Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM 1.8] ciękniacy olej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

[B3 PM 1.8] ciękniacy olej

Post autor: wento » 05 lut 2014, 17:26

witam. Czy jest taka możliwość żeby jedynym objawem padniętej uszczelki pod głowicą, był wyciek z pod niej oleju ? gdy włożę rękę pod kolektor wydechowy, po jest cały w oleju. Z pod pokrywy zaworów suchutko jest.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 05 lut 2014, 18:51

Cześć :-) Całkiem możliwe.Simering z przodu na kole wałka się nie poci ? Gdy kupiłem silnik nie uzbrojony i był już na aucie, też był przypocony w tym miejscu.Zdecydowałem się zmienić uszczelkę i dobrze zrobiłem.Puszczała brzegiem,jako tako cylindrami jeszcze nie.Ale to była kwestia czasu.Przód i tył szpilki słabo trzymały,środkowe trochę lepiej.Jeśli się zdecydujesz zmień uszczelniacze,splanuj głowicę.Ja miałem delikatną kołyskę.Sprawdź zawory a głowicę dokręć na świeżych szpilkach.Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 05 lut 2014, 19:33

Nie z przodu się nie poci. Tylko z tyłu pod kolektorem wydechowym , na jego szpilkach, jest pełno oleju. Zastanawiam się jeszcze czy jest takie miejsce jeszcze w tamtej okolicy gdzie mogło by cieknąc.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 05 lut 2014, 21:03

Spróbuj zrobić zdjęcie. A odma?

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 05 lut 2014, 21:08

zrobię,ale będzie słabo widać. Właśnie mam pytanie o co chodzi z tą odmą , czytałem na forum ale nie zrozumiałem.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 05 lut 2014, 21:24

Odma to gumowy wąż idący od pokrywy zaworów z tyłu od grodzi.Połączony z plastikową osłoną filtra powietrza.W naszym przypadku osłona jest okrągła.

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 05 lut 2014, 21:47

Tak, tak już wiem. to ten wąż mam luźny , tzn nie połączony z filtrem.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 05 lut 2014, 22:09

więc to z niego może się wziąć zaolejenie

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 05 lut 2014, 22:29

Tak lubi,czasem stwarza problemy z pracą silnika.W zimie lubi zamarznąć jeśli zapomnimy o jej udrożnieniu. W tym momencie Wento to już nazywa się wolna odma ale trzeba wejście do filtra zaślepić.Ja mam wolną odmę,węża od filtra zaślepiłem a od osłony klawiatury dałem dłuższy i puściłem z lewej strony podłużnicy.Patrząc od przodu,skrapla się na osłonę silnika.

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 06 lut 2014, 11:52

tak,ale ja ten wąż mam puszczony w dół na osłonę silnika, i raczej ten olej pod kolektorem to nie z tego. A wejście do filtra, rzeczywiście nie mam zaślepianego. A tak dla wiadomośći, to przez ten wyciek gdzieś bierze mi jakieś 1 litr oleju na 500 km.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 06 lut 2014, 12:39

To prawie jak diesel :shock: Hmm nie dobrze,sprawdź co się dzieje na zapalonym rozgrzanym silniku.Odkręć korek wlewu oleju.Jeśli dość mocno wali ciśnieniem i przy okazji spadną obroty to silnik jest już w słabej kondycji.To są objawy nie szczelności zaworów,uszczelniaczy,pierścieni lub uszczelki.Dym z wydechu ma odcień niebieskawy?

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 06 lut 2014, 14:42

Spaliny normalne. Po odkręceniu korka obroty nie spadają, i nie wyczuwam dużych przedmuchów . Obrazek

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 06 lut 2014, 17:22

Jest dobrze skoro tak ale wyciek dość poważny.Hmm auto miało coś robione całkiem nie dawno? Podejrzewam że to będzie uszczelniacz wału ten pod kołem zamachowym.Jak paczysz po stronie aparatu zapłonowego na skrzynie.Tam gdzie patrzymy na znak na kole zamachowym przy ustawianiu rozrządu.Są ślady jakby rozpylonego oleju ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl