[80 B3 1,8] Hektolitry paliwa.
[80 B3 1,8] Hektolitry paliwa.
może był już taki temat ale ja nie znalazłam:-( MAm B3 w gazie od dłuższego czasu. Zadko ale czasami jeżdzę na benzynie- problem w tym, że zaczą palić chyba 100litrów na 100km. Czy możliwe jest że przez jeżdzenie na gazie tak zmieniło się pobieranie benzyny?
Proszę, nazwij temat zgodnie z regulaminem!
Proszę, nazwij temat zgodnie z regulaminem!
Ostatnio zmieniony 29 lis 2007, 15:21 przez gataa, łącznie zmieniany 2 razy.
[80 B3 1,8]hektolitry paliwa
na jaki?może być?
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Hektolitry paliwa.
100l/100km jest raczej niemożliwe chyba że na owe 100km przejeżdżamy na biegu pierwszym pod górę z obrotami maksymalnymigataa pisze:może był już taki temat ale ja nie znalazłam:-( MAm B3 w gazie od dłuższego czasu. Zadko ale czasami jeżdzę na benzynie- problem w tym, że zaczą palić chyba 100litrów na 100km. Czy możliwe jest że przez jeżdzenie na gazie tak zmieniło się pobieranie benzyny???????????????????????????
spalanie 100/100 jest możliwe do osiągnięcia ale pojazdem gąsienicowym raczej, a nie audicą z 1.8 silnikiem. Wysokie spalanie na benzynie moze być spowodowane żle wyregulowaną mieszanką paliwowo - powietrzną. Inny powód to lejące wtryski - nie rozpylają odpowiednio paliwa...Ja zacząłbym od wizyty w warsztacie z analizatorem spalin, w celu ustawienia mieszanki
no nie raczej biegu pierwszego używam do ruszania. Mówię poważnie pali ogromne ilości paliwa.dla przykładu (choć jest on mało rzeczowy)wczoraj 5litrów zatankowałam, aby było czym rozgrzać silnik.starcza to na 3dni z czego po 2km nożna przełączyć na gaz.więc pali dużo.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11co się przestawiło
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
to może zrób tak, zatankuj do pełna, przejedź np 100 km tylko na benzynie i znów zatankuj do pełna i wtedy podaj spalanie, bo to co podałaś to za wiele się wywnioskować nie da...
też jeżdże na lpg, przykładowo teraz przy mrozach na rozgrzewkę muszę poświęcić 1,18 l benzyny na 100 km jazdy, trasy po 40 km czyli na jedno odpalenie i rozgrzanie (jazda przez ok. 3 km) schodzi mi ok. 0,5 litra benzyny... i jest to normalne... w lecie spalanie benzyny wynosi 0,3 l/100 km na tej samej trasie
też jeżdże na lpg, przykładowo teraz przy mrozach na rozgrzewkę muszę poświęcić 1,18 l benzyny na 100 km jazdy, trasy po 40 km czyli na jedno odpalenie i rozgrzanie (jazda przez ok. 3 km) schodzi mi ok. 0,5 litra benzyny... i jest to normalne... w lecie spalanie benzyny wynosi 0,3 l/100 km na tej samej trasie
wstawiłam auto do garażu żeby sprawdzić czy bak nie dziurawy przypadkiem.ale nic nie widać. haha. a tak laickim językiem to może mi ktoś wytłumaczyć na jakiej zasadzie przestawiło się te pobieranie benzyny?
[ Dodano: 2007-11-29, 12:45 ]
wesz ja już widzę że jest coś nie tak. a raczej nie uśmiecha mi się zalać do pełna żeby przejechać 100km na baku. no u ciebie wychodzi na 6km 1litr. a la mnie jak policzyłeś już zapewne szybciutko to wychodzi 5 litrów na 6 km.
[ Dodano: 2007-11-29, 12:46 ]
to chyba znacząca różnica.
[ Dodano: 2007-11-29, 12:45 ]
też jeżdże na lpg, przykładowo teraz przy mrozach na rozgrzewkę muszę poświęcić 1,18 l benzyny na 100 km jazdy, trasy po 40 km czyli na jedno odpalenie i rozgrzanie (jazda przez ok. 3 km) schodzi mi ok. 0,5 litra benzyny... i jest to normalne... w lecie spalanie benzyny wynosi 0,3 l/100 km na tej samej trasie
wesz ja już widzę że jest coś nie tak. a raczej nie uśmiecha mi się zalać do pełna żeby przejechać 100km na baku. no u ciebie wychodzi na 6km 1litr. a la mnie jak policzyłeś już zapewne szybciutko to wychodzi 5 litrów na 6 km.
