[B3 3A] Manualne włączanie pompki paliwa przed rozruchem
[B3 3A] Manualne włączanie pompki paliwa przed rozruchem
Sprawa wygląda tak, że gdy gaszę samochód na LPG i rano chcę odpalić na PB to odpala za trzecim razem po dłuższych piłowaniach rozrusznikiem. Po przekręceniu kluczyka silnik wchodzi na moment na obroty, gaśnie i trzeba trochę jeszcze pokręcić, wydaje się, że przez chwilę nie ma paliwa w układzie. Chciałbym zrobić sobie 2 dodatkowe przyciski jeden rozłączający elektrozawór od gazu, nim gasiłbym samochód, a drugi włączający na chwilę pompkę by zapełnić układ benzynką. Dodam jeszcze, że pompka paliwa u mnie nie działa gdy silnik chodzi na LPG, dlatego chyba też na postoju by przełączyć na pb trzeba go kręcić powyżej 4tys obrotów by nie zgasł, a i tak zdarza się że gaśnie. Często zapominam przełączyć przed zatrzymaniem, a tak gazować codizennie sąsiadom po nocach pod oknem jakoś głupio :-> Ktoś ma tak zrobione? Mógłby się podzielić jak to wykonał?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Raczej musisz tak kręcić bo gdy masz mieszankę gaz-powietrze w kolektorze zaczyna być podawane jednocześnie paliwo. Możliwe też jest że elektrozawór na parowniku nie odłącza gazu co przedłuża "pracę" na dwóch paliwach a także przy zgaszeniu na gazie zalewa ci kolektor utrudniając później rozruch.dawid91 pisze:u mnie nie działa gdy silnik chodzi na LPG, dlatego chyba też na postoju by przełączyć na pb trzeba go kręcić powyżej 4tys obrotów by nie zgasł, a i tak zdarza się że gaśnie.
Pompka włącza się prawie po każdym włączeniu zapłonu. Więc wystarczy że przed odpaleniem włączysz i wyłączysz kilka razy zapłon.
Jak chcesz gasić na benzynie to przełączaj podczas jazdy zamiast gazować na postoju. Zresztą zobacz czy lepiej odpali jak przełączysz na benzynę ze 300metrów przed zgaszeniem samochodu.
Po zgaszeniu na benzynie po przykładowo 8h odpala dobrze. Gorzej jak auto stoi np. dwa dni, wtedy trzeba dłużej kręcić.
By przełączyć na benzynę potrzebuje długiej prostej więcej niż 200m bo po przełączeniu jakiś czas auto jest zmulone, praktycznie w ogóle nie reaguje na gaz, a wciśnięcie wtedy sprzęgła czy zwolnienie do skrzyżowania powoduje, że silnik gaśnie. Już nie raz auto mi zgasło w ten sposób :-x Dlatego chciałem pokombinować z takim włącznikiem.
Instalacja jest pierwszej generacji.
By przełączyć na benzynę potrzebuje długiej prostej więcej niż 200m bo po przełączeniu jakiś czas auto jest zmulone, praktycznie w ogóle nie reaguje na gaz, a wciśnięcie wtedy sprzęgła czy zwolnienie do skrzyżowania powoduje, że silnik gaśnie. Już nie raz auto mi zgasło w ten sposób :-x Dlatego chciałem pokombinować z takim włącznikiem.
Instalacja jest pierwszej generacji.
Kiedyś nawet mówiono na szkoleniach przy montażu lpg żeby nie wyłączać pompy paliwa bo może to skutkować właśnie szarpaniami jednostki co może uszkodzić/zerwać pasek rozrządu. Kolego ile twoja instalacja na lat i ile km przejechane. Bo z Twojego opisu wygląda na to że reduktor zalewa ci gazem nawet po wyłączeniu silnika. Jaki masz reduktor ?? Może zawór zacina się jak w red lovato i wpuszcza jeszcze gaz z rurki do kolektora ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
Czyli wymienić te membrany i nie przejmować się wyglądem obudowy?aldi pisze:To pewnie pozostałość po zaklejaniu otworów aby zrobić kompensacje.dawid91 pisze:z jakimiś niebieskimi przebarwieniami.
Gdybym przywrócił działanie pompki na cały czas to nie dusił by się podczas przełączania na benzynę? Niekiedy zaczyna reagować na pedał gazu od razu po przełączeniu, przeważnie jednak nie reaguje, nie wiem od czego to zależy. Tak jakby benzyna w układzie miała za niskie ciśnienie albo właśnie ta mieszanka gaz-benzyna, trwa to około 5-8 sekund. Teoretycznie wystarczyłoby chyba dodać jakieś opóźnienie tzn. podczas wciśniecia przycisku jeszcze kilka sekund chodzi na gazie a pompka paliwa już zaczyna działać. W momencie przełączenia jest zawsze małe szarpnięcie, ale raczej pasek od tego nie przeskoczy.
Właśnie o takim czymś myślałem. I gasisz go na gazie? U mnie prawdopodobnie przepuszcza dodatkowo reduktor.grzesiek79 pisze:u mnie tez jest problem z rozruchem zimnego silnika, ale...
poprzedni wlasciciel zmontowal dawkowanie paliwa na rozruch: jest taki wlacznik impulsowy - wciska sie ze 2-3 razy i auto odpalone
Ostatni tydzień jakoś słabiej pali nawet po zgaszeniu na benzynie i wyjściu z pracy muszę kręcić, wcześniej odpalał fajnie gdy stał miarę krótki czas nie wiem co jest ale coś się pieprzy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Rób jak uważasz. W nowym i tak będziesz musiał przerobić albo przełożyć ten dekielek pod kompensację. Chyba że kupisz reduktor z fabrycznym króćcem kompensacji ale są one dosyć rzadkie.dawid91 pisze:Czyli wymienić te membrany i nie przejmować się wyglądem obudowy?aldi pisze:To pewnie pozostałość po zaklejaniu otworów aby zrobić kompensacje.dawid91 pisze:z jakimiś niebieskimi przebarwieniami.
Zobacz czy ktoś nie zrobił odcięcia pompy paliwa do jazdy na gazie na jakich cienkich kablach, przez to może się wolniej kręcić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Witam.
Słyszałem dwie skrajne opinie na temat pracy pompy paliwa przy załączonym układnie LPG. W mojej Audi pompka cały czas przelewa paliwo nawet przy pracy na LPG. Układ jej nie rozłącza. Mam silnik na gaźniku. Ktoś kto się na tym zna powiedział mi, że pompka musi chodzić cały czas ponieważ smaruje się benzyną z baku, a gdy będzie się ją "ręcznie" wyłączać to zacznie się sypać. Czy to prawda?
Słyszałem dwie skrajne opinie na temat pracy pompy paliwa przy załączonym układnie LPG. W mojej Audi pompka cały czas przelewa paliwo nawet przy pracy na LPG. Układ jej nie rozłącza. Mam silnik na gaźniku. Ktoś kto się na tym zna powiedział mi, że pompka musi chodzić cały czas ponieważ smaruje się benzyną z baku, a gdy będzie się ją "ręcznie" wyłączać to zacznie się sypać. Czy to prawda?