[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
Panowie zwracam się do Was z prośbą mam nadzieje,że w odpowiedni dział trafiam. Na spocie miałem podpięty swój samochód pod kompa i takie wartości uzyskałem jak na zdjęciu czy ktoś wie za co one odpowiadają bądź gdzie można zasięgnąć info na forum, bo nawet nie wiem jak to się nazywa. Silnik ABK, będę wdzięczny za pomoc <ok>
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
1 = Intake-air temperature (temp. powietrza w dolocie)
2 = Engine control-unit power supply (chyba napięcie zasilania ECU)
3 = Coolant temperature (temp. silnika)
4 = Engine load (załadowanie silnika % wychylenia klapki w przepływomierzu)
5 = Lambda probe voltage (sonda Lambda)
6 = Time counter active/not active (???)
7 = Probe status counter; ignore (???)
8 = Throttle valve potentiometer voltage (otwarcie przepustnicy)
9 = Injection period (chyba czas wtrysku)
10 = Engine speed (RPM)
Dane dla ABK sprzed VI 1993
W załączniku cały PDF
2 = Engine control-unit power supply (chyba napięcie zasilania ECU)
3 = Coolant temperature (temp. silnika)
4 = Engine load (załadowanie silnika % wychylenia klapki w przepływomierzu)
5 = Lambda probe voltage (sonda Lambda)
6 = Time counter active/not active (???)
7 = Probe status counter; ignore (???)
8 = Throttle valve potentiometer voltage (otwarcie przepustnicy)
9 = Injection period (chyba czas wtrysku)
10 = Engine speed (RPM)
Dane dla ABK sprzed VI 1993
W załączniku cały PDF
Ostatnio zmieniony 12 lis 2013, 14:51 przez Francis1982, łącznie zmieniany 1 raz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zdjęcie to wycinek z PDF-a. Jak rozumować wskazania od 0-255 (dane zakodowane w 8 bitach).
Jak wrzucić załącznik już ogarnąłem <ok> trza spakować było
Tak go teraz przeglądam (tego PDF-a) i konkretne przetłumaczenie niejednemu pomoże. Niestety mój angielski techniczny... no nie za bardzo.
Poza tym polecam program tolerance data 2009. Jest tam opis pinów i jakie wartości napięć lub przebiegi z oscyloskopów mają się tam znajdować.
W wolnym czasie postaram się to jakoś ogarnąć i wrzucić.
Jak wrzucić załącznik już ogarnąłem <ok> trza spakować było
Tak go teraz przeglądam (tego PDF-a) i konkretne przetłumaczenie niejednemu pomoże. Niestety mój angielski techniczny... no nie za bardzo.
Poza tym polecam program tolerance data 2009. Jest tam opis pinów i jakie wartości napięć lub przebiegi z oscyloskopów mają się tam znajdować.
W wolnym czasie postaram się to jakoś ogarnąć i wrzucić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Panowie chcemy ustawić u znajomego kąt wtrysku jednak mamy z tym problem.samochód na pierburgu.Gdy wchodzimy w Meas. Blocks to kąt skacze między 19 a 23 a gdy wchodzimy w Basic settings to kąt wynosi 000 i co dziwne po wejściu w BS silnik zaczyna dziwnie pracować tak jak byśmy chcieli go zdusić ruszając z zaciągniętym ręcznym.Gdzie mamy patrzeć podczas ustawiania do BS czy MS??
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Kąt bardzo mocno za późny.
Ustawienie kąta wtrysku w 1Z polega na wejściu w grupę 000 pozycja 2.
Klikamy Basic Settings (dla właściwej regulacji warto nieco rozgrzać silnik) i wcześniej luzując śruby "przytulamy" pompę do silnika aż w oknie pokaże się 45-51.
Po dokręceniu sprawdzamy czy nic się nie zmieniło i gotowe <ok>
Ustawienie kąta wtrysku w 1Z polega na wejściu w grupę 000 pozycja 2.
Klikamy Basic Settings (dla właściwej regulacji warto nieco rozgrzać silnik) i wcześniej luzując śruby "przytulamy" pompę do silnika aż w oknie pokaże się 45-51.
Po dokręceniu sprawdzamy czy nic się nie zmieniło i gotowe <ok>
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Tak wiem ale interesuje mnie to dlaczego w BS są inne wartości niż w MB.W BS w pozycji 2 jest wartość 000 a w MS skacze między 19-23.No i ten dźwięk pracy silnika po wejściu w BS zmienia się na taki przydławiony a jak opuszczę BS to od razu wraca do normalnej pracy...
Czyli nie ma co patrzeć na MB i na tą skaczącą wartość tylko ustawiać w BS od 000 w górę?
Czyli nie ma co patrzeć na MB i na tą skaczącą wartość tylko ustawiać w BS od 000 w górę?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dlatego, że w Measuring Blocks ECU koryguje zaworkiem N108 złe ustawienie statycznego kąta wtrysku. Jak wejdziesz w grupę 004 na Pierburgu w ostatniej rubryce będziesz miał wysterowania zaworka N108 w granicach 75-80% czyli cała pompa nie jest już w stanie wytrzymać i dynamicznie nie przestawi kąta wtrysku.
Co do zależności MS i BS oraz kątach wtrysku w silniku 1Z na Pierburgu więcej jest tutaj:
https://audi80.pl/b4-19-1z-90km-pros ... t86216.htm
https://audi80.pl/allrozbieranie-pom ... t65472.htm
https://audi80.pl/b4-1z-cisnienie-we ... t69451.htm
Co do Boschów zasada ta sama tylko, że w Boschu jest tylko grupa 000 i w nich jest trudniej zlokalizować niedostateczne ciśnienie wewnętrzne. Stąd w Boschu bardzo ważny jest statyczny log 000 w MB i BS oraz dynamiczny 000.
Co do zależności MS i BS oraz kątach wtrysku w silniku 1Z na Pierburgu więcej jest tutaj:
https://audi80.pl/b4-19-1z-90km-pros ... t86216.htm
https://audi80.pl/allrozbieranie-pom ... t65472.htm
https://audi80.pl/b4-1z-cisnienie-we ... t69451.htm
Co do Boschów zasada ta sama tylko, że w Boschu jest tylko grupa 000 i w nich jest trudniej zlokalizować niedostateczne ciśnienie wewnętrzne. Stąd w Boschu bardzo ważny jest statyczny log 000 w MB i BS oraz dynamiczny 000.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Witam ponownie.Panowie czytałem ten temat i widzę że wszyscy używają vag com + windows xp.Ja też zainstalowałem xp ale znalazłem wersje vag com 311.2-N w wersji pod windows 7 64bit i śmiga aż miło.Także jeśli ktoś z was kupił kabel i specjalnie instaluje xp to nie musi tego robić,wystarczy poszukać.