[ Dodano: 2007-11-29, 12:46 ]
to chyba znacząca różnica.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
a skąd wiesz czy zeszło ci 5 l czy 1 l ? ze wskaźnika? czy po 6 km po prostu brakuje paliwa i auto już nie odpala?
z taką jazdą (z minimalną ilością paliwa w baq) to różne rzeczy mogą być padnięte...
to zrób inaczej, zatankuj 12 litrów i spróbuj przejechać na samej benzynie 100 km...
ogólnie przyczyny dużego spalania to:
- niesprawna sonda lambda
- lejący wtryskiwacz/cze
- niedogrzane auto (niesprawny termostat), za krótkie odcinki na których się jeździ
- ciężki but kierowcy/kierowniczki
innych raczej nie ma.
z taką jazdą (z minimalną ilością paliwa w baq) to różne rzeczy mogą być padnięte...
to zrób inaczej, zatankuj 12 litrów i spróbuj przejechać na samej benzynie 100 km...
ogólnie przyczyny dużego spalania to:
- niesprawna sonda lambda
- lejący wtryskiwacz/cze
- niedogrzane auto (niesprawny termostat), za krótkie odcinki na których się jeździ
- ciężki but kierowcy/kierowniczki
innych raczej nie ma.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Koleżanko Gataa, Najprawdopodobniej Twój problem jest stary jak instalacje LPG w silnikach z wtryskiem. Polecam lekturę tego artykułu: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/162/2/. Myk polega na tym, że źle ustawiona (lub jej brak) emulacja sondy lambda powoduje modyfikację mapy wtrysku benzyny i silnik w czasie pracy na benzynie jest zasilany o wiele za bogatą mieszanką benzynowo-powietrzną. Niestety przyczyn takiego stanu może być trochę więcej. Jak już wspomniał Foxboat może to być wina lejącego wtrysku, może być uszkodzony czujnik temperatury (niebieski), może być uszkodzona sonda lambda i parę innych przyczyn.
Osobiście stawiam na złą emulację lambdy lub czujnik temperatury. Na początek rzeczywiście warto podpiąć się pod VAG-a (diagnostyka) i odczytać błędy z komputera benzynowego oraz zrobić analizę spalin (zarówno na benzynie jak i na LPG). Kiedy już to zrobisz to spisz wyniki i podaj na forum, będziemy dumać. Kolejna sprawa to podaj proszę jaka to instalacja gazowa, bo żeby cokolwiek doradzać trzeba znać jak najwięcej szczegółów. Nazwę sterownika gazowego znajdziesz na pudełku sterownika, pod maską. Najlepiej by było jakbyś zrobiła fotki wszystkich elementów instalacji gazowej (oprócz miksera - do niego się nie dostaniesz bez narzędzi) czyli sterownik, reduktor, emulator, silnik krokowy na wężu pomiędzy reduktorem i mikserem (jeśli występuje) i ewentualanie przełącznik w kabinie.
Żeby się przekonać czy to instalacja LPG tak negatywnie wpływa na pracę na benzynie możesz zrobić reset komputera benzynowego i ponowną adaptację na benzynie.
Robi się to przez odpięcie akumulatora (minusowej klemy) na kilka minut. Potem ją podłączasz i odpalasz całkowicie zimny silnik (najlepiej po nocnym postoju) na benzynie. Tak pracujący silnik tylko na benzynie zostawiasz do momentu nagrzania do nominalnej temperatury czyli w praktyce do włączenia wentylatora chłodnicy. W tym czasie, żadnej jazdy, zapalania świateł, przełączania na gaz itp. Kiedy już się nagrzeje gasisz silnik i po ponownym odpaleniu możesz już normalnie jechać, ale tylko na benzynie. Teraz można jechać na analizę spalin, żeby sprawdzić czy mieszanka jest prawidłowa. Jeśli tak to czeka Cię wizyta u gazownika i w zależności od tego jaka to instalacja gazowa (I czy II generacja) przestawienie rodzaju emulacji sondy na "masa" lub uzupełnienie instalacji o emulator i odpowiednie jego ustawienie.
A teraz odnośnie nazywania tematów itp. Bardzo proszę Byś przeczytała uważnie Regulamin forum viewtopic.php?t=6284&sid=9fedb8dd694cd1 ... 25132ff7f7 oraz zasady nazywania tematów viewtopic.php?t=9608&sid=9fedb8dd694cd1 ... 25132ff7f7 i stosowała się do nich. Temat ma być opatrzony TAG-iem, a w postach nie należy używać wielokrotnie wykrzykników itp. Popraw więc proszę tytuł wątku na zgodny z regulaminem. W profilu i tagach należy podać rzeczywisty kod silnika, znajdziesz go na bloku silnika lub naklejce na obudowie paska rozrządu, znacząco ułatwia to udzielanie porad. Dziękuję.
PS. Jak się tak produkowałem to koledzy już mnie wyprzedzili .
Osobiście stawiam na złą emulację lambdy lub czujnik temperatury. Na początek rzeczywiście warto podpiąć się pod VAG-a (diagnostyka) i odczytać błędy z komputera benzynowego oraz zrobić analizę spalin (zarówno na benzynie jak i na LPG). Kiedy już to zrobisz to spisz wyniki i podaj na forum, będziemy dumać. Kolejna sprawa to podaj proszę jaka to instalacja gazowa, bo żeby cokolwiek doradzać trzeba znać jak najwięcej szczegółów. Nazwę sterownika gazowego znajdziesz na pudełku sterownika, pod maską. Najlepiej by było jakbyś zrobiła fotki wszystkich elementów instalacji gazowej (oprócz miksera - do niego się nie dostaniesz bez narzędzi) czyli sterownik, reduktor, emulator, silnik krokowy na wężu pomiędzy reduktorem i mikserem (jeśli występuje) i ewentualanie przełącznik w kabinie.
Żeby się przekonać czy to instalacja LPG tak negatywnie wpływa na pracę na benzynie możesz zrobić reset komputera benzynowego i ponowną adaptację na benzynie.
Robi się to przez odpięcie akumulatora (minusowej klemy) na kilka minut. Potem ją podłączasz i odpalasz całkowicie zimny silnik (najlepiej po nocnym postoju) na benzynie. Tak pracujący silnik tylko na benzynie zostawiasz do momentu nagrzania do nominalnej temperatury czyli w praktyce do włączenia wentylatora chłodnicy. W tym czasie, żadnej jazdy, zapalania świateł, przełączania na gaz itp. Kiedy już się nagrzeje gasisz silnik i po ponownym odpaleniu możesz już normalnie jechać, ale tylko na benzynie. Teraz można jechać na analizę spalin, żeby sprawdzić czy mieszanka jest prawidłowa. Jeśli tak to czeka Cię wizyta u gazownika i w zależności od tego jaka to instalacja gazowa (I czy II generacja) przestawienie rodzaju emulacji sondy na "masa" lub uzupełnienie instalacji o emulator i odpowiednie jego ustawienie.
A teraz odnośnie nazywania tematów itp. Bardzo proszę Byś przeczytała uważnie Regulamin forum viewtopic.php?t=6284&sid=9fedb8dd694cd1 ... 25132ff7f7 oraz zasady nazywania tematów viewtopic.php?t=9608&sid=9fedb8dd694cd1 ... 25132ff7f7 i stosowała się do nich. Temat ma być opatrzony TAG-iem, a w postach nie należy używać wielokrotnie wykrzykników itp. Popraw więc proszę tytuł wątku na zgodny z regulaminem. W profilu i tagach należy podać rzeczywisty kod silnika, znajdziesz go na bloku silnika lub naklejce na obudowie paska rozrządu, znacząco ułatwia to udzielanie porad. Dziękuję.
PS. Jak się tak produkowałem to koledzy już mnie wyprzedzili .
już wyjaśniam. siedzę w pracy,a zazwyczaj nie noszę ze sobą do pracy silnika z samochodu więc nie mogę podać kodu silnika- wpisałam pierwszy z brzegu. co oznaczają te literki wogóle.???. Myślę,że wystarczające jest to: Audi 80 B3 rok produkcji 1989, kay. A jak powiecie co oznaczają literki to powiem jaki jest silnik.
instalacja zakładana 2lata temu. u gazownika byłam 2 tygodnie temu- wyregulował gaz.
Do Skuciok: o tym ile zeszło mi paliwa wiem po tym ile zatankowałam. Jak dobrze wiesz to trudno ze wskaźnika odczytać ile paliwa ubyło :lol: : . Ewentualnie mogę wsadzić metrówkę w bak:-)
instalacja zakładana 2lata temu. u gazownika byłam 2 tygodnie temu- wyregulował gaz.
Do Skuciok: o tym ile zeszło mi paliwa wiem po tym ile zatankowałam. Jak dobrze wiesz to trudno ze wskaźnika odczytać ile paliwa ubyło :lol: : . Ewentualnie mogę wsadzić metrówkę w bak:-)