Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 11 lis 2013, 23:06

Panowie zwracam się do Was z prośbą mam nadzieje,że w odpowiedni dział trafiam. Na spocie miałem podpięty swój samochód pod kompa i takie wartości uzyskałem jak na zdjęciu czy ktoś wie za co one odpowiadają bądź gdzie można zasięgnąć info na forum, bo nawet nie wiem jak to się nazywa. Silnik ABK, będę wdzięczny za pomoc <ok> Obrazek

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 lis 2013, 14:44

1 = Intake-air temperature (temp. powietrza w dolocie)
2 = Engine control-unit power supply (chyba napięcie zasilania ECU)
3 = Coolant temperature (temp. silnika)
4 = Engine load (załadowanie silnika % wychylenia klapki w przepływomierzu)
5 = Lambda probe voltage (sonda Lambda)
6 = Time counter active/not active (???)
7 = Probe status counter; ignore (???)
8 = Throttle valve potentiometer voltage (otwarcie przepustnicy)
9 = Injection period (chyba czas wtrysku)
10 = Engine speed (RPM)

Dane dla ABK sprzed VI 1993

Obrazek

W załączniku cały PDF
Ostatnio zmieniony 12 lis 2013, 14:51 przez Francis1982, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 12 lis 2013, 14:51

Francis1982, dzięki za odpowiedź to chyba wszystko jest w normie, bo nie za bardzo wiem jak to odczytać, w załączniku czyli chodzi Ci o zdjęcie ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 lis 2013, 14:53

Zdjęcie to wycinek z PDF-a. Jak rozumować wskazania od 0-255 (dane zakodowane w 8 bitach).

Jak wrzucić załącznik już ogarnąłem <ok> trza spakować było

Tak go teraz przeglądam (tego PDF-a) i konkretne przetłumaczenie niejednemu pomoże. Niestety mój angielski techniczny... no nie za bardzo.

Poza tym polecam program tolerance data 2009. Jest tam opis pinów i jakie wartości napięć lub przebiegi z oscyloskopów mają się tam znajdować.

W wolnym czasie postaram się to jakoś ogarnąć i wrzucić.

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 12 lis 2013, 20:02

Francis1982, aha ok no dla mnie vag to czarna magia,żeby miał programik to bym się mógł pobawić, a tak to nie wiem nawet o co chodzi, to postaram się ogarnąć ten programik, dzięki jeszcze raz za pomoc jak ogarniesz na pewno nie jednemu się to przyda . Jeszcze raz wielkie dzięki <piwo>

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 26 lis 2013, 21:33

vag 2,5 pokaże co uwalone gdy świece nie grzeją

Awatar użytkownika
BlackT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:20

Post autor: BlackT » 03 lut 2014, 15:43

Can I see L/100 km or L/h (car consumption) via VCDS od my audi B4 ABK???

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lut 2014, 18:21

In ABK made after 07-1993 there is consumption in L/h as I remember. In ABK before 07-1993 you can calculate consumption using injection time only.

Awatar użytkownika
BlackT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:20

Post autor: BlackT » 03 lut 2014, 19:54

Thanks, where can I see L/h in VCDS? And how much is injection time in m/s is in L/h?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lut 2014, 20:02

Panowie chcemy ustawić u znajomego kąt wtrysku jednak mamy z tym problem.samochód na pierburgu.Gdy wchodzimy w Meas. Blocks to kąt skacze między 19 a 23 a gdy wchodzimy w Basic settings to kąt wynosi 000 i co dziwne po wejściu w BS silnik zaczyna dziwnie pracować tak jak byśmy chcieli go zdusić ruszając z zaciągniętym ręcznym.Gdzie mamy patrzeć podczas ustawiania do BS czy MS??

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 06 lut 2014, 20:25

Kąt bardzo mocno za późny.

Ustawienie kąta wtrysku w 1Z polega na wejściu w grupę 000 pozycja 2.

Klikamy Basic Settings (dla właściwej regulacji warto nieco rozgrzać silnik) i wcześniej luzując śruby "przytulamy" pompę do silnika aż w oknie pokaże się 45-51.

Po dokręceniu sprawdzamy czy nic się nie zmieniło i gotowe <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lut 2014, 20:58

Tak wiem ale interesuje mnie to dlaczego w BS są inne wartości niż w MB.W BS w pozycji 2 jest wartość 000 a w MS skacze między 19-23.No i ten dźwięk pracy silnika po wejściu w BS zmienia się na taki przydławiony a jak opuszczę BS to od razu wraca do normalnej pracy...
Czyli nie ma co patrzeć na MB i na tą skaczącą wartość tylko ustawiać w BS od 000 w górę?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 06 lut 2014, 21:56

Dlatego, że w Measuring Blocks ECU koryguje zaworkiem N108 złe ustawienie statycznego kąta wtrysku. Jak wejdziesz w grupę 004 na Pierburgu w ostatniej rubryce będziesz miał wysterowania zaworka N108 w granicach 75-80% czyli cała pompa nie jest już w stanie wytrzymać i dynamicznie nie przestawi kąta wtrysku.

Co do zależności MS i BS oraz kątach wtrysku w silniku 1Z na Pierburgu więcej jest tutaj:

https://audi80.pl/b4-19-1z-90km-pros ... t86216.htm

https://audi80.pl/allrozbieranie-pom ... t65472.htm

https://audi80.pl/b4-1z-cisnienie-we ... t69451.htm

Co do Boschów zasada ta sama tylko, że w Boschu jest tylko grupa 000 i w nich jest trudniej zlokalizować niedostateczne ciśnienie wewnętrzne. Stąd w Boschu bardzo ważny jest statyczny log 000 w MB i BS oraz dynamiczny 000.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 lut 2014, 21:03

Witam ponownie.Panowie czytałem ten temat i widzę że wszyscy używają vag com + windows xp.Ja też zainstalowałem xp ale znalazłem wersje vag com 311.2-N w wersji pod windows 7 64bit i śmiga aż miło.Także jeśli ktoś z was kupił kabel i specjalnie instaluje xp to nie musi tego robić,wystarczy poszukać.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 10 lut 2014, 10:03

hudy, daj ajkiegos linka do tego bo musze jeden kabel sprawdzic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl