Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[wszystkie] twardy pedal hamulca

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

[wszystkie] twardy pedal hamulca

Post autor: pilocik69 » 28 lis 2007, 21:59

Witasm Panów. MAm pytanie o moj ukl. hamulcowy otoz, gdzy auto jest zimne i plyn zimny hamuje jak zyleta , wystarczy delikatnie wcisna pedal i dosc ostro hamuje, natomiast gdy auto sie nagrzeje hamowanie jest utrudnione, gdyz pedal hamulca strasznie twardnieje i trzeba dosc duzej sily uzyc. Co byscie mi poradzili?

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 29 lis 2007, 00:11

pilocik69 pisze:Co byscie mi poradzili?
Zacząłbym od próby odpowietrzenia. Zmienialeś coś w układzie ?

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 29 lis 2007, 09:08

Nic nie ruszalem, mam tak od kiedy pamietam. Myslalem o odpowietrzeniu ale zastanawia mnie to ze na zimnym jest wszystko ok. Moze to juz plyn w ukladzie sie przepracowal i na cieplym traci swoje wlasciwosci :->

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 29 lis 2007, 10:25

a to moze pompa wacum siada, zdejmij przewod co idzie do niej i sprawdz jak zasysa powietrze na zimnym i na cieplym silniku.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 lis 2007, 13:10

Najprawdopodobniej siada vacupompa

Awatar użytkownika
daniel1302
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 14 cze 2007, 13:39
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: daniel1302 » 29 lis 2007, 13:37

Witam sprawdź czy masz gorące felgi może Ci sie grzeje płyn

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 lis 2007, 14:19

Wówczas pedał by wpadał a nie twardniał ;-)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 29 lis 2007, 19:18

Stawiam na Vacum chociaż nie wykluczone że płyn się nie cofa i pedał robi się twardy a jak płyn jest dobry i nie ma w nim wchłoniętej wody to podczas grzania się pedał nie powinien wpadać. No chyba że płyn się zagotuje.

Awatar użytkownika
fazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 10 maja 2007, 16:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: fazi » 29 lis 2007, 19:46

Witka
Jakie masz tarcze i klocki
U mnie jak brakowało kasy zakupiłem jakieś no name i było to samo pare hamowań i jakbym hamował drewnianymi klockami
Wymiana klocków na inne rozwiązała sprawę
powodzenia

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 lis 2007, 20:14

fazi pisze: jakbym hamował drewnianymi klockami
Przecierz napisał, że ma twardy pedał a nie słabo mu hamuje.

Jak jest w Zetorach, jest pompa vacu czy serwo? Bo jak serwo, to może pojawia się jakaś nieszczelność w podciśnieniu jak nabierze temperatury :-/

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 30 lis 2007, 20:35

A jak jest rozgrzany i postoi jakieś 30 min. to potem też pedał jest twardy czy taki delikatny jak na zimnym? Bo jesli na ciepłym po postoju jest delikatny to koledzy dobrze kombinują z wakum i powietrzem. Postoi powietrze zejdzie i pedał jest ok. Plyn wymień też może być przyczyną zapowietrzania sie układu

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 30 lis 2007, 22:09

W sumie jak postoi cala noc to rano jest ok. A jak dokladnie sprawdzic ta pompe?

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 30 lis 2007, 23:05

Moim zdaniem to pompa Vacuum, w trakcie jazdy, jak często hamujesz nie daje rady wytworzyć ciśnienia.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 01 gru 2007, 15:58

chips pisze:Moim zdaniem to pompa Vacuum, w trakcie jazdy, jak często hamujesz nie daje rady wytworzyć ciśnienia.
Podciśnienia kolega się pomylił ale zdarza się najlepszy. Moim zdaniem to będzie raczej trudne do sprawdzenia bo jak już pedał zrobi się twardy to byś musiał na pracującym silniky zgjąć przewód z vacum i zobaczyć np. palcem czy jest efekt ssania. Ineego pomysłu nie mam. Może są dostępne jakieś zestawy naprawcze jak do golfa już w wymieniałem kiedyś membrane i zaworki ale nie wiem czy vacum jest tak samo zbudowana jak a audi.

crx4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 27 paź 2007, 22:47
Imię: Cezary
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: crx4 » 02 gru 2007, 13:56

hmm można spróbować jak ze sprawdzeniem czy serwo działa tj. wciskasz kila razy pedał hamulca (aż będzie twardy) po czym trzymasz wciśnięty pedał i zapalasz silnik (i w tym momencie pedał powinien opaść) co oznacza, że serwo działa...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl