Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Zmiana rozstawu na 5x112 lub 5x100

Awatar użytkownika
Artur89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 21 paź 2009, 18:59
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Artur89 » 19 gru 2013, 20:05

Dzięki, nie mam wiecej pytan :-)
Narazie ;-)

gregRS2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 29 paź 2011, 23:00
Imię: Grzesiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Krosno

Post autor: gregRS2 » 05 lut 2014, 16:51

Teraz pytanie, w dupowozie chcę zmienić piasty na 5x112 w AK wsadziłem piasty z S2 więc obyło się bez problemu. mam do kupienia piasty z a4 b5 1.8T czy to będzie pasować pod przeguby z 2.8??

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 06 lut 2014, 09:08

gregRS2 pisze: mam do kupienia piasty z a4 b5 1.8T czy to będzie pasować pod przeguby z 2.8??
Nic nie będzie pasować.

gilopol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 04 mar 2014, 18:59

Post autor: gilopol » 04 mar 2014, 20:26

Witam. Czy dysponując rozbitym Audi A3 '98 można zrobić cos w temacie zmiany rozstawu w B3 '87 na 5x100?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 04 mar 2014, 21:01

gilopol pisze:Witam. Czy dysponując rozbitym Audi A3 '98 można zrobić cos w temacie zmiany rozstawu w B3 '87 na 5x100?
Nic nie pasuje.

dawix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 19 gru 2012, 01:02

Post autor: dawix » 10 paź 2014, 00:15

Witam.
Przepraszam za odgrzanie kotleta.
Czytam i czytam...
A więc mam 1z z przegubami 33zęby.
Czyli potrzebuje nowe łożyska/Piasty z a4 1.6/1.8 czyli rozumiem że każda piasta na 33zęby.
Tarcze hamulcowe w takim przypadku od czego ?
Ma ktoś foto tych adapterów wymaganych 3mm, 3mm i 6mm ?? rozumiem że ich zadanie jest takie by przegub nie tarł o zwrotnicę tak ?
Planuję przy okazji swap zacisków na 280mm, czy tarcze z a4 o rozmiarze 280mm będą mi pasować ?
tył rozumiem wszystko z c4 ośki (tarcze) więc ten problem jest prosty.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 23 paź 2014, 21:53

Witam, również podepnę się do tematu.., przejrzałem właśnie kilka o konwersji z 4x108 na 5x112 i można by takie FAQ'ju zrobić :P

Tył:
Że na tył to potrzebna piasta z A6C4 (ośka - napęd tylko na przód) + nowe łożyska. Czyli jak dobrze rozumiem, tylnej ośki / czopu? (w 90B4 przykręcana 6'cioma imbusami) nie potrzebujemy.. Jarzmo zacisku hamulcowego zostaje nasze z B4 jak i zaciski, chyba że ktoś już wrzucił nowszy zacisk aluminiowy.

Przód:
tutaj jest trochę więcej pomysłów i komplikacji.. - zaciski z S2.. - fajnie, dla mnie odpada z racji kosztów o dostępności części nie wspomnę..
Mam B4 z silnikiem ABT(niestety jeszcze...) - więc jak sie dowiedziałem przed chwilą, z "małym łożyskiem" - jakie są alternatywy.. bo czytając o możliwości zastosowania piasty z A4 już się cieszyłem.. - doczytawszy o konieczności kombinowania z jakimiś podkładkami, ochota mi przeszła... ALE - rozstaw 5x112 jest dość powszechny (m.in. Mercedes) - chciałbym wiedzieć na co trzeba zwrócić szczególną uwagę / jakie dokładnie wymiary musimy zachować żeby od strony bezpieczeństwa wszystko było OK? Mogę się pobawić i porównać wymiary piast z innych aut.. do wiosny chyba zdążę :P

czytając posty z podobnych tematów spotkałem się z informacją, o konieczności zmiany zacisków, tarcz.. - obecnie mam tarcze wentylowane 280mm oraz zaciski z S2 (dwa tłoczki) - i to musi zostać.. - dla mnie wystarczy do hamowania, na brembo(4/6 tłoczków) mnie nie stać, po za tym wszystko większe wymaga większych felg, a te idealnie chowają się w 15" na zimę.

zatem:
- co łatwiej dopasować - piastę pod słabsze silniki ABT itd, czy 2.8 / chodzi mi o kwestię łożyska - większe, mniejsze?
- co z ET ( myślę że lepiej pójść w niższe ET - czyli koło wychodzi bardziej na zewnątrz)
- wrócę jeszcze do pytania GregRS2 - czy np robiąc przekładkę na 1.8T nie można wykorzystać półosi/przegubów zewnętrznych oraz piast..?

Na szybko sprawdziłem kilka piast w katalogu.. niestety moje katalogi nie podają np ilość zębów.. no i dupka :)

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 23 paź 2014, 22:50

ciekawe jak by wziąć ori piastę 4x108 , zaspawać dziury i rozwiercić 5x112 :-D

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 24 paź 2014, 00:22

Wujo! - jak dla mnie genialny pomysł! - powiedzmy sobie szczerze - najmniej pierr....dykania w temacie :P nowe piasty + operacja i wszystko jak firmowe :P

niech się tylko wypowie jakiś fachowiec, a ja w ramach wolnego czasu (którego ciągle brak :/ ), dowiem się ile kosztowałoby nawiercenie cyfrowo + gwintowanie albo zrobienie tego od podstaw...

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 24 paź 2014, 06:18

wujo1, Twoj pomysl odpada w przedbiegach, otwory z 4x108 sa na samym krancu piasty, rozstaw 5x112 potrzebuje wiecej mięsa piasty, w ten sposob jedyne zostaje nawiertanie 5x100, to samo z tarczami i pozniej dystans zmieniajacy rozstaw na 5x112

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 24 paź 2014, 08:06

chodzi o to żeby dystansu uniknąć.. - przynajmniej w moim przypadku., większa piasta to nie problem moim zdaniem / lub wykonanie jej od podstaw... j.w. pisałem.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 24 paź 2014, 08:31

a jak chcesz powiekszyc piaste? napawac ja, a pozniej nawiertac na niej otwory na ktorych bedzie trzymala sie jedyna czesc samochodu ktora ma kontakt z nawierzchnia?

szukalem kogos kto zrobi piaste od podstaw i za sam material zaplacisz wiecej niz za uzywke od s2, a gdzie robocizna, ktora swoja droga do prostych nie nalezy, bo o ile wytoczenie wałka to pikuś, o tyle wydrazenie wieloklinu wiaze sie z kilkoma problemami, przede wszystkim posiadania wydrążarki

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 24 paź 2014, 15:36

Przecież piasta to odlew, ciężko ją zrobić i nie jest warte zachodu takie kombinowanie. Taniej wyjdzie poszukać zestawu z S2.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 24 paź 2014, 16:16

Tak mi się wydaje że najtaniej to jednak znajdzie się gotowe dystanse, albo da dorobić na zamówienie..., wiec ostatecznie chyba zaniecham ten plan, poszukam dystansów albo zlecę robotę.. no i może spaceline'ny zawsze będę mógł założyć na 4x108 ;)

Awatar użytkownika
Artur89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 21 paź 2009, 18:59
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Artur89 » 25 paź 2014, 00:31

jakby ktos byl zainteresowany, mam piasty tyl s2 coupe...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl