Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Pierścienie na tłokach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

[B4 ABT] Pierścienie na tłokach

Post autor: majkel1987 » 09 lut 2014, 02:34

Czy zawsze pokazuje się niebieskawy dym z rury kiedy są uszkodzone pierścienie na tłokach?? Czy są jakieś inne objawy, pomijając różnicę w teście kompresji mokro sucho??

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: [B4 ABT] Pierścienie na tłokach

Post autor: Francis1982 » 09 lut 2014, 08:17

majkel1987 pisze:Czy zawsze pokazuje się niebieskawy dym z rury kiedy są uszkodzone pierścienie na tłokach?? Czy są jakieś inne objawy, pomijając różnicę w teście kompresji mokro sucho??
Tak i przy ostrzejszej jeździe lubi znikać olej. No i oprócz kompresji próba olejowa i będziesz wiedział na czym stoisz. Poza tym słabe pierścienie powodują przegrzewanie się silnika bo spaliny zaczynają "podgrzewać" tłoki od spodu. Wszystko pod warunkiem, że płyn chłodniczy ok i układ chłodzenia sprawny.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 09 lut 2014, 12:13

To pierścionki mam ok. Tylko muszę właśnie sprawdzić jeszcze na mokro. Mówiłem mechanikowi abyśmy to zrobili od razu ale chyba z braku czasu powiedział mi że nie trzeba bo nie widzi właśnie dymu niebieskiego. Robił mi za free więc nie chciałem naciskać.
Na garach mam 8 Bar, może troszkę ponad. Na każdym identycznie. Troszkę mało, ale to pewnie zawory.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 09 lut 2014, 12:15

majkel1987 pisze:Na garach mam 8 Bar, może troszkę ponad. Na każdym identycznie. Troszkę mało, ale to pewnie zawory.
Zawory nie mają wpływu na kompresje, tylko na spalanie oleju, ja mam w 26letnim aucie po 10,5 w 1,8.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 09 lut 2014, 15:39

GerB3 pisze:Zawory nie mają wpływu na kompresje
Mają wpływ kolego ;-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 lut 2014, 15:51

andi77 pisze:
GerB3 pisze:Zawory nie mają wpływu na kompresje
Mają wpływ kolego ;-)
Zwłaszcza źle dotarte gniazda zaworów oraz wyrobione prowadnice głównie zaworów wydechowych (chociaż prowadnice to bardziej bolączka TDi).

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 14 lut 2014, 00:07

Jeśli pierścienie nie to pozostają tylko zawory chyba... No może jeszcze uszczelka, ale przy idealnym sprężaniu na wszystkich tłokach to raczej odpada. W innym przypadku powinny być jakieś większe różnice.

[ Dodano: 2014-02-14, 00:06 ]
Czy jeśli wyjmę tłoki to moge włożyć je z powrotem z tymi samymi pierścieniami, czy raczej tak się nie robi??

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 14 lut 2014, 07:57

majkel1987 pisze:Jeśli pierścienie nie to pozostają tylko zawory chyba... No może jeszcze uszczelka, ale przy idealnym sprężaniu na wszystkich tłokach to raczej odpada. W innym przypadku powinny być jakieś większe różnice.

[ Dodano: 2014-02-14, 00:06 ]
Czy jeśli wyjmę tłoki to moge włożyć je z powrotem z tymi samymi pierścieniami, czy raczej tak się nie robi??
Osobiscie nie widze przeciwwskazan aby ich z powrotem nie zalozyc. Aczkolwiek osobiscie kupilbym za 300 kpl nowych goetza. Co nowe to nowe. Przy okazji wyczyscilbym rowki pierscieniowe z nagaru <ok> .

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 14 lut 2014, 11:48

Patrique pisze: Aczkolwiek osobiscie kupilbym za 300 kpl nowych goetza.
Właśnie te cyferki mnie odstraszają :-P

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 14 lut 2014, 15:43

Jak wiesz, że pierscienie ok, to zrob tylko głowice a przez tłoki przelej pare litrow nafty, i ew jesli zapieczone to puszcza, zajmie CI to z 2 dni.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 14 lut 2014, 16:08

pytanie po co je wyjąć ?? jak 0 przerażają to dolewaj i jeździj a jak decydujesz się robić licz się z kosztami, można założyć ale tak samo ( najlepiej zrobić znaki co by nie obrócić tłoka ) choć nigdy i tak nie będą tak samo. Dym może być przez głowicę, gumki i prowadnice zaworowe. Gumki zmienisz bez większego rozbierania auta. Na prowadnice to głowica w górę, wtedy można sprawdzić pierścienie wlewając nafty bądź choć benzyny w cylindry by sprawdzić jak szybko spłynie, i szczelność zaworów.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 lut 2014, 22:24

Poza tym jeżeli jest równo na wszystkich to tylko się cieszyć. U mnie kulał tylko jeden cylinder. Zrobiłem i jest ok.

Podejrzewam, że zwykle siada jeden lub dwa cylindry a jak jest mocno nierówna kompresja to i wał cierpi.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 lut 2014, 22:32

Ale 8 to nie jest już wesoło to jest dolna granica dla tego silnika. Jak spadnie poniżej to już mogą być problemy.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 lut 2014, 23:18

Jarewa pisze:Ale 8 to nie jest już wesoło to jest dolna granica dla tego silnika. Jak spadnie poniżej to już mogą być problemy.
Co racja to racja. Osobiście obstawiam jednak głowicę. W sumie ,mogą to być pierścienie ale silnik musiałby mieć chyba ponad 500 000 km (równomiernie zużyty).

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 16 lut 2014, 00:59

No ja mam teraz niecałe 200 000 km. O głowicę się właśnie boję dlatego będę planował, czyścił i docerał zawory. Nie widzę oleju w zbiorniku wyrównawczym, ani wody w oleju. Mam zawsze lekkie masełko pod korkiem i leciutko na bagnecie ale jak się rozgrzeje silnik to wszystko znika i jest czysty olej. Natomiast od czterech lat kopci na biało. Nie dużo ale widać. Tylko tu też nie jestem pewien, bo białe chmury mam jak jest wilgotno na zewnątrz. Z regóły to nie dymi w ogóle. Takie ma foszki moje audiczka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl