abk diagnostyka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 sie 2013, 10:58
- Lokalizacja: Warszawa
[B4 2.0E ABK 115KM] Błędy interfejsu
Pomocy !!! Co to za błeędy, za co są odpowiedzialne. Które grupy wartości mierzonych sprawdzać i w jakich warunkach (czy w trakcie jazdy, czy wystarczy włączony silnik).
Dodam że najwiekszym problemem w mojej Audicy jest btak mocy jak i ogromne spalanie.
Chassis Type: 8C - Audi 80/S2 B4
Scan: 01,02,03,08,15,25
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 039 906 022
Component: DIGIFANT 1.6 1243PMC 11
5 Faults Found:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to Plus
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
31-00 - Open or Short to Ground
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
34-10 - No Elaboration Available - Intermittent
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
03-00 - No Signal
00524 - Knock Sensor 1 (G61)
34-10 - No Elaboration Available - Intermittent
Readiness: N/A
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodam że najwiekszym problemem w mojej Audicy jest btak mocy jak i ogromne spalanie.
Chassis Type: 8C - Audi 80/S2 B4
Scan: 01,02,03,08,15,25
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 039 906 022
Component: DIGIFANT 1.6 1243PMC 11
5 Faults Found:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to Plus
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
31-00 - Open or Short to Ground
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
34-10 - No Elaboration Available - Intermittent
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
03-00 - No Signal
00524 - Knock Sensor 1 (G61)
34-10 - No Elaboration Available - Intermittent
Readiness: N/A
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony 06 lut 2014, 10:24 przez AndrzejWawa, łącznie zmieniany 2 razy.
Wystarczy wrzucić w google tłumacz a zawsze coś się dowiesz
00523 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego (G42)
30-00 - otwarty lub zwarty do Plus
00552 - Potencjometr dla Air Flow Meter (G19)
31-00 - otwarty lub zwarcie do masy
00518 - Czujnik położenia przepustnicy (G69)
34-10 - Nie Opracowanie Dostępny - Przerywany
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
03-00 - No Signal
00524 - Czujnik spalania stukowego 1 (G61)
34-10 - Nie Opracowanie Dostępny - Przerywany
Czyli jak zauważyłeś jakiś problem jest z:
- Czujnik temperatury powietrza dolotowego
- Potencjometr dla miernika przepływu powietrza
- Czujnik położenia przepustnicy
- Sonda Lambda
- Czujnik spalania stukowego.
Z tego co wiem to te wszystkie rzeczy które tutaj wypisałem są winowajcami braku mocy i dużego spalania. <ok>
[ Dodano: 2014-02-06, 08:25 ]
Aaa i jeszcze jedno otaguj sobie temat bo Ci go zaraz usuną.
https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htm
00523 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego (G42)
30-00 - otwarty lub zwarty do Plus
00552 - Potencjometr dla Air Flow Meter (G19)
31-00 - otwarty lub zwarcie do masy
00518 - Czujnik położenia przepustnicy (G69)
34-10 - Nie Opracowanie Dostępny - Przerywany
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
03-00 - No Signal
00524 - Czujnik spalania stukowego 1 (G61)
34-10 - Nie Opracowanie Dostępny - Przerywany
Czyli jak zauważyłeś jakiś problem jest z:
- Czujnik temperatury powietrza dolotowego
- Potencjometr dla miernika przepływu powietrza
- Czujnik położenia przepustnicy
- Sonda Lambda
- Czujnik spalania stukowego.
Z tego co wiem to te wszystkie rzeczy które tutaj wypisałem są winowajcami braku mocy i dużego spalania. <ok>
[ Dodano: 2014-02-06, 08:25 ]
Aaa i jeszcze jedno otaguj sobie temat bo Ci go zaraz usuną.
https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 sie 2013, 10:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
[ABK] prośba o analizę logów
Witam
Widzi ktoś coś nieprawidłowego w tych logach (statyczne)
Pacjent to ABK z 93roku
(podaje za dużo paliwa, mieszanka za bogata)
http://vaglog.rtnet.pl/sondek_174300.html
Widzi ktoś coś nieprawidłowego w tych logach (statyczne)
Pacjent to ABK z 93roku
(podaje za dużo paliwa, mieszanka za bogata)
http://vaglog.rtnet.pl/sondek_174300.html
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dla pewności lepiej zlogować kilka grup po ok. 10s statycznie (bez gazu).
Wykonując logi z pojedynczej grupy uzyskuje się większą dokładność pomiaru.
Jeżeli w którymś z dalszych boków (nie pamiętam który dokładnie) napięcie 14V się zmienia faktycznie przekaźnik do przelutowania.
Grup nie ma za dużo (do grupy 10 spokojnie starczy).
Wykonując logi z pojedynczej grupy uzyskuje się większą dokładność pomiaru.
Jeżeli w którymś z dalszych boków (nie pamiętam który dokładnie) napięcie 14V się zmienia faktycznie przekaźnik do przelutowania.
Grup nie ma za dużo (do grupy 10 spokojnie starczy).
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
grupa 001 blok 1 z tego co pamiętamFrancis1982 pisze:Jeżeli w którymś z dalszych boków (nie pamiętam który dokładnie) napięcie 14V się zmienia faktycznie przekaźnik do przelutowania.
w ABK tak naprawdę wystarczy 6 grup od 000 do 005 tylko kompy z nr końcowym 024 jest jeszcze grupa 006Francis1982 pisze:Grup nie ma za dużo (do grupy 10 spokojnie starczy).
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
[B4 2.0 ABK] Ogarniam VAG i STAG - potrzebna pomoc.
Jak w temacie. Chcę swoje Audi doszykować tak jak należy. Kupiłem nowe przewody zapłonowe NGK. Świece, palec i kopułka Beru zmieniane niecałe dwa lata temu (ale po małym przebiegu). Przy okazji wyleciały wtryski Magic Jet jak i reduktor Magic III a w ich miejsce wpadły Hany złote i reduktor Zavoli Zeta N.
Oczywiście nie obywa się bez komplikacji. Chciałem ustawić zapłon blokując Vagiem ale wyskakuje mi to:
Dlaczego?
I teraz nie mam pewności czy zapłon mam ustawiony dobrze. Niby kreska stoi w miejscu, niby zapala i jedzie ale jakieś przymulone jest.
Kolejny problem jest chyba z sondą. W Vagu coś tam mi co jakiś czas pokaże, że napięcie się zmienia ale generalnie stoi na zero V. Z kolei podpinając miernik napięcie się zmienia ciągle, ale... jak przygazuje to potrafi podskoczyć do 1,5V. Sonda uszkodzona jest? Aha i dużo mi pali. Kiedyś mi się fizycznie uszkodziła to też spalanie było duże i auto słabo jechało.
Załadowanie nie jest zbyt wysokie? Co to za wartość w czwartym polu w grupie 003?
Narazie to tyle. Z góry dziękuje za wszystkie wskazówki i pozdrawiam.
Oczywiście nie obywa się bez komplikacji. Chciałem ustawić zapłon blokując Vagiem ale wyskakuje mi to:
Dlaczego?
I teraz nie mam pewności czy zapłon mam ustawiony dobrze. Niby kreska stoi w miejscu, niby zapala i jedzie ale jakieś przymulone jest.
Kolejny problem jest chyba z sondą. W Vagu coś tam mi co jakiś czas pokaże, że napięcie się zmienia ale generalnie stoi na zero V. Z kolei podpinając miernik napięcie się zmienia ciągle, ale... jak przygazuje to potrafi podskoczyć do 1,5V. Sonda uszkodzona jest? Aha i dużo mi pali. Kiedyś mi się fizycznie uszkodziła to też spalanie było duże i auto słabo jechało.
Załadowanie nie jest zbyt wysokie? Co to za wartość w czwartym polu w grupie 003?
Narazie to tyle. Z góry dziękuje za wszystkie wskazówki i pozdrawiam.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a masz pełną wersję vaga :?:elektronic pisze:Dlaczego?
no troszkę tak ale to może też być wina sondy i trzeba by jej się przyjrzeć. Czasy wtrysków też a duże.elektronic pisze:Załadowanie nie jest zbyt wysokie?
Zrób logi z sondy bo po samym screene do nie wiele da się powiedzieć, no i na razie nic nie wymieniaj do puki nie ustawisz zapłonu w 100% prawidłowo.
ps z którego roku auto :?:
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Więc tak: VAG 311.2-N wersja pełna.
Ładowanie akumulatora sprawdzane miernikiem 14,5V po odpaleniu, potem spadło do 14,1V. Nie wiem dlaczego w Vagu jest mniejsze.
Rok produkcji '94 DIGIFANT 1.75
Logi sondy - jeśłi przez VAG-SCOPE ma to być robione to... nie da się, program jakby się wieszał. Sprawdziłem dziś jeszcze te sondę w Vagu i przy przygazowaniu napięcie się zmienia, a na wolnych schodzi do zera. Więc jak inaczej te logi zrobić??
Aha i powraca błąd
00532 - Supply Voltage B+
07-00 - Signal to Low
Ale to pewnie przez to jak mi nie zapala od razu, tylko trza kręcić kilka razy. To też nie wiem dlaczego co jakiś czas tak się dzieje. Zostaje mi zapalanie na pych wtedy.
Ładowanie akumulatora sprawdzane miernikiem 14,5V po odpaleniu, potem spadło do 14,1V. Nie wiem dlaczego w Vagu jest mniejsze.
Rok produkcji '94 DIGIFANT 1.75
Logi sondy - jeśłi przez VAG-SCOPE ma to być robione to... nie da się, program jakby się wieszał. Sprawdziłem dziś jeszcze te sondę w Vagu i przy przygazowaniu napięcie się zmienia, a na wolnych schodzi do zera. Więc jak inaczej te logi zrobić??
Aha i powraca błąd
00532 - Supply Voltage B+
07-00 - Signal to Low
Ale to pewnie przez to jak mi nie zapala od razu, tylko trza kręcić kilka razy. To też nie wiem dlaczego co jakiś czas tak się dzieje. Zostaje mi zapalanie na pych wtedy.