Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK 2.0] Zapach benzyny w środku samochodu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Panzol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 sty 2014, 16:00
Lokalizacja: Białystok

[B4 ABK 2.0] Zapach benzyny w środku samochodu

Post autor: Panzol » 25 sty 2014, 14:26

Witam. Mam problem, czasami jest taka sytuacja że w środku czuć benzynę podczas jazdy. Co może być tego przyczyną? Czy to może być jakiś wyciek z przewodów czy coś tego typu? Dodam tez dziwny fakt że w niedzielę zatankowałem 20 litrów benzyny, zrobiłem około 130 kilometrów i wskazówka wskazywała rezerwę... :-?

Druga sprawa jest taka że wskazówka od poziomu paliwa faluje podczas jazdy, nie jest to takie falowanie że widać gołym okiem, tylko trzeba się przyjrzeć jak co raz spada i wraca z powrotem. Spada gdy na przykład trochę przyspieszę lub po prostu delikatnie zwiększę dynamikę jazdy, a gdy stoję w miejscu powoli wraca na "swoje miejsce". Jest to trochę denerwujące bo czasami nie jestem pewny ile jest paliwa w zbiorniku. Czy to wina pływaka? Czy problem tkwi gdzie indziej? Najbardziej martwi mnie to z tym zrobieniem 130 km na ponad 20 litrach benzyny i spadku do rezerwy.

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 25 sty 2014, 15:15

Wg. mnie to masz wyciek i to najprawdopodobniej z przewodów paliwowych pod samochodem,musisz wejść pod auto i zobaczyć.Falująca wskazówka to wyjmij zegary wyczyść miejsce gdzie przykręcony jest wskaźnik to będą 2 śrubki z podkładkami lub 2 nakrętki z podkładkami (to zależy od zegarów UN4 mają śrubki natomiast VDO nakrętki) po wyczyszczeniu dosyć mocno dokręć i ma działać bo jeśli dalej będzie tak chodzić to mogą być zimne luty.

la222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 24 cze 2011, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: la222 » 25 sty 2014, 21:34

zapch spalin jest spowodowany zbyt bogata mieszanka i nie przepalanie benzyny. Uszkodzona zostala sonda lambda i nie dawkuje odpowiedniej mieszanki.sonda do abk od 160zl dobrej jakosci.

MikiTiki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 15 wrz 2013, 11:35

Post autor: MikiTiki » 26 sty 2014, 01:01

zapch spalin jest spowodowany zbyt bogata mieszanka i nie przepalanie benzyny. Uszkodzona zostala sonda lambda i nie dawkuje odpowiedniej mieszanki.sonda do abk od 160zl dobrej jakosci.
A czytałeś w ogóle co napisał autor w pierwszym poście?

la222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 24 cze 2011, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: la222 » 26 sty 2014, 09:03

sprawdz pod maska przewody paliwowe czy nie cieknie.jezeli jest ok to sonds do wymiany.

Panzol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 sty 2014, 16:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Panzol » 26 sty 2014, 13:47

A co mam myśleć o tych 130 km na około 20 litrach benzyny. Rozumiem że zima i większe spalanie ale to chyba trochę za dużo?

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 26 sty 2014, 14:08

Choc to wtrysk wielopunktowy, to na przejechany dystans trasy troche za dużo. Jak wspomniał la222 przyczyna będzie uszkodzona sonda lambda. Nie szarpie ci jak przyspieszasz na zimnym silniku ? Jezeli nie ma wycieków paliwa to wymien sonde lambda.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, 14:15 przez KORU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 26 sty 2014, 14:10

Kolego ja miałem podobnie też w okresie zimowym zaczeła palić jakieś kosmiczne ilości i tak samo jak u ciebie było czuć paliwo jak zajrzałem pod auto to benzyna lała się prawie ciurkiem z przewodów paliwowych,a dokładniej to z tych rurek,po prostu przerdzewiały.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 sty 2014, 14:16

Panzol, czy ja wiem czy to dużo jak pokonujesz jakieś małe odcinki, 15l to norma moim zdaniem.

Panzol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 sty 2014, 16:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Panzol » 26 sty 2014, 14:22

A jaki jest koszt sondy lambdy? I dużo jest roboty i rozbierania przy wymianie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 sty 2014, 14:29

Panzol pisze:A jaki jest koszt sondy lambdy?
odpalasz allegro i szukasz :-P
Panzol pisze: I dużo jest roboty i rozbierania przy wymianie?
dużo hmm, raczej nie ale problemem może być jej odkręcenie.
Radził bym najpierw ją dokładnie sprawdzić na kompie lub oscyloskopie by nie wydawać kasy na darmo bo możliwe że jeszcze działa.

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 26 sty 2014, 14:30

Jak sonda padła albo niebieski czujnik temperatury to będzie czarny dym rury leciał i spalanie kosmiczne miałem taki przypadek w moim aucie, wymiana obu części to koszt około 200zl.
Jak pech to pech i przewód paliwowy pękł w trzech miejscach, w tych zapinkach przerdzewiał zaczynając od miejsca pod fotelem pasażera do podstawy akumulatora i tam bym na twoim miejscu szukał wycieku. Odkręć lub odchyl ile się da ta osłonę termiczna, odepnij zapinki i sprawdź przewody. Z jedna będziesz miał problem na pewno przy kolektorze wydechowym bo mało miejsca tam jest. Ja cały ten przewód wyciąłem i wstawiłem gumowy przewód paliwowy i mam spokój.

Panzol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 sty 2014, 16:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Panzol » 27 sty 2014, 22:41

Dziś trochę popatrzyłem przy samochodzie i przewody paliwowe są całe, ładnie wyglądają, korozji brak. Natomiast po zdjęciu osłony filtra powietrza bardzo mocno było czuć benzynę, filtr miał dosyć odczuwalny zapach benzyny, a na przepustnicy było bardzo sporo paliwa, po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu bardzo szybko leciała benzyna tak jakby z kranu się skraplała, a po dodaniu więcej gazu to w ogóle było tego według mnie za dużo. Jak mam się uporać z tym? A może to tak powinno być tego dużo? Proszę o podpowiedź co z tym fantem zrobić.

la222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 24 cze 2011, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: la222 » 28 sty 2014, 05:37

mowie sonda lambda dawkuje paliwo i to jest przyczyna ewemtualnie regulator cisniemnia paliwa .

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 07 lut 2014, 11:24

Przede wszystkim podłącz VAGa i sprawdź błędy (ale skuteczność zalezy od tego jaki masz rocznik). Mi w ABT (1994 rok) VAG zdiagnozował błąd Oxygen Sensor (sonda lambda) i sonda faktycznie była uwalona. Objawy były takie że silnik po rozgrzaniu zaczynał nierówno pracować, szarpać, a z rury leciał czarny dym jak z obciążonego diesla.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl