[1.8S B3] Problem z odpaleniem / brak iskry
[1.8S B3] Problem z odpaleniem / brak iskry
Witam
Nie mogę znaleźć więc piszę tutaj
Moja Audzi nie chce odpalić, problem polega na tym że jest brak iskry. Zaznaczam ze kopułka, palec, świece, kabel wymienione Cewka działa prawidłowo Zmieniłem aparat zapłonowy i ... odpalił ale na 3 minuty tak jak było przed naprawą. Jestem zielony i nie wiem co robic dalej Mój mechanik nie wie juz sam co dalej robić a chciałbym to jakoś przyspieszyć.
Pozdrawiam
Nie mogę znaleźć więc piszę tutaj
Moja Audzi nie chce odpalić, problem polega na tym że jest brak iskry. Zaznaczam ze kopułka, palec, świece, kabel wymienione Cewka działa prawidłowo Zmieniłem aparat zapłonowy i ... odpalił ale na 3 minuty tak jak było przed naprawą. Jestem zielony i nie wiem co robic dalej Mój mechanik nie wie juz sam co dalej robić a chciałbym to jakoś przyspieszyć.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 lut 2014, 17:46 przez sasquach, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć Skoro odpalił to na pewno wina jest aparatu więc wnioskuję że miałeś po prostu pecha i drugi też padł.Mnie po wymianie (ze szrotu) świeższy na szczęście tego nie zrobił.Ale za jego dobrą pracę odpowiada między innymi okresowe popryskanie np WD 40 wałka rozdzielacza z filcem smarnym żeby moduł regulacji zapłonu się nie zapiekł.W Twoim przypadku padł,spalił się generator Halla znajdujący się w aparacie hmm tak myślę.Więc coś go musi kończyć jakieś dużo wyższe napięcie albo faktycznie pechowy kolejny aparat.Sprawdziłbym regulator napięcia w alternatorze lub go nawet wymienił zanim założysz świeży aparat.Raz jeszcze sprawdził bym cewkę napięcia. Co do aparatu to albo szrot albo spróbować wymienić czujnik https://audi80.pl/20-abk-94rdemontaz ... vt5786.htm Pozdrawiam
Więc zostaje jeszcze sprawdzenie przyrządu sterującego TSZ i tu masz temat https://audi80.pl/b3-1987-18-ru-modu ... t12282.htm hmm albo jego podmiana po prostu. Z książki:
W przyrządzie sterującym zainstalowany jest tranzystor, od którego układ zapłonowy TSZ (tranzystorowy) ma swą nazwę. Na rozkaz generatora Halla włącza i wyłącza on prąd napływający do cewki zapłonowej. Przyrząd sterujący zezwala cewce na przyjęcie takiej ilości prądu, jaka jest w danej chwili potrzebna. Nawet w ekstremalnym przypadku
(zapłon włączony, silnik wyłączony) również po dłuższym czasie nie może dojść do uszkodzenia cewki zapłonowej Pozdrawiam
W przyrządzie sterującym zainstalowany jest tranzystor, od którego układ zapłonowy TSZ (tranzystorowy) ma swą nazwę. Na rozkaz generatora Halla włącza i wyłącza on prąd napływający do cewki zapłonowej. Przyrząd sterujący zezwala cewce na przyjęcie takiej ilości prądu, jaka jest w danej chwili potrzebna. Nawet w ekstremalnym przypadku
(zapłon włączony, silnik wyłączony) również po dłuższym czasie nie może dojść do uszkodzenia cewki zapłonowej Pozdrawiam
Czekaj ale co rozrusznik kręci prawda a brak jest iskry?Światła świecą,zapłon też,aparatu jesteś pewny itd. Więc jeśli... tak na mój rozum... kręcisz rozrusznikiem aparat się kręci,palec też.Czujnik Halla daje sygnał że coś się dzieje do przyrządu sterującego TSZ(który może padł). Ten dawkuje prąd napływający do cewki wysokiego napięcia(która jest głucha bo TSZ jej nic nie nadaje)zapodaje na aparat zapłonowy.Zresztą jest jeszcze przejmujący po rozruchu rolę akumulatora alternator i jego nie szczęsny regulator napięcia.Kurczę hmm najpierw sprawdź po kolei dobrze styczność masy silnika z nadwoziem i przyrząd sterujący TSZ.Pozdrawiam
Chodziło mi w sumie o rozładowanie akumulatora i niedoładowywanie, czasem też może pojawić się nagły skok napięcia i coś np przepalić przy nie sprawnym regulatorze.Hmm ale sprawdź tę masę silnika i TSZ bo to powinno być najprawdopodobniejszym uzurpatorem w Twoim aucie a przynajmniej oby tak było.Cewki,aparatu,akumulatora i alternatora jesteśmy pewni a ja razem z Tobą.Pozdrawiam
Dzisiaj z mechanikiem nie widziałem się. Bynajmniej wiem ze nic nie zdziałał, chociaż wątpię żeby nie zobaczył tego. Jak będę wiedział napiszęSlawo777 pisze:[..]sprawdź tę masę silnika i TSZ bo to powinno być najprawdopodobniejszym uzurpatorem w Twoim aucie a przynajmniej oby tak było [..]
I oby tak było xDSlawo777 pisze: Cewki,aparatu,akumulatora i alternatora jesteśmy pewni a ja razem z Tobą
[ Dodano: 2014-02-05, 20:12 ]
A więc tak ...
Moduł jest dobry bo podmieniałem, rozkręciłem alternator jutro będe patrzeć oraz kostke przy rozruszniku. Mozliwe że tam prąd nie idzie
Kręci ale skoro wsysztko sprwdzone oprócz masy to zobacze. Możliwe że z tej stacyjki prąd nie idzieSlawo777 pisze:Ale to co nie kręci rozrusznik? To przy okazji jak będziesz patrzył to sprawdź masę silnika a nawet profilaktycznie przeczyść.
[ Dodano: 2014-02-06, 10:47 ]
A więc tak.
Po wizycie u mechanika, sytuacja miewa sie następująco:
1. prąd nie dochodzi z cewki do modułu ale jak wspomniałem moduł jest dobry bo był podmieniany, także zaewne w elektryce jakiś kabel sie przetarł, pękł
Po nitce do kłębka.Masa silnika z karoserią ok? Żadnych naderwań i zaśniedzeń. Może faktycznie gdzieś coś straciło styczność,łączność.Ale hmm z tego co wiem kostka stacyjki też może powodować różne cyrki. Nieraz pęknie,przetrze się właśnie na stykach.Całkiem możliwe że ona jest winna.Od niej wszystko się zaczyna https://audi80.pl/b4-abt-wymiana-tul ... ew=previou Pozdrawiam