Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A] Brak oscylacji sondy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Tomiszen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2014, 20:54

[B3 2.0 3A] Brak oscylacji sondy

Post autor: Tomiszen » 11 lut 2014, 11:41

Panowie problem w braku oscylacji sondy. Auto bez LPG.
Pół godz temu założyłem nową org NGK rozgrzałem auto i oczom nie wierzę na sygnale stałe 0,02V. Rozpiąłem wtyczkę, napięcie wyjściowe 0,64V. Nastawnik ciśnienia 19 om.
Poprzednio miałem uniwersalną QAP wytrwała 3 dni, na początku było ok 0,2-0,8V potem stałe 0,02V. Postanowiłem kupić coś lepszego i padło na NGK.
Co jest nie tak?

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 12 lut 2014, 06:04

A masz katalizator? czy wywalony lub wybebeszony?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lut 2014, 07:24

83tomek02, a czym mierzyłeś zwykłym multimetrem :?: możliwe że ma dużą częstotliwość i miernik nie jest w stanie tego ogarnąć. Dobrze by było sprawdzić ją oscyloskopem wtedy miałbyś 100% pewność czy działa czy nie.

Tomiszen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2014, 20:54

Post autor: Tomiszen » 12 lut 2014, 11:17

Katalizator jest, mierzyłem multimetrem bo nie mam dostępu do oscyloskopu. Błędny wynik miernika raczej bym wykluczył bo napięcie powinno wskazać prawidłowo jedynie częstotliwość byłaby zaniżona, po drugie natężenie na nastawniku powinno się też wahać, gdyby z sondy wychodziła oscylacja napięcia. Napięcie w kostce do nastawnika ciśnienia wynosi 6,2V na zapłonie.
Może trzeba sondę zaadoptować pod sterownik? Chociaż ta QAP bujnęła się od razu.

Tak sobie myślę, że przyczyną niedomagań auta będzie sterownik. Ostatnio dzieją się istne cyrki, jest coraz gorzej. Zimny zapali ale trzeba trzymać 1200obr bo zgaśnie, jak się rozgrzeje to samo ale odpalić trzeba z pomocą drugiej osoby. Ręce opadają.
Poza tym póki sonda QAP była sprawna zrobiłem odczyt usterek i występował błąd "sonda lambda".

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 lut 2014, 20:27

83tomek02 pisze:Błędny wynik miernika raczej bym wykluczył bo napięcie powinno wskazać prawidłowo jedynie częstotliwość byłaby zaniżona
Szczerze, to nie masz pojęcia o elektronice i przyrządach pomiarowych.

Tomiszen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2014, 20:54

Post autor: Tomiszen » 14 lut 2014, 12:30

Skoro jesteś takim jasnowidzem może lepiej podziel się z nami, co dolega silnikowi.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 14 lut 2014, 15:53

tu masz link z pomiaru mojej sondy
a tu z wadliwej

Tomiszen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2014, 20:54

Post autor: Tomiszen » 14 lut 2014, 19:56

I jednak prostym, tanim multimetrem można zdiagnozować prawidłowe działanie sondy. Moja sonda teraz wskazuje stałe 0,3V bez oscylacji na zimnym silniku i spada do 0,02V przy rozgrzanym silniku.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 14 lut 2014, 20:29

kwestia miernika też, ale zakładając że jest dobry to sonda padnięta. powinno oscylować na rozgrzanym silniku ( minimum 80" ) od 01 do 09 może czasem 1. Mój miernik kosztował 15zł więc żaden szał na pewno jest czuły i ważne nie trzymaj go w pobliżu kabli od świec itp

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 lut 2014, 08:40

83tomek02 pisze:I jednak prostym, tanim multimetrem można zdiagnozować prawidłowe działanie sondy
Nie ponieważ miernik ma próbkowanie 1x0.8sek. a sama sonda zmienia wartości nawet do 15cykli na 1sek. wiec zwykły miernik tego nie zobaczy bo zachodzą błędy pomiarowe ponieważ miernik ma długi czas próbkowania i tu jest właśnie ten problem (tak jak lekarz miał by słuchać co dziesiąte bicie serca i na tej podstawie stwierdzić prawidłowe bicie)

Tomiszen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2014, 20:54

Post autor: Tomiszen » 13 cze 2014, 19:10

Witam, nadal walczę z sondą mam jedno pytanko, czy uszkodzony przewód grzałki od sondy może zakłócać oscylację?
Ostatnia sonda działała może z 20 uruchomień silnika a prąd dopływowy do sondy jest ok. 0,55V. Nie wiem, czy te sondy takie felerne, czy jest gdzieś jakieś inne uszkodzenie.

AdiN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2013, 23:46
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: AdiN » 13 cze 2014, 20:15

Każde mechaniczne uszkodzenie sondy zakłóca prace jej działania.
Ostatnio wymieniłem 5 nowych sond, wszystkie niesprawne a kupione nówki sztuki!
także rozumiesz ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2014, 20:28

83tomek02 pisze:czy uszkodzony przewód grzałki od sondy może zakłócać oscylację? .
na pewno będzie działać dużo później, no i gdy sonda nieosiągnie odpowiedniej temp może pracować niepoprawnie.

Tomiszen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2014, 20:54

Post autor: Tomiszen » 13 cze 2014, 21:49

Tak wiem temperatura musi być odpowiednia. Domyślam się, że przewody grzałki wychodzą ze sterownika, może wiecie z którego pinu, sprawdzę dla pewności.
Kolego AdiN jakiej firmy miałeś te sondy a jaką teraz masz?

AdiN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2013, 23:46
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: AdiN » 13 cze 2014, 22:16

2X DENSO, 1x Delpbhi, założyłem NGK i działa ;)

A dwie pozostałe o których mowa działałem w LR'ach ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl