Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT] zwarcie przekaźnik nr 214

ODPOWIEDZ
josephh2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 lis 2010, 23:38

[2.0 ABT] zwarcie przekaźnik nr 214

Post autor: josephh2 » 06 sty 2011, 15:00

Czy Ktoś wie do czego służy przekaźnik 214 pod deską rozdzielczą w w 80 b4 2.0 benzyna Audi ABT. Zrobiło mi się na nim zwarcie podczas jazdy (cała kabina w dymie) kable stopione, po odłączeniu od niego zasilania o dziwo wszystkie podstawowe urządzenia elektryczne działają, bezpieczniki całe i nie mogę zlokalizować usterki :?:
Ostatnio zmieniony 06 sty 2011, 20:39 przez josephh2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 06 sty 2011, 15:31

Napisz jakie kable do niego dochodziły albo daj zdjęcie w którym miejscu był wsadzony

Jeśli jest taki jak z tego zdjęcia: http://audi.fraggaz.de/Elektrik/audoooo/20A_und_J81.jpg to jest od podgrzewacza kolektora ssącego (jeża).

_uwaga

josephh2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 lis 2010, 23:38

Post autor: josephh2 » 06 sty 2011, 21:00

Witam!

Oprócz zielonego kabla na Twoim zdjęciu reszta kolorów się zgadza, czyli prawdopodobnie jest to przekaźnik od podgrzewacza kolektora. Jutro sprawdzę dla pewności miernikiem przejście od przekaźnika do podgrzewacza. Dzięki wielkie!

[ Dodano: 2011-01-07, 20:54 ]
Jest to przekaźnik od podgrzewacza kolektora ssącego, tylko teraz rodzi się pytanie, gdzie nastąpiło zwarcie na kablach czy na podgrzewaczu? Opór między podgrzewaczem a masą wynosi 110 Ω, kable mają zwarcie do masy, ale po przetopieniu kabli to normalne. Jaka powinna być rezystancja podgrzewacza?
Z góry przepraszam za amatorskie pytania!

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 09 sty 2011, 11:59

Zmierzyłem podgrzewacz, który mam u siebie chyba od gaźnikowego 1.8 z B3 pokazało mi 2,1Ω, tylko nie wiem czy jest sprawny a nie chciało mi się przynosić jakiegoś akumulatora aby go odpalić.

Popatrzyłem w schematy i ten podgrzewacz w ABT nie ma żadnego bezpiecznika :shock:

josephh2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 lis 2010, 23:38

Post autor: josephh2 » 09 sty 2011, 17:02

Witam!

Brak bezpiecznika też mnie zdziwił, podgrzewacz ma znaczny pobór prądu i żadnego zabezpieczenia. Jak będę miał chwilę to go wykręcę i podłącze do akumulatora przez jakiś mały bezpiecznik, to będe miał pewność. Jak będę robił na stałe to też podepnę bezpiecznik, tak dla bezpieczeństwa. Dzięki za pomoc!!!

piotrek21cfx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 09 sty 2013, 12:41

Post autor: piotrek21cfx » 09 sty 2013, 13:15

witam. Tez mam problem z tym przekaznikiem nr 214 tylko z tym ze u mnie mrygają swiatła i cale podswietlenie na desce, przy zwiększeniu obrotów i na odwrót słychac pykanie w tym przekazniku. co moze sie dziac?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 10 sty 2013, 00:08

piotrek21cfx, może masz jakieś zwarcie na jeżu, że tak wszystko miga.

piotrek21cfx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 09 sty 2013, 12:41

Post autor: piotrek21cfx » 14 sty 2013, 09:44

wyciągnełem ten przekaznik i jest wszystko ok. nic nie mryga i nie pyka tylko nachodzi takie pytanie czy bez tego przekaznika mozna jezdzic i czy cos sie nie uszkodzi no i od czego on jest(przekaznik214). Prosiłbym o prosta odpowiedz bo w sprzwach mechaniki samochodowej jestem amatorem

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 14 sty 2013, 12:22

piotrek21cfx, mozna bez niego jezdzic, samochod bedzie sie dluzej nagrzewal.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: [2.0 ABT] zwarcie przekaźnik nr 214

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 20:57

josephh2 pisze:Czy Ktoś wie do czego służy przekaźnik 214 pod deską rozdzielczą w w 80 b4 2.0 benzyna Audi ABT. Zrobiło mi się na nim zwarcie podczas jazdy (cała kabina w dymie) kable stopione, po odłączeniu od niego zasilania o dziwo wszystkie podstawowe urządzenia elektryczne działają, bezpieczniki całe i nie mogę zlokalizować usterki :?:
Sprawdź, czy załącza się wentylator chłodnicy po przekroczeniu przez układ temperatury 92 stopni?

[ Dodano: 2013-02-04, 20:59 ]
W którym miejscu dokładnie znajduje się ten przekaźnik?

wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

Post autor: wilku142 » 16 paź 2013, 07:25

no i co z tym wszystkim u mnie jest to samo i obroty faluja jak slysze ten rzekaxnik

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8390
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lut 2014, 13:36

Zawarcie instalacji do masy lub uszkodzony jeż .
josephh2 pisze:Opór między podgrzewaczem a masą wynosi 110 Ω
To jest błędna oporność prawidłowa oporność powinna być 1.2 Ohm czyli wskazania 1.2-2 są prawidłowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga