[B3 PM 1.8] ciękniacy olej
[B3 PM 1.8] ciękniacy olej
witam. Czy jest taka możliwość żeby jedynym objawem padniętej uszczelki pod głowicą, był wyciek z pod niej oleju ? gdy włożę rękę pod kolektor wydechowy, po jest cały w oleju. Z pod pokrywy zaworów suchutko jest.
Cześć Całkiem możliwe.Simering z przodu na kole wałka się nie poci ? Gdy kupiłem silnik nie uzbrojony i był już na aucie, też był przypocony w tym miejscu.Zdecydowałem się zmienić uszczelkę i dobrze zrobiłem.Puszczała brzegiem,jako tako cylindrami jeszcze nie.Ale to była kwestia czasu.Przód i tył szpilki słabo trzymały,środkowe trochę lepiej.Jeśli się zdecydujesz zmień uszczelniacze,splanuj głowicę.Ja miałem delikatną kołyskę.Sprawdź zawory a głowicę dokręć na świeżych szpilkach.Pozdrawiam
Tak lubi,czasem stwarza problemy z pracą silnika.W zimie lubi zamarznąć jeśli zapomnimy o jej udrożnieniu. W tym momencie Wento to już nazywa się wolna odma ale trzeba wejście do filtra zaślepić.Ja mam wolną odmę,węża od filtra zaślepiłem a od osłony klawiatury dałem dłuższy i puściłem z lewej strony podłużnicy.Patrząc od przodu,skrapla się na osłonę silnika.
To prawie jak diesel :shock: Hmm nie dobrze,sprawdź co się dzieje na zapalonym rozgrzanym silniku.Odkręć korek wlewu oleju.Jeśli dość mocno wali ciśnieniem i przy okazji spadną obroty to silnik jest już w słabej kondycji.To są objawy nie szczelności zaworów,uszczelniaczy,pierścieni lub uszczelki.Dym z wydechu ma odcień niebieskawy?
Jest dobrze skoro tak ale wyciek dość poważny.Hmm auto miało coś robione całkiem nie dawno? Podejrzewam że to będzie uszczelniacz wału ten pod kołem zamachowym.Jak paczysz po stronie aparatu zapłonowego na skrzynie.Tam gdzie patrzymy na znak na kole zamachowym przy ustawianiu rozrządu.Są ślady jakby rozpylonego oleju ?