[B4 ABK 2.0] Zapach benzyny w środku samochodu
[B4 ABK 2.0] Zapach benzyny w środku samochodu
Witam. Mam problem, czasami jest taka sytuacja że w środku czuć benzynę podczas jazdy. Co może być tego przyczyną? Czy to może być jakiś wyciek z przewodów czy coś tego typu? Dodam tez dziwny fakt że w niedzielę zatankowałem 20 litrów benzyny, zrobiłem około 130 kilometrów i wskazówka wskazywała rezerwę...
Druga sprawa jest taka że wskazówka od poziomu paliwa faluje podczas jazdy, nie jest to takie falowanie że widać gołym okiem, tylko trzeba się przyjrzeć jak co raz spada i wraca z powrotem. Spada gdy na przykład trochę przyspieszę lub po prostu delikatnie zwiększę dynamikę jazdy, a gdy stoję w miejscu powoli wraca na "swoje miejsce". Jest to trochę denerwujące bo czasami nie jestem pewny ile jest paliwa w zbiorniku. Czy to wina pływaka? Czy problem tkwi gdzie indziej? Najbardziej martwi mnie to z tym zrobieniem 130 km na ponad 20 litrach benzyny i spadku do rezerwy.
Druga sprawa jest taka że wskazówka od poziomu paliwa faluje podczas jazdy, nie jest to takie falowanie że widać gołym okiem, tylko trzeba się przyjrzeć jak co raz spada i wraca z powrotem. Spada gdy na przykład trochę przyspieszę lub po prostu delikatnie zwiększę dynamikę jazdy, a gdy stoję w miejscu powoli wraca na "swoje miejsce". Jest to trochę denerwujące bo czasami nie jestem pewny ile jest paliwa w zbiorniku. Czy to wina pływaka? Czy problem tkwi gdzie indziej? Najbardziej martwi mnie to z tym zrobieniem 130 km na ponad 20 litrach benzyny i spadku do rezerwy.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Wg. mnie to masz wyciek i to najprawdopodobniej z przewodów paliwowych pod samochodem,musisz wejść pod auto i zobaczyć.Falująca wskazówka to wyjmij zegary wyczyść miejsce gdzie przykręcony jest wskaźnik to będą 2 śrubki z podkładkami lub 2 nakrętki z podkładkami (to zależy od zegarów UN4 mają śrubki natomiast VDO nakrętki) po wyczyszczeniu dosyć mocno dokręć i ma działać bo jeśli dalej będzie tak chodzić to mogą być zimne luty.
Choc to wtrysk wielopunktowy, to na przejechany dystans trasy troche za dużo. Jak wspomniał la222 przyczyna będzie uszkodzona sonda lambda. Nie szarpie ci jak przyspieszasz na zimnym silniku ? Jezeli nie ma wycieków paliwa to wymien sonde lambda.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, 14:15 przez KORU, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
odpalasz allegro i szukaszPanzol pisze:A jaki jest koszt sondy lambdy?
dużo hmm, raczej nie ale problemem może być jej odkręcenie.Panzol pisze: I dużo jest roboty i rozbierania przy wymianie?
Radził bym najpierw ją dokładnie sprawdzić na kompie lub oscyloskopie by nie wydawać kasy na darmo bo możliwe że jeszcze działa.
Jak sonda padła albo niebieski czujnik temperatury to będzie czarny dym rury leciał i spalanie kosmiczne miałem taki przypadek w moim aucie, wymiana obu części to koszt około 200zl.
Jak pech to pech i przewód paliwowy pękł w trzech miejscach, w tych zapinkach przerdzewiał zaczynając od miejsca pod fotelem pasażera do podstawy akumulatora i tam bym na twoim miejscu szukał wycieku. Odkręć lub odchyl ile się da ta osłonę termiczna, odepnij zapinki i sprawdź przewody. Z jedna będziesz miał problem na pewno przy kolektorze wydechowym bo mało miejsca tam jest. Ja cały ten przewód wyciąłem i wstawiłem gumowy przewód paliwowy i mam spokój.
Jak pech to pech i przewód paliwowy pękł w trzech miejscach, w tych zapinkach przerdzewiał zaczynając od miejsca pod fotelem pasażera do podstawy akumulatora i tam bym na twoim miejscu szukał wycieku. Odkręć lub odchyl ile się da ta osłonę termiczna, odepnij zapinki i sprawdź przewody. Z jedna będziesz miał problem na pewno przy kolektorze wydechowym bo mało miejsca tam jest. Ja cały ten przewód wyciąłem i wstawiłem gumowy przewód paliwowy i mam spokój.
Dziś trochę popatrzyłem przy samochodzie i przewody paliwowe są całe, ładnie wyglądają, korozji brak. Natomiast po zdjęciu osłony filtra powietrza bardzo mocno było czuć benzynę, filtr miał dosyć odczuwalny zapach benzyny, a na przepustnicy było bardzo sporo paliwa, po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu bardzo szybko leciała benzyna tak jakby z kranu się skraplała, a po dodaniu więcej gazu to w ogóle było tego według mnie za dużo. Jak mam się uporać z tym? A może to tak powinno być tego dużo? Proszę o podpowiedź co z tym fantem zrobić.
Przede wszystkim podłącz VAGa i sprawdź błędy (ale skuteczność zalezy od tego jaki masz rocznik). Mi w ABT (1994 rok) VAG zdiagnozował błąd Oxygen Sensor (sonda lambda) i sonda faktycznie była uwalona. Objawy były takie że silnik po rozgrzaniu zaczynał nierówno pracować, szarpać, a z rury leciał czarny dym jak z obciążonego diesla.