Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 3A] Manualne włączanie pompki paliwa przed rozruchem

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

[B3 3A] Manualne włączanie pompki paliwa przed rozruchem

Post autor: dawid91 » 23 gru 2013, 12:59

Sprawa wygląda tak, że gdy gaszę samochód na LPG i rano chcę odpalić na PB to odpala za trzecim razem po dłuższych piłowaniach rozrusznikiem. Po przekręceniu kluczyka silnik wchodzi na moment na obroty, gaśnie i trzeba trochę jeszcze pokręcić, wydaje się, że przez chwilę nie ma paliwa w układzie. Chciałbym zrobić sobie 2 dodatkowe przyciski jeden rozłączający elektrozawór od gazu, nim gasiłbym samochód, a drugi włączający na chwilę pompkę by zapełnić układ benzynką. Dodam jeszcze, że pompka paliwa u mnie nie działa gdy silnik chodzi na LPG, dlatego chyba też na postoju by przełączyć na pb trzeba go kręcić powyżej 4tys obrotów by nie zgasł, a i tak zdarza się że gaśnie. Często zapominam przełączyć przed zatrzymaniem, a tak gazować codizennie sąsiadom po nocach pod oknem jakoś głupio :-> Ktoś ma tak zrobione? Mógłby się podzielić jak to wykonał?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 gru 2013, 15:21

dawid91 pisze:u mnie nie działa gdy silnik chodzi na LPG, dlatego chyba też na postoju by przełączyć na pb trzeba go kręcić powyżej 4tys obrotów by nie zgasł, a i tak zdarza się że gaśnie.
Raczej musisz tak kręcić bo gdy masz mieszankę gaz-powietrze w kolektorze zaczyna być podawane jednocześnie paliwo. Możliwe też jest że elektrozawór na parowniku nie odłącza gazu co przedłuża "pracę" na dwóch paliwach a także przy zgaszeniu na gazie zalewa ci kolektor utrudniając później rozruch.

Pompka włącza się prawie po każdym włączeniu zapłonu. Więc wystarczy że przed odpaleniem włączysz i wyłączysz kilka razy zapłon.

Jak chcesz gasić na benzynie to przełączaj podczas jazdy zamiast gazować na postoju. Zresztą zobacz czy lepiej odpali jak przełączysz na benzynę ze 300metrów przed zgaszeniem samochodu.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 04 lut 2014, 17:05

Po zgaszeniu na benzynie po przykładowo 8h odpala dobrze. Gorzej jak auto stoi np. dwa dni, wtedy trzeba dłużej kręcić.
By przełączyć na benzynę potrzebuje długiej prostej więcej niż 200m bo po przełączeniu jakiś czas auto jest zmulone, praktycznie w ogóle nie reaguje na gaz, a wciśnięcie wtedy sprzęgła czy zwolnienie do skrzyżowania powoduje, że silnik gaśnie. Już nie raz auto mi zgasło w ten sposób :-x Dlatego chciałem pokombinować z takim włącznikiem.

Instalacja jest pierwszej generacji.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 05 lut 2014, 00:34

Kiedyś nawet mówiono na szkoleniach przy montażu lpg żeby nie wyłączać pompy paliwa bo może to skutkować właśnie szarpaniami jednostki co może uszkodzić/zerwać pasek rozrządu. Kolego ile twoja instalacja na lat i ile km przejechane. Bo z Twojego opisu wygląda na to że reduktor zalewa ci gazem nawet po wyłączeniu silnika. Jaki masz reduktor ?? Może zawór zacina się jak w red lovato i wpuszcza jeszcze gaz z rurki do kolektora ??

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 05 lut 2014, 16:17

Instalacja ma już 12 lat. Ile ma przejechane to nie jestem w stanie powiedzieć, to auto mam od dwóch lat.
Reduktor jest Lovato, wygląda już nie najlepiej, a jak w środku nie zaglądałem.
Obrazek

Regenerować chyba nie ma sensu, lepiej kupić nowy? Za 200zł widzę, że można już jakiś kupić.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 05 lut 2014, 22:20

lovato można regenerować bo to bardzo prosty reduktor a przy okazji będzie pewność że za parę złotych masz dobry reduktor...

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 06 lut 2014, 19:20

Tylko obudowa już jest mocno zniszczona wiekiem. Pordzewiała i z jakimiś niebieskimi przebarwieniami.
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 lut 2014, 19:33 przez dawid91, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 lut 2014, 19:22

dawid91 pisze:z jakimiś niebieskimi przebarwieniami.
To pewnie pozostałość po zaklejaniu otworów aby zrobić kompensacje.

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 06 lut 2014, 19:33

u mnie tez jest problem z rozruchem zimnego silnika, ale...
poprzedni wlasciciel zmontowal dawkowanie paliwa na rozruch: jest taki wlacznik impulsowy - wciska sie ze 2-3 razy i auto odpalone :-)

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 06 lut 2014, 19:34

aldi pisze:
dawid91 pisze:z jakimiś niebieskimi przebarwieniami.
To pewnie pozostałość po zaklejaniu otworów aby zrobić kompensacje.
Czyli wymienić te membrany i nie przejmować się wyglądem obudowy?



Gdybym przywrócił działanie pompki na cały czas to nie dusił by się podczas przełączania na benzynę? Niekiedy zaczyna reagować na pedał gazu od razu po przełączeniu, przeważnie jednak nie reaguje, nie wiem od czego to zależy. Tak jakby benzyna w układzie miała za niskie ciśnienie albo właśnie ta mieszanka gaz-benzyna, trwa to około 5-8 sekund. Teoretycznie wystarczyłoby chyba dodać jakieś opóźnienie tzn. podczas wciśniecia przycisku jeszcze kilka sekund chodzi na gazie a pompka paliwa już zaczyna działać. W momencie przełączenia jest zawsze małe szarpnięcie, ale raczej pasek od tego nie przeskoczy.
grzesiek79 pisze:u mnie tez jest problem z rozruchem zimnego silnika, ale...
poprzedni wlasciciel zmontowal dawkowanie paliwa na rozruch: jest taki wlacznik impulsowy - wciska sie ze 2-3 razy i auto odpalone :-)
Właśnie o takim czymś myślałem. I gasisz go na gazie? U mnie prawdopodobnie przepuszcza dodatkowo reduktor.
Ostatni tydzień jakoś słabiej pali nawet po zgaszeniu na benzynie i wyjściu z pracy muszę kręcić, wcześniej odpalał fajnie gdy stał miarę krótki czas nie wiem co jest ale coś się pieprzy.

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 06 lut 2014, 19:50

dawid91 pisze:Właśnie o takim czymś myślałem. I gasisz go na gazie?
tak, na gazie. niewazne czy auto stoi noc czy kilka dni - magiczny przycisk czyni cuda :lol: nie powiem w ktorym miejscu jest podlaczony, ale impuls idzie na wtrysk rozruchowy

P.S. dam pewne info na pw

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 lut 2014, 23:33

dawid91 pisze:
aldi pisze:
dawid91 pisze:z jakimiś niebieskimi przebarwieniami.
To pewnie pozostałość po zaklejaniu otworów aby zrobić kompensacje.
Czyli wymienić te membrany i nie przejmować się wyglądem obudowy?
Rób jak uważasz. W nowym i tak będziesz musiał przerobić albo przełożyć ten dekielek pod kompensację. Chyba że kupisz reduktor z fabrycznym króćcem kompensacji ale są one dosyć rzadkie.

Zobacz czy ktoś nie zrobił odcięcia pompy paliwa do jazdy na gazie na jakich cienkich kablach, przez to może się wolniej kręcić.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 08 lut 2014, 15:54

Wtryskiwacz rozruchowy jest zasilany 12V?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 lut 2014, 15:56

dawid91 pisze:Wtryskiwacz rozruchowy jest zasilany 12V?
Tak, tylko dostaje krótkie impulsy sterujące komputera więc jeśli za długo dasz mu prąd to zaleje silnik. Dostaje on cały czas plus a załączony jest masą więc możesz podłączyć sobie jeden kabel i dać przycisk łączący go z masą.

Berooman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 gru 2013, 11:43

Post autor: Berooman » 14 lut 2014, 09:21

Witam.
Słyszałem dwie skrajne opinie na temat pracy pompy paliwa przy załączonym układnie LPG. W mojej Audi pompka cały czas przelewa paliwo nawet przy pracy na LPG. Układ jej nie rozłącza. Mam silnik na gaźniku. Ktoś kto się na tym zna powiedział mi, że pompka musi chodzić cały czas ponieważ smaruje się benzyną z baku, a gdy będzie się ją "ręcznie" wyłączać to zacznie się sypać. Czy to prawda?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl