[B3 2.0 3A] Brak oscylacji sondy
[B3 2.0 3A] Brak oscylacji sondy
Panowie problem w braku oscylacji sondy. Auto bez LPG.
Pół godz temu założyłem nową org NGK rozgrzałem auto i oczom nie wierzę na sygnale stałe 0,02V. Rozpiąłem wtyczkę, napięcie wyjściowe 0,64V. Nastawnik ciśnienia 19 om.
Poprzednio miałem uniwersalną QAP wytrwała 3 dni, na początku było ok 0,2-0,8V potem stałe 0,02V. Postanowiłem kupić coś lepszego i padło na NGK.
Co jest nie tak?
Pół godz temu założyłem nową org NGK rozgrzałem auto i oczom nie wierzę na sygnale stałe 0,02V. Rozpiąłem wtyczkę, napięcie wyjściowe 0,64V. Nastawnik ciśnienia 19 om.
Poprzednio miałem uniwersalną QAP wytrwała 3 dni, na początku było ok 0,2-0,8V potem stałe 0,02V. Postanowiłem kupić coś lepszego i padło na NGK.
Co jest nie tak?
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
Katalizator jest, mierzyłem multimetrem bo nie mam dostępu do oscyloskopu. Błędny wynik miernika raczej bym wykluczył bo napięcie powinno wskazać prawidłowo jedynie częstotliwość byłaby zaniżona, po drugie natężenie na nastawniku powinno się też wahać, gdyby z sondy wychodziła oscylacja napięcia. Napięcie w kostce do nastawnika ciśnienia wynosi 6,2V na zapłonie.
Może trzeba sondę zaadoptować pod sterownik? Chociaż ta QAP bujnęła się od razu.
Tak sobie myślę, że przyczyną niedomagań auta będzie sterownik. Ostatnio dzieją się istne cyrki, jest coraz gorzej. Zimny zapali ale trzeba trzymać 1200obr bo zgaśnie, jak się rozgrzeje to samo ale odpalić trzeba z pomocą drugiej osoby. Ręce opadają.
Poza tym póki sonda QAP była sprawna zrobiłem odczyt usterek i występował błąd "sonda lambda".
Może trzeba sondę zaadoptować pod sterownik? Chociaż ta QAP bujnęła się od razu.
Tak sobie myślę, że przyczyną niedomagań auta będzie sterownik. Ostatnio dzieją się istne cyrki, jest coraz gorzej. Zimny zapali ale trzeba trzymać 1200obr bo zgaśnie, jak się rozgrzeje to samo ale odpalić trzeba z pomocą drugiej osoby. Ręce opadają.
Poza tym póki sonda QAP była sprawna zrobiłem odczyt usterek i występował błąd "sonda lambda".
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie ponieważ miernik ma próbkowanie 1x0.8sek. a sama sonda zmienia wartości nawet do 15cykli na 1sek. wiec zwykły miernik tego nie zobaczy bo zachodzą błędy pomiarowe ponieważ miernik ma długi czas próbkowania i tu jest właśnie ten problem (tak jak lekarz miał by słuchać co dziesiąte bicie serca i na tej podstawie stwierdzić prawidłowe bicie)83tomek02 pisze:I jednak prostym, tanim multimetrem można zdiagnozować prawidłowe działanie sondy