Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Nierówna praca silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

[B4 ABK] Nierówna praca silnika

Post autor: Prestige » 03 wrz 2010, 14:41

Witam, mam problem z nierówną pracą silnika w Audi B4, silnik 2.0 E (ABK).
Chodzi o to, że silnik nierówno pracuje, falują obroty (nieważne czy ciepły czy zimny)
Filmik:

I jeszcze jeden mały problem gdy jest zimny silnik i gdy jadę obojętnie jaką prędkością i jak spuszcze bieg na luz to spadają obroty do 750 - 600 gdzieś tak mniej więcej i zaraz się podnoszą na 900 RPM.
Mogę również przesłać film.

Przekaźnik 30 wymieniony, zapłon podobno też dobrze ustawiony, przepływka była wymieniana.

Proszę o pomoc. <buu>

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 wrz 2010, 15:17

Zapłon na 100% nie jest dobrze ustawiony.

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 03 wrz 2010, 15:17

Po filmiku wygląda mi na to że będzie chyba jeszcze trzeba wymienić układ WN.Kable świece itp.

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 03 wrz 2010, 17:13

serial28 pisze:Po filmiku wygląda mi na to że będzie chyba jeszcze trzeba wymienić układ WN.Kable świece itp.
Kopułka, palec, i kable były wymieniane rok temu, świece może z 20 tyś km temu.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 03 wrz 2010, 21:21

Przekaźnik numer 30
Jeden kolega obszernie opisał ten problem. Patrz główna strona

skrzysio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:42
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: skrzysio » 03 wrz 2010, 22:16

stawiam na zapłon , moja też kulała i szukałem dziury w całym, wymieniałem co się da wraz ze sławetną 30, "magicy" ustawiali zapłon lecz mnie przy tym nie było i źle ustawili (wszystkim trzeba teraz patrzec na ręce co za czasy) pożyczyłem lampe i sam ustawiłem wg wskazówek z tegoż właśnie forum. Autko ożyło !
powodzenia

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 04 wrz 2010, 11:02

A na jakie wymieniałeś? Bo jeśli jakieś syntehy lub janmory to mogły się już skończyć. Najlepiej sprawdzić nocą czy niema dyskoteki pod maską :-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 wrz 2010, 11:30

Wymyj krokowca na poczatek, w blokach pomiarowych sprawdz wskazania przepłwyki i TPS-u na wolnych obrotach

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 05 wrz 2010, 20:29

Jak te bloki pomiarowe wykonać ?
:-?

:lol:

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 05 wrz 2010, 22:29

stawiam na czujnik Hala on jest bardzo ważny
a jak się zepsuje to 600zł nie twoje bo musisz kupić cały zapłon.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 05 wrz 2010, 22:39

Sprawdź też dokładnie dolot czy nie ma żadnych nieszczelności, razem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej i przewodem podciśnieniowym serwa.

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 05 wrz 2010, 23:47

regularnie wymieniane kable WN i swiece to podstawa odpowiedniej pracy silnika na gazie... ;-)

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 06 wrz 2010, 20:26

Lucazzz pisze:regularnie wymieniane kable WN i swiece to podstawa odpowiedniej pracy silnika na gazie... ;-)
Ale po wymianie kabli, świec, kopułki, palca rozdzielacza, świec też tak pracował nierówno. :roll:

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 06 wrz 2010, 20:51

najpierw sobie wymień kable mają być odpowiednie 5kOhm
kolega miał to samo lekko przerywał silnik już miał sprzedawać auto a twierdził że wszystko kupował. pierw trzeba wiedzieć co się kupuje.
dałem mu namiar do takiego dziadka speca, pojechał posprawdzał wszystko mówi kable a
raczej badziew jakiś. pożyczyłem mu NGK takie jakie mają być i miodzio.
jak ręką odjął zadowolony i się cieszy że dziadek wzioł 30zł a dałby więcej żeby się dowiedzieć.
proponuje jeszcze napisz do czarkaj on zna się na silniku ABK od a do z.

Kamil 85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2014, 17:59

Post autor: Kamil 85 » 07 lut 2014, 19:51

witam wczoraj wymieniłem szkrzynie w audi 20 ABK na benzynie chodzi pięknie na gazie szrpie nierowna praca silnika gazownik wymienil listew wtryskowa wszystki czuinjki gaz sekwencia ESGI 2 czy ktoś z was mił taki problem czekam na odpowiedz a była robiona adaptacia i nic nie pomogło czuc podczas jazdy gaz

[ Dodano: 2014-02-07, 20:10 ]
a sterownik od gazu podczas pracy robi się dość ciepły ciekawe nie

[ Dodano: 2014-02-07, 20:14 ]
i jest problem z czsem wtrysku czli z adaptacia
może kupie innej firmy sterownik albo wymontuje instalacie gazowa ciekawe ile takie audi pali. miał bym wrescie spokoj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl