[B4 1.9 1Z] Oznaczenia na uszczelce pod głowicą
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[B4 1.9 1Z] Oznaczenia na uszczelce pod głowicą
Witam.Panowie czy uszczelka pod głowicą która była montowana w fabryce zawsze ma jeden otwór czy może mieć dwa? Zastanawiam się gdyż robiliśmy ostatnio uszczelkę u znajomego.Miała ona dwa otwory jednak miała oznaczenia VW wiec wyglądała na oryginał.Mechanik tez twierdził że nie była jeszcze ruszana.Z tego co widziałem to uszczelki mają oznaczenia z jednym,dwoma lub trzema otworami.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5506
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Z tym się zgodzęKrzysiek 84 pisze:Otwory świadczą o grubości uszczelki
A z tym w 50%, bo jeżeli chodzi benzyniaki, to tam po planowaniu głowicy należy dać grubszą uszczelkę, ale w dieslach grubość uszczelki nie zależy od krotności planowań głowicy, a od wysokości wystawania tłoków ponad górną płaszczyznę bloku silnika, czyli jeżeli nie były ruszane tłoki, to wsadza się taką uszczelkę jaka była wcześniej.Krzysiek 84 pisze:i potem jak ktoś planuje głowice to daje grubszą uszczelke.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jest dokładnie tak jak piszesz ,nawet nie chce mi się poprawiać ,jak ktoś wypisuje że po planowaniu głowicy w dieslu ,daje się grubszą :roll: bo daje się dokładnie taką samą jak była .A dlaczego :?: a dlatego <ok>misiekdzwon pisze:A z tym w 50%, bo jeżeli chodzi benzyniaki, to tam po planowaniu głowicy należy dać grubszą uszczelkę, ale w dieslach grubość uszczelki nie zależy od krotności planowań głowicy, a od wysokości wystawania tłoków ponad górną płaszczyznę bloku silnika, czyli jeżeli nie były ruszane tłoki, to wsadza się taką uszczelkę jaka była wcześniej.
i wszystko na temat 8-)misiekdzwon pisze:w dieslach grubość uszczelki nie zależy od krotności planowań głowicy, a od wysokości wystawania tłoków ponad górną płaszczyznę bloku silnika, czyli jeżeli nie były ruszane tłoki, to wsadza się taką uszczelkę jaka była wcześniej.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Rozumiem i wiem o tym że otwory świadczą o grubości ale czy w oryginale był jeden czy dwa otwory? Bo jeśli są 3 rodzaje uszczelek to powinni dawać tą najcieńszą.Chyba że w fabryce również dobierali grubość uszczelki do dołu silnika.Dziś z ciekawości zerknąłem też u siebie i mam dwa otwory i też znaczki VW .Czyli wychodziło by na to że w fabryce albo dawali z dwoma otworami albo dobierali w zależności od dołu silnika bo wątpię by ktoś zakładał oryginalną uszczelkę u mnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Moja uszczelka pod głowicą ,ma trzy otworki i ori znaczki , co potwierdza fakt ,że ilość otworków może być różna(u ciebie są dwa) w zależności od wystawania tłoków z bloku ,ja nie mam wątpliwosci ,że zamontowali ją w fabryce 8-) I na pewno ,gdyby przyszło mi wymieniać tą uszczelkę ,to zgodnie z zasadą ,założyłbym z taką samą ilością otworów ,jaka była wcześniej ,bez względu na to czy głowicę bym planował ,czy nie ,bo jej grubość ,nie ma tu żadnego znaczenia 8-)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No logiczne 8-) bloki też były różne ,i tłoki z nich róznie wystawały .hudy pisze:Widzisz czyli wynika z tego że w fabryce nie montowali uszczelek jednakowych grubości
Nie mam zwyczaju , martwić się na zapashudy pisze:Mariusz a co w wypadku kiedy masz 3 otwory a musiał byś ingerować w dół silnika.Co teraz założysz jak nie ma grubszych.Chyba że są jakieś nadwymiary?

