[B4 ABT] Pierścienie na tłokach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
[B4 ABT] Pierścienie na tłokach
Czy zawsze pokazuje się niebieskawy dym z rury kiedy są uszkodzone pierścienie na tłokach?? Czy są jakieś inne objawy, pomijając różnicę w teście kompresji mokro sucho??
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: [B4 ABT] Pierścienie na tłokach
Tak i przy ostrzejszej jeździe lubi znikać olej. No i oprócz kompresji próba olejowa i będziesz wiedział na czym stoisz. Poza tym słabe pierścienie powodują przegrzewanie się silnika bo spaliny zaczynają "podgrzewać" tłoki od spodu. Wszystko pod warunkiem, że płyn chłodniczy ok i układ chłodzenia sprawny.majkel1987 pisze:Czy zawsze pokazuje się niebieskawy dym z rury kiedy są uszkodzone pierścienie na tłokach?? Czy są jakieś inne objawy, pomijając różnicę w teście kompresji mokro sucho??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
To pierścionki mam ok. Tylko muszę właśnie sprawdzić jeszcze na mokro. Mówiłem mechanikowi abyśmy to zrobili od razu ale chyba z braku czasu powiedział mi że nie trzeba bo nie widzi właśnie dymu niebieskiego. Robił mi za free więc nie chciałem naciskać.
Na garach mam 8 Bar, może troszkę ponad. Na każdym identycznie. Troszkę mało, ale to pewnie zawory.
Na garach mam 8 Bar, może troszkę ponad. Na każdym identycznie. Troszkę mało, ale to pewnie zawory.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Jeśli pierścienie nie to pozostają tylko zawory chyba... No może jeszcze uszczelka, ale przy idealnym sprężaniu na wszystkich tłokach to raczej odpada. W innym przypadku powinny być jakieś większe różnice.
[ Dodano: 2014-02-14, 00:06 ]
Czy jeśli wyjmę tłoki to moge włożyć je z powrotem z tymi samymi pierścieniami, czy raczej tak się nie robi??
[ Dodano: 2014-02-14, 00:06 ]
Czy jeśli wyjmę tłoki to moge włożyć je z powrotem z tymi samymi pierścieniami, czy raczej tak się nie robi??
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Osobiscie nie widze przeciwwskazan aby ich z powrotem nie zalozyc. Aczkolwiek osobiscie kupilbym za 300 kpl nowych goetza. Co nowe to nowe. Przy okazji wyczyscilbym rowki pierscieniowe z nagaru <ok> .majkel1987 pisze:Jeśli pierścienie nie to pozostają tylko zawory chyba... No może jeszcze uszczelka, ale przy idealnym sprężaniu na wszystkich tłokach to raczej odpada. W innym przypadku powinny być jakieś większe różnice.
[ Dodano: 2014-02-14, 00:06 ]
Czy jeśli wyjmę tłoki to moge włożyć je z powrotem z tymi samymi pierścieniami, czy raczej tak się nie robi??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
pytanie po co je wyjąć ?? jak 0 przerażają to dolewaj i jeździj a jak decydujesz się robić licz się z kosztami, można założyć ale tak samo ( najlepiej zrobić znaki co by nie obrócić tłoka ) choć nigdy i tak nie będą tak samo. Dym może być przez głowicę, gumki i prowadnice zaworowe. Gumki zmienisz bez większego rozbierania auta. Na prowadnice to głowica w górę, wtedy można sprawdzić pierścienie wlewając nafty bądź choć benzyny w cylindry by sprawdzić jak szybko spłynie, i szczelność zaworów.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
No ja mam teraz niecałe 200 000 km. O głowicę się właśnie boję dlatego będę planował, czyścił i docerał zawory. Nie widzę oleju w zbiorniku wyrównawczym, ani wody w oleju. Mam zawsze lekkie masełko pod korkiem i leciutko na bagnecie ale jak się rozgrzeje silnik to wszystko znika i jest czysty olej. Natomiast od czterech lat kopci na biało. Nie dużo ale widać. Tylko tu też nie jestem pewien, bo białe chmury mam jak jest wilgotno na zewnątrz. Z regóły to nie dymi w ogóle. Takie ma foszki moje audiczka.