[2.0 ABK + LPG] Problem z obrotami nierówna praca silnika
[2.0 ABK + LPG] Problem z obrotami nierówna praca silnika
Wiem zę temat był poruszany ale nie znalazłem nic takiego co pomogło by mi w rozwiazaniu problemu. Otóż mam takie objawy w swoim audi. Założyłem ostatnio gaz sekwencje staga i na wolnych obrotach chodzi nie równo jak mu przygazuje i puszcze gaz to spada na 500 obrotów i podnosi sie na 900 w czasie jazdy tak do 2 tyś szarpie nim tak jak by gubił iskre czy jaki hu.. Sprawdzany był :
-przepływomierz
-krokowy
-nowe świece i kable
-kopółka i palec
Dodam jeszcze ze na benzynie i gazie jak mu przygazuje i puszcze gaz to tez spada na 500 obrotów i podnosi się na 900. Bardzo proszę o pomoc.
-przepływomierz
-krokowy
-nowe świece i kable
-kopółka i palec
Dodam jeszcze ze na benzynie i gazie jak mu przygazuje i puszcze gaz to tez spada na 500 obrotów i podnosi się na 900. Bardzo proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, 22:46 przez BaNaNeX17, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
no więc krokowy sprawdziłem tak ze podpinałem dwa inne i bez zadnej poprawy. A co chodzi o ten gaz to na benzynie mi tez nierówno chodzi na wolnych obrotach tylko ze podczas jazdy nie szarpie tak jak na gazie. Bo jak chodzi na lpg to do 2 tys obrotów tak czasem szarpie a pozniej juz jedzie dobrze. Może to bys sonda lambda ? albo moze aparatem zapłonowym trzeba delikatnie ruszyć ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Np. sondę najłatwiej zdiagnozować patrząc jak faluje. Choć sonda może nie pracować np. przez uszkodzony przepływomierz gdy komputer silnika nie jest w stanie skorygować dużej odchyłki spowodowanej złymi wskazania przepływomierza. Tak samo może być z lewym powietrzem czy niewłaściwym ciśnieniem paliwa.BaNaNeX17 pisze:a poza tym podpiecie pod komputerem nie zawsze wszystko pokaze
zamówiłem właśnie kabel do podpięcia do kompa, wykryje mi on działania sondy i wogóle co o nim sądzicie http://allegro.pl/interfejs-audi-80-b3- ... 95473.html . a Przepływka jest na 1000% sprawna bo dziś przekładałem z kolegi audi abk tez zagazowanej i bez zmian. Zastanawiam się własnie nad sondą lambda, cewką zapłonową i aparatem zapłonowym. Co myślicie o tym ? może gdzies w tym leżeć przyczyna ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
tzn problem z iskrą no ale kable świece kopułka palec są nowe jedynie co to została mi cewka zapłonowa. A przy aparacie nic nie było szperane a wczesniej chodził dobrze juz nie mam pojęcia co robić
[ Dodano: 2014-02-11, 21:54 ]
Witam przyszedł mi kabel podpiąłem moje audi dziś i oto co mi pokazało, było pare błędów ale usunąłem i już sie nie pokazały po ponownym odpaleniu auta.
http://imageshack.com/a/img607/1122/emhm.png
http://imageshack.com/a/img811/9005/wjsk.png
http://imageshack.com/a/img845/2579/6ec7.png
http://imageshack.com/a/img839/8899/wj38.png
http://imageshack.com/a/img703/1365/dk5e.png
http://imageshack.com/a/img829/4033/qn2y.png
http://imageshack.com/a/img198/3731/9o0g.png
co jest ciekawe że samochód chodził cały czas a temp nie rosła a nagrzał się tak że aż sie wentylator włączył.
Co możecie powiedzieć mi po ich odczycie ? Co może być przyczyną nierównej pracy silnika ? Dziś podmieniłem cewke zapłonową ale hu... to dało
[ Dodano: 2014-02-11, 21:54 ]
Witam przyszedł mi kabel podpiąłem moje audi dziś i oto co mi pokazało, było pare błędów ale usunąłem i już sie nie pokazały po ponownym odpaleniu auta.
http://imageshack.com/a/img607/1122/emhm.png
http://imageshack.com/a/img811/9005/wjsk.png
http://imageshack.com/a/img845/2579/6ec7.png
http://imageshack.com/a/img839/8899/wj38.png
http://imageshack.com/a/img703/1365/dk5e.png
http://imageshack.com/a/img829/4033/qn2y.png
http://imageshack.com/a/img198/3731/9o0g.png
co jest ciekawe że samochód chodził cały czas a temp nie rosła a nagrzał się tak że aż sie wentylator włączył.
Co możecie powiedzieć mi po ich odczycie ? Co może być przyczyną nierównej pracy silnika ? Dziś podmieniłem cewke zapłonową ale hu... to dało
Napisz w końcu jakie masz wtryskiwacze i reduktor i jaki stag, a pozatym nie zakłada się gazu jak silnik nie chodzi jak powinien na benzynie,
weź ściągnij VAGcom 3.11 bo ten polski vag jest do cipki, jak już będziesz miał vaga to sprawdź załadowanie silnika, czasy otwarcia wtryskiwaczy, sonde i najlepiej zrób logi dynamiczne, wszystko jest opisane na forum lub na ty forum http://forum.vw-passat.pl/forum.php
weź ściągnij VAGcom 3.11 bo ten polski vag jest do cipki, jak już będziesz miał vaga to sprawdź załadowanie silnika, czasy otwarcia wtryskiwaczy, sonde i najlepiej zrób logi dynamiczne, wszystko jest opisane na forum lub na ty forum http://forum.vw-passat.pl/forum.php
W moim przypadku winą spadku obrotów był źle ustawiony zapłon
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-silni ... vt8081.htm
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-silni ... vt8081.htm