Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 90 2.3 NG ] po wymianie rozdzielacza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

[ B3 90 2.3 NG ] po wymianie rozdzielacza

Post autor: adamix98 » 18 sty 2014, 16:57

Witam jestem po wymianie rozdzielacza, sondy, silniczka krokowego, czujnika 2 pin, kabli, kopułki,pompy paliwa itp.

a wiec po odpaleniu auto chodzi zajebiscie :D no ale do momentu. jak sie dobrze nagrzeje nagle wszystko w piz.... brak zasilania na silniczku krokowym i strasznie szybko faluje. Zgaszę ja i zaraz znowu odpale cieżko ma odpalic no ale daje rade chodzi bardzo dobrze a po chwili barak prądu na silniku krokowym 0.7V a powinno byc ok 5V. co moze byc przyczyna?
Ostatnio zmieniony 18 sty 2014, 17:14 przez adamix98, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamikadze20077
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 04 paź 2010, 18:51

Post autor: Kamikadze20077 » 18 sty 2014, 17:03

Proponuje zaczac ok kabelkomani moze jakis przetarty przewod albo cos

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 18 sty 2014, 17:11

tez tak mysle mam zamiar puscic nowe kable od sterownika do czujnikow głównych. tylko potrzebuje schemat ktory pin za co odpowiada. Ma ktos moze taki opis?

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 20 sty 2014, 21:42

sonda lambda. odepnij ją. Po prwawej stronie silnika taka wtyczka jednopinowa (wsuwka) rozgrzej i dopiero sprawdź ja mam jeb... sonde i jak dobrze się rozgrzeje jest podobny objaw :)

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 29 sty 2014, 20:25

mam takie ciekawe pytanie, przy kolektorze ssącym sa 2 wyjscia na podciesnienie, jeden jest do vacum pompy a drugi? wlasnie do czego jest ten drugi ? bo u mnie jest taki wężyk długi który idzie do nadkola i cholera wie gdzie się konczy czy cos, co to moze byc? na zdjeciach patrze i widzę ze niktorzy mają to zaslepione a inni nie.

http://img534.imageshack.us/img534/8819/img0032bx.jpg

http://imgc.classistatic.com/cps/poc/12 ... ec_27.jpeg

[ Dodano: 2014-01-29, 20:31 ]
co do falowania dzisiaj kupilem nową cewke BERU + moduł moze to jest padnięte. dodam ze nie odpala Ciepla na PB albo inaczej ze 10 razy wlacze wylacze zaplon i wtedy zagada. zobaczymy jaki bedzie efekt jak ja zaloze, mysle ze na piątek powinno to przyjsc :)

zukreator

Post autor: zukreator » 29 sty 2014, 21:41

auto w ogóle jeździ ? ja bym sprawdził skład spalin, ew. wyregulował dawkę paliwa na rozdzielaczu, w sumie wypadałoby, jesli wymieniałeś rozdzielacz.

no i podstawa - wszystko szczelne. każde powietrze ma przechodzić przez przepływomierz powietrza.

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 29 sty 2014, 21:53

jezdzi jezdzi :D prawie licznik zamyka gdyby nie to ze: cieple nie odpala dobrze na PB a po rozgrzaniu obroty smiesznie faluja. od 1050 do 1150 w ciągu sek ze 2-3 razy.



o tak

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 30 sty 2014, 23:24

Chodzi tzn faluje jak z odpiętym krokowcem lub ze zdjeta wtyczka od regulatora cisnienia.

audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: audi_sport » 01 lut 2014, 15:03

Ja u mnie w 16V miałem dokładnie ten sam problem- spowodowane to było źle ustawionym potencjometrem przepływomierza. Objawy wskazują na to, że silnik jest w trybie awaryjnym (jak w moim AAD teraz odepnę wtyczkę od potencjometru przepływomierza to jest taka sama reakcja). Zobacz najpierw czy potencjometr jest fabrycznie ustawiony (powinien mieć zalane gumą otwory ze śrubkami). Jeżeli jest fabrycznie ustawiony TO GO NIE RUSZAJ. Natomiast skup się na tym, żeby dobrze ustawić talerz przepływomierza. Po zdjęciu gumy dolotu będziesz miał na talerzu rysunek jak to zrobić. Jak coś to wal na PW, mechaniczny wtrysk nie ma przede mną tajemnic :) Pozdrawiam Dawid


Aha, zapomniałem dodać, że prawidłowe ustawienie talerza jest bardzo istotne, gdyż po każdym włączeniu zapłonu komputer ustawia parametry według położenia talerza w spoczynku. A u Ciebie wszystko wskazuję, że po rozgrzaniu wartości są poza tolerancją, więc silnik wchodzi w tryb awaryjny.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 01 lut 2014, 15:55

No ustawienie klapy spiętrzającej to podstawa.1,9mm ponizej gornej krawedzi gardzieli z tego co pamietam.Klapa musi pracowac płynnie,nie ocierac o gardziel i musi być prosta.Podjedź gdzies i jeszcze niech Ci sprawdza autko na analizatorze spalin.

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 01 lut 2014, 21:57

dzięki koledzy za rady!!!:D ale powiem tak mam 2 sprawdzone rozdzielacze ktore działają na 10000000% dzisiaj zmieniłem CEWKĘ Z MODUŁEM i jak narazie AUDI CHODZI IGŁA :D będe testował dalej jeździł itp :D o dalszych przygodach będe pisał.



ale jeszcze raz dziękuje :)

[ Dodano: 2014-02-02, 19:24 ]
no to sie nacieszylem znowu to samo.... Wymieniłem JUZ WSZYSTKO!!!!


Teraz obstawiam STEROWNIK OD LPG. Gdyż nie wkreca sie powyżej 4 tys na LPG czasem tylko sie wkręci. Pora odwiedzic gazownika!

[ Dodano: 2014-02-02, 20:15 ]
dodam ze chcialem wymigac kody i nawet tego nie moglem zrobic. Ponieważ DIODA LED Ciągle się świeciła nawet na wyłączonym ZAPŁONIE. o co chodzi>??

[ Dodano: 2014-02-02, 20:21 ]
a tak zapytam profilaktycznie jakie powinno byc napięcie na potencjometrze na jałowym biegu bo mam 0,55V

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 05 lut 2014, 22:59

Witam.
ZAWSZE po zmianie rozdzielacza trzeba zacząć od wyregulowania klapy spiętrzającej - najlepiej przez kontrolę prądu sterującego nastawnikiem ciśnienia. Albo chociaż sprawdzić skład spalin.
Czy masz LPG? Jeśli tak to jak chodzi na gazie? Strzelał wcześniej ?
Czy układ dolotowy szczelny,ciśnienie paliwa OK, sprawny nastawnik ciśnienia,czujnik temp silnika OK, sonda Lambda sprawna, nie masz włożonego bezpiecznika w przekaźnik pompy paliwa (nie może być, jeśli jest miejsce na niego) ?
Jest tego trochę, wszystko trzeba sprawdzać kolejno.

P.S. Skoro tak zmieniasz rozdzielacze to może masz na sprzedaż nastawnik ciśnienia ten zamontowany na rozdzielaczu ? Mam pomysł ! :-) Podjedź do Olsztyna, dasz mi nastawnik a ja ci ustawię K-jeta :-)

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 06 lut 2014, 21:20

mam nastawinik ale nie wiem czy sprawny nawet mam 2. mowisz do olszytna ? trochę tych Km jest ;p powiem tak mam tylko weekendy wolne tak ze... trzeba by bylo sie zgadac jakos.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 06 lut 2014, 21:38

Cześć. Ja czasami jestem w Elblągu u znajomych, też głównie w weekendy, to można by to połączyć ? Do Elbląga masz już raczej niedaleko, co nie ?
Tak w ogóle to miałem być jutro w Elblągu ale plany się zmieniły i musieliśmy przełożyć spotkanie. Może dam ci znać kiedy będę jechał i pomyślimy ?

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 09 lut 2014, 19:45

Szybkie pytanie do was specjalistów. A więc: Po odkręceniu korka wlewu oleju AUTO NIE GAŚNIE A WRĘCZ PRZECIWNIE OBROTY ROSNĄ DO OK 2TYS. Co jest grane? Przecież NG powinien zgasnąć, przynajmniej bylo tak jakies 2 miesiące temu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl