[B3 1.8] Problem z LPG
To jest takie drutowe myślenie nie chce nikogo urazać ale to już nawet nie jest śmieszne a niebezpieczne dziś miałem w warsztacie właśnie taki problem że kolesiowi zamarzł reduktor i chciał go ogrzać farelką. Wynik ?? Zapaliło się pod maską i spalił całą instalację elektryczną wokół... I samochodową i gazową. Przy tym wężyki podciśnienia i vacum serwa. Nie możesz go odpalić i nie chodzi na zimnym bo membrany sztywne i zalewasz silnik ciekłym gazem. Obyś nie musiał w pośpiechu szukać gaśnicy w bagażniku jak ja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:45
Witam Panowie.
Podepnę się pod ten temat, wydaje mi się odpowiedni.
Mianowicie mam instalację gazową I generacji, przy silniku ABT w B4.
Mój problem polega na tym iż na zimnym silniku nie trzyma obrotów.
Na benzynie jak pochodzi chwilę (może minute) jest wszystko ok. Za to na gazie gaśnie od razu. Jak już wskazówka temperatury się ruszy trochę, to nie gaśnie ale trzyma równe 500 obrotów i trzęsie budą jak cholera.
Sytuacja z dzisiejszego ranka. Odpaliłem go na benzynie i trochę za mocno przycisnąłem gaz, więc się przełączył na gaz. A że nie chciałem żeby na zimnym chodził na gazie i mi nie zgasł bo ciężko było z miejsca wyjechać i tak. Przełączyłem go na benzynę to mi zgasł. Potem trochę długo musiałem go kręcić (na benzynie) żeby zapalił. Jak już załapał to chodził jak traktor. Przegazowałem go do 4000obr. i działał normalnie. W czasie jazdy jak wskazówka temperatury drgnęła to przełączyłem na gaz i 500obr na luzie.
Trasa Sosnowiec - Częstochowa przy 3000 obrotów cały czas i co zatrzymywałem się na światłach to spadał do 500 obrotów.
Jakieś pomysły co to może być ?
Podepnę się pod ten temat, wydaje mi się odpowiedni.
Mianowicie mam instalację gazową I generacji, przy silniku ABT w B4.
Mój problem polega na tym iż na zimnym silniku nie trzyma obrotów.
Na benzynie jak pochodzi chwilę (może minute) jest wszystko ok. Za to na gazie gaśnie od razu. Jak już wskazówka temperatury się ruszy trochę, to nie gaśnie ale trzyma równe 500 obrotów i trzęsie budą jak cholera.
Sytuacja z dzisiejszego ranka. Odpaliłem go na benzynie i trochę za mocno przycisnąłem gaz, więc się przełączył na gaz. A że nie chciałem żeby na zimnym chodził na gazie i mi nie zgasł bo ciężko było z miejsca wyjechać i tak. Przełączyłem go na benzynę to mi zgasł. Potem trochę długo musiałem go kręcić (na benzynie) żeby zapalił. Jak już załapał to chodził jak traktor. Przegazowałem go do 4000obr. i działał normalnie. W czasie jazdy jak wskazówka temperatury drgnęła to przełączyłem na gaz i 500obr na luzie.
Trasa Sosnowiec - Częstochowa przy 3000 obrotów cały czas i co zatrzymywałem się na światłach to spadał do 500 obrotów.
Jakieś pomysły co to może być ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ile ma reduktor nalatane? Kiedy była ostatnia regulacji i wymiana filtra gazu?
Problem z obrotami to może być zasyfiony reduktor z twardymi membranami, zła regulacja albo cięgnie gdzieś lewe powietrze (sprawdź tzw. podstawę gaźnika).
Bo jak pochodził zimny na gazie to zamroziło elektrozawór odcinający na reduktorze i jak przełączyłeś na benzynę to dostawał jednocześnie gaz i benzynę. A później musiałeś długo kręcić aby przepompować zbyt dużą ilość paliwa. Bo pewnie po zgaśnięciu reduktor zawalił ci cały układ.Bris pisze:Przełączyłem go na benzynę to mi zgasł. Potem trochę długo musiałem go kręcić (na benzynie) żeby zapalił.
Problem z obrotami to może być zasyfiony reduktor z twardymi membranami, zła regulacja albo cięgnie gdzieś lewe powietrze (sprawdź tzw. podstawę gaźnika).
Reduktor odziedziczyłem po poprzednim właścicielu, więc szczerze to nie wiem. Kupiłem ją w tamte wakacje więc ma najmniej pół roku.
Co do filtrów to tak samo. Można to jakoś samemu sprawdzić ? Jak te filtry wyglądają i gdzie się mniej więcej znajdują ?
Regulacja była ale potem było majstrowane coś przy tym więc to może być to.
Lewe powietrze chyba odpada bo przecież na benzynie też by coś się działo a utrzymuje ładnie obroty.
Co do filtrów to tak samo. Można to jakoś samemu sprawdzić ? Jak te filtry wyglądają i gdzie się mniej więcej znajdują ?
Regulacja była ale potem było majstrowane coś przy tym więc to może być to.
Lewe powietrze chyba odpada bo przecież na benzynie też by coś się działo a utrzymuje ładnie obroty.