Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8S B3] Problem z odpaleniem / brak iskry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sasquach
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 lut 2014, 15:51

Post autor: sasquach » 06 lut 2014, 18:29

Slawo777 pisze:Całkiem możliwe że ona jest winna
Innej opcji nie ma. Wszystlko sprawdzone i działa, także tylko to pozostaje. Nawet próbowałem odpalić w stylu filmów amrykanskich czyli kabel o kabel :P Też to samo.
Jak tu będzie wszystko ok to znaczy że czas pomalowac na zielono i do bagna xD

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 06 lut 2014, 19:56

Przestań,Audi to hmm rodzaj nijaki i ciężko jej się określić ;-) Strzeliła focha i nie może się zdecydować czy dać Ci jeszcze szansę.Popieścisz,podotykasz,podokręcasz, hmm może dawno jej nie poświęciłeś swojego czasu. Myślisz że ja mam inaczej,cały czas coś chce.Nawet czasem muszę prosić cha cha <ok> Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 06 lut 2014, 22:13

Cześć. Masz kontrolkę napięcia 12V, kontrolkę z diodą LED lub miernik, umiesz zmierzyć napięcie ? Jeśli tak to napiszę co masz zrobić.

sasquach
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 lut 2014, 15:51

Post autor: sasquach » 06 lut 2014, 23:07

serizzi pisze:Cześć. Masz kontrolkę napięcia 12V, kontrolkę z diodą LED lub miernik, umiesz zmierzyć napięcie ? Jeśli tak to napiszę co masz zrobić.
Tak mam i srawdzałem rakże jutro pozostają kable don sprawdzenia :)

[ Dodano: 2014-02-06, 23:09 ]
Slawo777 pisze:Przestań,Audi to hmm rodzaj nijaki i ciężko jej się określić ;-) Strzeliła focha i nie może się zdecydować czy dać Ci jeszcze szansę.Popieścisz,podotykasz,podokręcasz, hmm może dawno jej nie poświęciłeś swojego czasu. Myślisz że ja mam inaczej,cały czas coś chce.Nawet czasem muszę prosić cha cha <ok> Pozdrawiam :-)
Jak to mówił Kiepski "nie chcem ale muszem" :P
Pamiątka po Tatusiu także wolałbym żeby została przy mnie, ale ładować bez skutku to nie na moje nerwy.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 06 lut 2014, 23:17

serizzi pisze:Jeśli tak to napiszę co masz zrobić.
Nic się nie stanie jak napiszesz.Każdemu może taki sids happen się zdarzyć a patent szybkiej diagnozy byłby dla nie jednego ostatnią deską ratunku.Pozdrawiam :-)

[ Dodano: 2014-02-06, 23:23 ]
To zrób jak ociec,oddaj swojemu synowi ;-) Niech się uczy a czas spędzony razem z cementuje waszą więź.No chyba że masz córkę cha cha.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 07 lut 2014, 09:35

Ja bym zaczął tak:
1. sprawdzić czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest cały czas prąd na zacisku 15 cewki zapłonowej ( kontrolką 12v ) - jeśli znika to stacyjka/przewody.
2. sprawdzić czy jest sygnał sterowania cewki ( impuls masy na zacisku 1 , najlepiej testerem z diodą LED na 12v ) - jeśli nie to Hall, moduł zapłonowy,przewody.
3. sprawdzić czy jest zasilanie na czujniku Halla w aparacie zapłonowym ( 3 pinowa kostka, skrajne piny - 12v) - jeśli nie moduł/przewody moduł-hall.
4. sprawdzić zasilanie i masę modułu sterującego zapłonem, ten lewy przedni słupek ( z tego co pamiętam, czarny przew +12v , brązowy masa - jeśli ok, to spr. przewody między modułem - Hallem, modułem - cewką )
4. sprawdzić sygnał wyjściowy z czujnika Halla ( środkowy pin, kontrolka LED lub najlepiej oscyloskop ) ewentualnie podawać +12v na środkowy pin krótko ( przez kontrolkę 12v) i sprawdzić czy będzie iskrzyć.

W tym układzie te 2 rzeczy: moduł i czujnik Halla potrafią być dość wredne i psuć się na raty, bez reguły, czasem na ciepłym czasem na zimnym silniku, czasem rozgrzeje się gubi iskrę a czasem ostygnie, to elektronika - tak ma czasami. Najczęściej przyczyny są banalne, jak już się znajdzie.
Diagnostyka to podstawa, naprawić potem umie każdy :-)

Mama nadzieję że sprawdzone podstawy czyli kopułka i palec są OK :mrgreen:

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 07 lut 2014, 10:09

Dobrze że napisałeś,przyda się w przyszłości.Wojtek już dawno posprawdzał,została mu stacyjka lub przetarty,odpięty kabel np na skrzynce.Ale takie szukanie jest strasznie kłopotliwe bo można go przeoczyć :-( Pozdrawiam :-)

sasquach
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 lut 2014, 15:51

Post autor: sasquach » 07 lut 2014, 11:04

Slawo777 pisze:Dobrze że napisałeś,przyda się w przyszłości.Wojtek już dawno posprawdzał,została mu stacyjka lub przetarty,odpięty kabel np na skrzynce.Ale takie szukanie jest strasznie kłopotliwe bo można go przeoczyć :-( Pozdrawiam :-)
Dokładnie. Pojade na szrot i kupie wiązki. Mechanik powiedział mi że mu juz nerwy puszcają i stwieerdził że samochód jest przeklęty :P

raz odpali a jak odpali to na 3 minuty. Raz złapie a raz nie. Najśmieszniejsze jest to że, załapie na zimnym a na ssaniu nie bardzo chce. Przed ta awarią to tylko bez sania dał się odpalić Tyle że obroty pierdolcowały. Wyjasniam. jak palilem na ssaniu (nawet jak wyciagnąłem aby tylko kontrolka się zaświeciła) praktycznie nie kręcił jakby go zalewało czy nie ssało. Bez sania to wiadomo odpalał po 6krotnym kręceniu wchodził na 500 obrotów i padał a jak załapał na tych obrotach to dawalem lekko ssanie Na nagrzanym silniku nie bylo problemu.

Jutro finał mego auta po wymianie wiązek. a jak nie to na zlom :P xD

[ Dodano: 2014-02-07, 11:07 ]
Slawo777 pisze: To zrób jak ociec,oddaj swojemu synowi ;-) Niech się uczy a czas spędzony razem z cementuje waszą więź.No chyba że masz córkę cha cha.
Wiesz, mam 27 lat i póki co jestem bezdzietny :P

[ Dodano: 2014-02-07, 11:16 ]
serizzi pisze:Ja bym zaczął tak:
1. sprawdzić czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest cały czas prąd na zacisku 15 cewki zapłonowej ( kontrolką 12v ) - jeśli znika to stacyjka/przewody.
2. sprawdzić czy jest sygnał sterowania cewki ( impuls masy na zacisku 1 , najlepiej testerem z diodą LED na 12v ) - jeśli nie to Hall, moduł zapłonowy,przewody.
3. sprawdzić czy jest zasilanie na czujniku Halla w aparacie zapłonowym ( 3 pinowa kostka, skrajne piny - 12v) - jeśli nie moduł/przewody moduł-hall.
4. sprawdzić zasilanie i masę modułu sterującego zapłonem, ten lewy przedni słupek ( z tego co pamiętam, czarny przew +12v , brązowy masa - jeśli ok, to spr. przewody między modułem - Hallem, modułem - cewką )
4. sprawdzić sygnał wyjściowy z czujnika Halla ( środkowy pin, kontrolka LED lub najlepiej oscyloskop ) ewentualnie podawać +12v na środkowy pin krótko ( przez kontrolkę 12v) i sprawdzić czy będzie iskrzyć.

W tym układzie te 2 rzeczy: moduł i czujnik Halla potrafią być dość wredne i psuć się na raty, bez reguły, czasem na ciepłym czasem na zimnym silniku, czasem rozgrzeje się gubi iskrę a czasem ostygnie, to elektronika - tak ma czasami. Najczęściej przyczyny są banalne, jak już się znajdzie.
Diagnostyka to podstawa, naprawić potem umie każdy :-)

Mama nadzieję że sprawdzone podstawy czyli kopułka i palec są OK :mrgreen:
Powiem tak. Nie jestem mechanikiem a informatykiem. Naprawia mi moj znajomy i wysztko sprawdzał (posiada miernik) Po wczorajszerj rozmowie powiedział mi ze nie ma prądu z cewki do modułu ( albo odwrotnie nie wiem jak to działa ) ale cewka jak i moduł są sprawne bo były podmieniane. Raz zakręci raz nie. Jak odpali to pochodzi z 3 minuty i dziękuję Wsyztsko wymienione lub podmieniane, także gdzieś w instalacji jest przetarty lub ewentualnie pęknięty kabel.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 07 lut 2014, 15:57

Mam nadzieje że podmiana ruszy silnik <ok> Teraz to już nic Cię nie zaskoczy w przyszłości.Na temat zapłonu przeszedłeś komplet od A do Z w różnych kombinacjach. Jest jeszcze jeden czynnik.Nie wiem gdzie auto stoi ale to nawet nie ważne bo zwierzaki potrafią wejść do komory silnika aby się ogrzać. Przy okazji przegryźć jakiś kabelek i ...... Pozdrawiam :-)

sasquach
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 04 lut 2014, 15:51

Post autor: sasquach » 07 lut 2014, 16:35

Slawo777 pisze:Nie wiem gdzie auto stoi ale to nawet nie ważne bo zwierzaki potrafią wejść do komory silnika aby się ogrzać. Przy okazji przegryźć jakiś kabelek i ...... Pozdrawiam :-)
A tu Cię zaskoczę bo mam garaż xDDD :)

[ Dodano: 2014-02-26, 14:32 ]
I na dzień dzisiejszy auto stoi u elektryka bo po zmianie wiązki przyczyna występuje nadal ..... Co raz bliżej do złomowania ...... ehhh :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl