Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Podłączenie instalacji

Wszystko co związane z LPG
alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

[2.0 ABK] Podłączenie instalacji

Post autor: alus » 04 lut 2014, 06:53

Witam,
Zabieram się za montaż instalacji LPG IV generacji, potrzebuję się upewnić w sprawach elektrycznych żeby nie błądzić z lutownicą, a mianowicie muszę włączyć się do:

* sygnał obrotów z cewki ( który to jest przewód przy wtyczce cewki, ewentualnie jak sprawdzić?)
* sygnał z sondy lambda ( który jest to przewód? ewentualnie jak sprawdzić?)
* które przewody rozciąć i wlutować się przy wtryskiwaczach? najlepiej kolor i jak sprawdzić? W ABK wtryskiwacze sterowane są masą czy plusem?

Pozdrawiam Kamil

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 05 lut 2014, 00:09

1 sygnał z cewki weź z pinu numer 1 na śrube na klucz 8
2 przewód od sondy najłatwiej to znaleść wtyczke i dołączyć się do przewodu tego który się łączy z czarnym przy sondzie. Tylko łączysz się za wtyczką bo przewody od sondy bardzo ciężko się łączy ze sobą. Jaka to sekwencja ?? Bo sekwencja nie potrzebuje sygnału sond. Obrazuje tylko jej stan ;)
3 wtryskiwacze sterowane masą. Jaki kolor nie pamiętam ale o ile kojarze to brązowe ?? A czerwone to plus ?? Ale najłatwiej to wypnij wtyczki i miernikiem sprawdź ;) te piny które mają zwarcie między sobą to plus.

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 05 lut 2014, 06:08

Dzieki bardzo mi pomogles, nie rozumiem tylko o jakiej srubie na klucz osiem przy cewce mowisz? U mnie cewka jest z wtyczka trzy pinowa, instlacja to stag 4 eco, czyli jak nie podepne sondy to bedzie dzialac?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lut 2014, 16:54

alus pisze:srubie na klucz osiem przy cewce mowisz? U mnie cewka jest z wtyczka trzy pinowa,
A z tego modułu do którego jest ta wtyczka trzy pinowa nie idą dwa przewody do cewki właściwej obok?

Podłączenie sondy do działania instalacji nie jest potrzebne.

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 05 lut 2014, 17:05

Koledzy a powiedzcie, bo sprawdzalem dzis sterowanie wtryskami, Tak jak jest napisane wyzej i czy na czerwonym czy na brazowym zawsze bylo przejscie miedzy wryvzkami, jest jakis inny sposob na sprawdzenie

[ Dodano: 2014-02-05, 17:05 ]
KKoledzy a powiedzcie, bo sprawdzalem dzis sterowanie wtryskami, Tak jak jest napisane wyzej i czy na czerwonym czy na brazowym zawsze bylo przejscie miedzy wryvzkami, jest jakis inny sposob na sprawdzenie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lut 2014, 17:51

alus pisze:Tak jak jest napisane wyzej i czy na czerwonym czy na brazowym zawsze bylo przejscie miedzy wryvzkami, jest jakis inny sposob na sprawdzenie
Musiałbyś podłączać wszystkie wtryskiwacze bo pewnie przez nie przechodzi napięcie. Zresztą to też mogłoby nie pomóc bo ze sterownika może iść napięcie którego miernik nie zbije więc musiałbyś sprawdzać żaróweczką. Jak nie chcesz wpinać się do poszczególnych wtryskiwaczy to możesz podłączyć wszystkie kable ze sterownika gazu pod wtyczkę od ze dwoma kablami. Tylko wtedy tracisz możliwość przełączania na gaz po jednym wtryskiwaczu co ustawioną liczbę milisekund oraz możliwość odłączania pojedynczych wtryskiwaczy bo wtedy (gazowe będą się załączać a benzynowe nadal będą pracować dopuki nie zostaną wszystkie cylindry przełączone na gaz).

A tak patrząc w schemat do wtryskiwaczy idą kable
1. brązowo niebieskie -sygnałowe, do nich się podpinasz
2. czerwono- białe - to zasilanie
ale chyba potrafią występować inne kolory bo kiedyś zakładałem do ABK i się nie zgadzały.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 05 lut 2014, 22:33

tak jak aldi napisał musi z modułu wychodzić przewód właśnie do pinu numer 15 czyli plus i właśnie 1 czyli obroty na cewke. Prawa strona od modułu właśnie. Wtryski... Na końcu listwy jest wtyczka przy przepustnicy możesz odciąć tam cały sygnał wszystkimi przewodami albo osobno przy każdym... Ale jeśli jest czerwono biały to to po sprawdzeniu musi być plus. Więc tniesz te drugie :P

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 05 lut 2014, 23:13

generalnie wole, odcinać każdy cylinder osobno, więc odetnę się przy wtryskach, czyli wychodzi, że jak mam brązowy i czerwony, to odcinam brązowy bo zasilanie jest na czerwonym, ale teraz mam zdjęty kolektor więc pomierzę ze spokojem, ale jestem teraz zły, bo kurza stopa, źle nawierciłem kolektor i muszę jeszcze raz, ale pytanie czy moge zakleić stare otwory poxipolem, lub poxiliną? wydaje mi się, że tak, bo w sumie tam jest tylko podciśnienie, i teraz pytanie, żeby się ratować przed kupnem nowego kolektora, ile wkrętka musi być wkręcona? ( na jaką głębokość?)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lut 2014, 23:48

alus pisze: ile wkrętka musi być wkręcona? ( na jaką głębokość?)
Może być wkręcona płytko tak aby nie wypadła aby otwór dalej był drożny. Za głęboko też nie może być aby za dużo nie wystawał wewnątrz kolektora albo wręcz wylot był tuż przy ściance.

andlon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2007, 14:18
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: andlon » 10 lut 2014, 20:35

zasilanie brązowy
sterownie czerwony - ten tniesz
też się zdziwiłem :roll:

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 11 lut 2014, 01:24

no właśnie w golfie 1.3 dzisiaj też tak miałem ?? :shock: kocham te pomysły inżynierów ;)

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 12 lut 2014, 18:03

tak juz w weekend podlaczylem instalke, i wzialem miernik i pomierzylem, zgadza sie wtryski w abk sterowane sa plusem czyli tniemy czerwony, na cewce jest to srodkowy lub jak ktos woli cienki przewod, a sondy narazie nie podlaczylem, bo nie mialem juz czasu szukac kabelka i wtyczki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lut 2014, 18:59

alus pisze:zgadza sie wtryski w abk sterowane sa plusem czyli tniemy
Właśnie sterowane są masą a problemem są kolory kabelków niezgadzające się ze schematem.

Sondę możesz połączyć do wtyczki sondy i grzałki sondy w okolicach aparatu zapłonowego.

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 12 lut 2014, 19:02

Aldi nie moga byc sterowane masa, skoro, brązowy kabel jest zmasowany cały czas, nawet na wyłączonym zapłonie, a plus się pojawia po odpaleniu

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lut 2014, 19:09

Plus pojawia się dopiero po odpaleniu bo jest zasilany z przekaźnika pompy paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl