80 (2.0E abk 115k km) jest strasznie zamulona. Ostatnio wymienialem cewke zaplonową czy po takiej wymianie powinienem jechac na jakies regulacje itp ? Czy mozliwe że elektrycy cos poprzestawiali w zapolnie i to przez to ?? POMOCY

MikiTiki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 15 wrz 2013, 11:35

Post autor: MikiTiki » 30 sty 2014, 00:29

Ale napisz czy przed wymiana auto bylo bardziej dynamiczne? Moze grzebali Ci przy zaplonie i masz za pozny. Najpierw napisz jak to bylo przed wymiana, bo to moze byc istotne.

[ Dodano: 2014-01-30, 00:30 ]
Po wymianie cewki nic nie trzeba regulowac, chyba ze tak jak juz wspomnialem elektryk majstrowal przy aparacie zaploniwym

AndrzejWawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 31 sie 2013, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AndrzejWawa » 30 sty 2014, 07:08

Przed wymianą było normalnie, wiadomo że audi 115km nigdy nie będzie potworem ale dało się wyprzedzić, przyspieszyć. Teraz przy 3 tyś na 4 biegu prędkość około 70 km/h !!! :-( :-( :-(. Dodam że silnik pracuje ładnie, równo bez szarpania. Na biegu jałowym dobrze się wkręca w obroty.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 sty 2014, 10:29

AndrzejWawa pisze:Teraz przy 3 tyś na 4 biegu prędkość około 70 km/h !!!
Raczej nie zmienili ci przełożeń skrzyni biegów chyba że sprzęgło ci się ślizga ale najpewniej obrotomierz albo prędkościomierz oszukuje.

AndrzejWawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 31 sie 2013, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AndrzejWawa » 30 sty 2014, 15:21

Nie mam pojęcia, ale coś jest nie tak :cry: . Mam jeszcze takie pytanie gdzie jest podłączenie interfejsu (VAG) w Audi 80 2.0E ABK 115 KM, jesli wogóle jest.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 sty 2014, 15:49

AndrzejWawa pisze:Mam jeszcze takie pytanie gdzie jest podłączenie interfejsu (VAG) w Audi 80 2.0E ABK 115 KM, jesli wogóle jest.
w skrzynce z bezpiecznikami na podrzybiu po stronie kierowcy

AndrzejWawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 31 sie 2013, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AndrzejWawa » 30 sty 2014, 16:21

PieterB pisze:
AndrzejWawa pisze:Mam jeszcze takie pytanie gdzie jest podłączenie interfejsu (VAG) w Audi 80 2.0E ABK 115 KM, jesli wogóle jest.
w skrzynce z bezpiecznikami na podrzybiu po stronie kierowcy
w sensie pod maską ??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 sty 2014, 16:22

AndrzejWawa pisze:w sensie pod maską ??
tak pod maską <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl