Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4 ABK] Nierówna praca silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

[B4 ABK] Nierówna praca silnika

Post autor: Prestige » 03 wrz 2010, 14:41

Witam, mam problem z nierówną pracą silnika w Audi B4, silnik 2.0 E (ABK).
Chodzi o to, że silnik nierówno pracuje, falują obroty (nieważne czy ciepły czy zimny)
Filmik:

I jeszcze jeden mały problem gdy jest zimny silnik i gdy jadę obojętnie jaką prędkością i jak spuszcze bieg na luz to spadają obroty do 750 - 600 gdzieś tak mniej więcej i zaraz się podnoszą na 900 RPM.
Mogę również przesłać film.

Przekaźnik 30 wymieniony, zapłon podobno też dobrze ustawiony, przepływka była wymieniana.

Proszę o pomoc. <buu>

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 wrz 2010, 15:17

Zapłon na 100% nie jest dobrze ustawiony.

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 03 wrz 2010, 15:17

Po filmiku wygląda mi na to że będzie chyba jeszcze trzeba wymienić układ WN.Kable świece itp.

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 03 wrz 2010, 17:13

serial28 pisze:Po filmiku wygląda mi na to że będzie chyba jeszcze trzeba wymienić układ WN.Kable świece itp.
Kopułka, palec, i kable były wymieniane rok temu, świece może z 20 tyś km temu.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 03 wrz 2010, 21:21

Przekaźnik numer 30
Jeden kolega obszernie opisał ten problem. Patrz główna strona

skrzysio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:42
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: skrzysio » 03 wrz 2010, 22:16

stawiam na zapłon , moja też kulała i szukałem dziury w całym, wymieniałem co się da wraz ze sławetną 30, "magicy" ustawiali zapłon lecz mnie przy tym nie było i źle ustawili (wszystkim trzeba teraz patrzec na ręce co za czasy) pożyczyłem lampe i sam ustawiłem wg wskazówek z tegoż właśnie forum. Autko ożyło !
powodzenia

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 04 wrz 2010, 11:02

A na jakie wymieniałeś? Bo jeśli jakieś syntehy lub janmory to mogły się już skończyć. Najlepiej sprawdzić nocą czy niema dyskoteki pod maską :-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 wrz 2010, 11:30

Wymyj krokowca na poczatek, w blokach pomiarowych sprawdz wskazania przepłwyki i TPS-u na wolnych obrotach

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 05 wrz 2010, 20:29

Jak te bloki pomiarowe wykonać ?
:-?

:lol:

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 05 wrz 2010, 22:29

stawiam na czujnik Hala on jest bardzo ważny
a jak się zepsuje to 600zł nie twoje bo musisz kupić cały zapłon.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 05 wrz 2010, 22:39

Sprawdź też dokładnie dolot czy nie ma żadnych nieszczelności, razem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej i przewodem podciśnieniowym serwa.

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 05 wrz 2010, 23:47

regularnie wymieniane kable WN i swiece to podstawa odpowiedniej pracy silnika na gazie... ;-)

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 06 wrz 2010, 20:26

Lucazzz pisze:regularnie wymieniane kable WN i swiece to podstawa odpowiedniej pracy silnika na gazie... ;-)
Ale po wymianie kabli, świec, kopułki, palca rozdzielacza, świec też tak pracował nierówno. :roll:

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 06 wrz 2010, 20:51

najpierw sobie wymień kable mają być odpowiednie 5kOhm
kolega miał to samo lekko przerywał silnik już miał sprzedawać auto a twierdził że wszystko kupował. pierw trzeba wiedzieć co się kupuje.
dałem mu namiar do takiego dziadka speca, pojechał posprawdzał wszystko mówi kable a
raczej badziew jakiś. pożyczyłem mu NGK takie jakie mają być i miodzio.
jak ręką odjął zadowolony i się cieszy że dziadek wzioł 30zł a dałby więcej żeby się dowiedzieć.
proponuje jeszcze napisz do czarkaj on zna się na silniku ABK od a do z.

Kamil 85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2014, 17:59

Post autor: Kamil 85 » 07 lut 2014, 19:51

witam wczoraj wymieniłem szkrzynie w audi 20 ABK na benzynie chodzi pięknie na gazie szrpie nierowna praca silnika gazownik wymienil listew wtryskowa wszystki czuinjki gaz sekwencia ESGI 2 czy ktoś z was mił taki problem czekam na odpowiedz a była robiona adaptacia i nic nie pomogło czuc podczas jazdy gaz

[ Dodano: 2014-02-07, 20:10 ]
a sterownik od gazu podczas pracy robi się dość ciepły ciekawe nie

[ Dodano: 2014-02-07, 20:14 ]
i jest problem z czsem wtrysku czli z adaptacia
może kupie innej firmy sterownik albo wymontuje instalacie gazowa ciekawe ile takie audi pali. miał bym wrescie spokoj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl