Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG]Przeróbka NG,pozbycie się wtrysku - wiecej mocy ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
demus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2011, 13:45
Lokalizacja: Wrocław

[B4 2.3 NG]Przeróbka NG,pozbycie się wtrysku - wiecej mocy ?

Post autor: demus » 22 lis 2013, 11:37

Witam !

Jako iż zabieram sie za przerobke silnika NG na listwe 5gaznikowa czyli pozbycie sie mechanicznego wtrysku chciałbym sie dowiedziec czy istnieje jakis silnik 5 cylindrowy o ostrzejszym wałku rozrzadu niz posiada NG i podszedlby P&P ? Czy odciecie w NG jest na zasadzie uciecia paliwa przy max obrotach czy odcina zaplon i paliwo ?

Do tego pytanko czy podzespoly NG skrzynia most wal itp wytrzymaja wchodzacy w gre swap na cos o mocy kolo 200koni :)
Ostatnio zmieniony 22 lis 2013, 21:44 przez demus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Aldon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 04 cze 2012, 16:54
Lokalizacja: Harta/Rzeszów

Post autor: Aldon » 22 lis 2013, 16:46

Co do wałków polem Świątka,
http://sklepswiatek.pl/audi-c-54_105.html?dostepny=nie
no ale ceny nie małę :P

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 lis 2013, 17:16

demus, _uwaga

demus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2011, 13:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: demus » 22 lis 2013, 21:46

Chodzi mi o seryjne wałki bo za wałek do NG krzyknął mi 1700zl ;)

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 27 gru 2013, 01:29

A od 2,2 turbo nie pasuje? Nie wiem, czy stosując kilka gaźników uzyskasz lepszą charakterystykę niż stokowy NG. Mogę sie mylić, ale najprawdopodobniej zbliżysz sie do ok 133 kucy, ale kosztem większego spalania. Naturalnie mogę sie mylić. Jeżeli masz jakieś info, na którym bazujesz to chętnie czegoś się dowiem ;)

Był 1 silnik 5 cylindrowy z digifantem w vw transporterze t4. Generalnie digifant nie powinien stwarzać problemów przy instalowaniu, ponieważ jest to full grupa, więc kwestia dorobienia listwy z dodatkowym wtryskiwaczem. Chyba, że ktoś nie chce w ogóle elektroniki ;)

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 20 sty 2014, 14:14

kiedys jak szukałem ostrych wałków to znalazłem za 1000 nowy ;) z kątami ok 280 jesli mnie pamięć nie myli - w ameryce ;)
napęd wytrzyma spokojnie większe moce...
5 gaxników masz na myśli ITB?

Obrazek

to jest genialne, może dac dużo mocy, ale spalanie... nie licz, że będzie poniżej 20l/100 ;-) to juz droga zabawa


Bohema z uturbionych nie bardzo, mają mniejszy kąt

no i digifant jak wspomniales - chyba najlepsza opcja tylko tez nie tania

kamiloss2

Post autor: kamiloss2 » 08 lut 2014, 10:01

Rzeźba w NG moim zdaniem to sztuka dla sztuki, no chyba że masz zamiar coś komuś udowodnić lub sam się sprawdzić...
Jeżeli chcesz jednak mieć pod 2xx km, seria NG ma ich 133 wiec potrzebujesz 35% przypływu mocy, gaźnik + wałek nie wiem czy zapewni Ci taki przyrost mocy do tego przydał by się porting głowicy ale to wszystko wiąże się z kosztami.
Gaźniki ok 500zł, wałek 1000zł, porting okolice 700zł, a to tylko "kropla w morzu" tego co potrzebujesz by silnik odpalił i chodził w miarę przyzwoicie.
Koszty tuningu wolnossaka są niewspółmierne do przyrostu mocy w poruwnaniu do silnika doładowanego.
Proponuje swap na 1.9tdi albo 1.8T


ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl