Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Popychacze zaworowe

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 13 lut 2014, 23:40

No to lipa. Ale i tak na tyle dobrze, że dopiero je słychać jak oleju mam mało. Tak swoją drogą to muszę te wycieki zlikwidować bo tak to nic nie wiem co i jak.
Co do zaworów na 3 kąty to bym się pobawił. Tylko zetaw głowiczek drogi.
Tu jest pięknie pokazane i omówione jak i co:

Czy jak założe nowe szklanki, to zmieni się jakoś charakterystyka zaworów, Otwieranie/zamykanie, czy to raczej od sprężyn zależy??

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 14 lut 2014, 11:15

Nic sie nie zmieni. No szerzej beda sie otwierac bo popychacz nie bedzie klepał. Sprezyn nie ma co ruszac bo tego silnika nie ma co wyżej krecic.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 14 lut 2014, 12:06

No to jak to mogą być też sworznie, to kolega zmieniał je może u siebie??

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 14 lut 2014, 12:20

Nie zmianiałem, zajrzałem przez miske na dół silnika, panewki sa perfekt, zmierzyłem pasowania na plastigauge i wszystkie pasowania są ok. Tłoków nie ruszałem nie miałem juz zbytnio czasu. Można to olać nic sie w tej kwestii nie zmieni. Podejrzewam ze sworzeń stuka w panewce główki korbowodu, bo w tłoku to raczej wykluczone. Nie mam takiej średnicówki zeby zmierzyć tam to pasowanie. Mam dobrą kompresję, i zrobioną głowicę, wiec nie tykam. Co prawda nie długo tam zajrze, bo bede wrzucał dopręzające tłoki wiec coś powiem w tej kwestii.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 lut 2014, 22:11

Co do pomiaru cylindrów nie jest potrzebna średnicówka.

Bierzemy nowy pierścień nominał i wkładamy go równo i mierzymy 1cm od góry, na środku skoku i 1 cm od dolnego martwego położenia. Luz w zamku nie powinien przekroczyć 1mm (można zmierzyć szczelinomierzem). Jest to prosty sposób na sprawdzenie wymiaru cylindrów.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 lut 2014, 11:06

Francis, mowie o pomiarze luzu na sworzniu.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 16 lut 2014, 11:18

Widać nie załapałem :-)

Tylko sworznie to prędzej ABK gdzie większy stopień sprężania. Chyba, że auto zbyt długo jeździło na zbyt wczesnym zapłonie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl