[2.0 ABK] Podłączenie instalacji
[2.0 ABK] Podłączenie instalacji
Witam,
Zabieram się za montaż instalacji LPG IV generacji, potrzebuję się upewnić w sprawach elektrycznych żeby nie błądzić z lutownicą, a mianowicie muszę włączyć się do:
* sygnał obrotów z cewki ( który to jest przewód przy wtyczce cewki, ewentualnie jak sprawdzić?)
* sygnał z sondy lambda ( który jest to przewód? ewentualnie jak sprawdzić?)
* które przewody rozciąć i wlutować się przy wtryskiwaczach? najlepiej kolor i jak sprawdzić? W ABK wtryskiwacze sterowane są masą czy plusem?
Pozdrawiam Kamil
Zabieram się za montaż instalacji LPG IV generacji, potrzebuję się upewnić w sprawach elektrycznych żeby nie błądzić z lutownicą, a mianowicie muszę włączyć się do:
* sygnał obrotów z cewki ( który to jest przewód przy wtyczce cewki, ewentualnie jak sprawdzić?)
* sygnał z sondy lambda ( który jest to przewód? ewentualnie jak sprawdzić?)
* które przewody rozciąć i wlutować się przy wtryskiwaczach? najlepiej kolor i jak sprawdzić? W ABK wtryskiwacze sterowane są masą czy plusem?
Pozdrawiam Kamil
1 sygnał z cewki weź z pinu numer 1 na śrube na klucz 8
2 przewód od sondy najłatwiej to znaleść wtyczke i dołączyć się do przewodu tego który się łączy z czarnym przy sondzie. Tylko łączysz się za wtyczką bo przewody od sondy bardzo ciężko się łączy ze sobą. Jaka to sekwencja ?? Bo sekwencja nie potrzebuje sygnału sond. Obrazuje tylko jej stan
3 wtryskiwacze sterowane masą. Jaki kolor nie pamiętam ale o ile kojarze to brązowe ?? A czerwone to plus ?? Ale najłatwiej to wypnij wtyczki i miernikiem sprawdź te piny które mają zwarcie między sobą to plus.
2 przewód od sondy najłatwiej to znaleść wtyczke i dołączyć się do przewodu tego który się łączy z czarnym przy sondzie. Tylko łączysz się za wtyczką bo przewody od sondy bardzo ciężko się łączy ze sobą. Jaka to sekwencja ?? Bo sekwencja nie potrzebuje sygnału sond. Obrazuje tylko jej stan
3 wtryskiwacze sterowane masą. Jaki kolor nie pamiętam ale o ile kojarze to brązowe ?? A czerwone to plus ?? Ale najłatwiej to wypnij wtyczki i miernikiem sprawdź te piny które mają zwarcie między sobą to plus.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Koledzy a powiedzcie, bo sprawdzalem dzis sterowanie wtryskami, Tak jak jest napisane wyzej i czy na czerwonym czy na brazowym zawsze bylo przejscie miedzy wryvzkami, jest jakis inny sposob na sprawdzenie
[ Dodano: 2014-02-05, 17:05 ]
KKoledzy a powiedzcie, bo sprawdzalem dzis sterowanie wtryskami, Tak jak jest napisane wyzej i czy na czerwonym czy na brazowym zawsze bylo przejscie miedzy wryvzkami, jest jakis inny sposob na sprawdzenie
[ Dodano: 2014-02-05, 17:05 ]
KKoledzy a powiedzcie, bo sprawdzalem dzis sterowanie wtryskami, Tak jak jest napisane wyzej i czy na czerwonym czy na brazowym zawsze bylo przejscie miedzy wryvzkami, jest jakis inny sposob na sprawdzenie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Musiałbyś podłączać wszystkie wtryskiwacze bo pewnie przez nie przechodzi napięcie. Zresztą to też mogłoby nie pomóc bo ze sterownika może iść napięcie którego miernik nie zbije więc musiałbyś sprawdzać żaróweczką. Jak nie chcesz wpinać się do poszczególnych wtryskiwaczy to możesz podłączyć wszystkie kable ze sterownika gazu pod wtyczkę od ze dwoma kablami. Tylko wtedy tracisz możliwość przełączania na gaz po jednym wtryskiwaczu co ustawioną liczbę milisekund oraz możliwość odłączania pojedynczych wtryskiwaczy bo wtedy (gazowe będą się załączać a benzynowe nadal będą pracować dopuki nie zostaną wszystkie cylindry przełączone na gaz).alus pisze:Tak jak jest napisane wyzej i czy na czerwonym czy na brazowym zawsze bylo przejscie miedzy wryvzkami, jest jakis inny sposob na sprawdzenie
A tak patrząc w schemat do wtryskiwaczy idą kable
1. brązowo niebieskie -sygnałowe, do nich się podpinasz
2. czerwono- białe - to zasilanie
ale chyba potrafią występować inne kolory bo kiedyś zakładałem do ABK i się nie zgadzały.
tak jak aldi napisał musi z modułu wychodzić przewód właśnie do pinu numer 15 czyli plus i właśnie 1 czyli obroty na cewke. Prawa strona od modułu właśnie. Wtryski... Na końcu listwy jest wtyczka przy przepustnicy możesz odciąć tam cały sygnał wszystkimi przewodami albo osobno przy każdym... Ale jeśli jest czerwono biały to to po sprawdzeniu musi być plus. Więc tniesz te drugie
generalnie wole, odcinać każdy cylinder osobno, więc odetnę się przy wtryskach, czyli wychodzi, że jak mam brązowy i czerwony, to odcinam brązowy bo zasilanie jest na czerwonym, ale teraz mam zdjęty kolektor więc pomierzę ze spokojem, ale jestem teraz zły, bo kurza stopa, źle nawierciłem kolektor i muszę jeszcze raz, ale pytanie czy moge zakleić stare otwory poxipolem, lub poxiliną? wydaje mi się, że tak, bo w sumie tam jest tylko podciśnienie, i teraz pytanie, żeby się ratować przed kupnem nowego kolektora, ile wkrętka musi być wkręcona? ( na jaką głębokość?)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków