Ano lecą ,i zwykle jak ori znak żółtą farbką ,jest nie naruszony ,to własnie klapaka się "wyklepuje " z upływem czasu ...wystarczy 0,5 mm luzu, i spaliny, zamiast napędzać wirnik ,idą sobie w wydech Ale mimo tych drobiazgów i nierzadko skończonych 20 lat ,nasze 80 tki ,to przykład solidnej roboty i jedno z lepiej opierających się upływowi czasu ,aut .Do czego nie wątpliwie, przyczyniło się porządnie ocynkowane nadwozie,którego rdza się nie ima 8-)mareki pisze:Lata lecą,
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Panowie i ja kupiłem to ustrojstwo od Viakena: Interfejs VAG USB KKL + OBD2 + OBD1 Oczywiście nie może być tak różowo bo nie mogę się połączyć z moim biedoklepem.Pobrałem Vag com dla windows 7 64bit.Połączenie niby jest bo gdy robię test wyskakuje mi komunikat: Com Port status ok. Interfejs status: 0 Found Ready,Fast Synch Compatible: NO Na stronie viakena znalazłem takie oto informacje co zrobić gdy nie można się połączyć: http://www.viaken.pl/artykuly.php?lang=pl&strona=4
A więc tak.Komunikat jest ok.Test programem ObdTester wyszedł prawidłowo.Jedynie napięcie na pinie mam niższe bo 11,82V. Ale znów gdy pobrałem program Polski vag to mogę się połączyć z ABS-em ale z silnikiem już nie.Czyli napięcie raczej nie powinno tu grać roli.
Macie jakieś pomysły co tu mozna jeszcze sprawdzić.Czy może lepiej spróbować z windowsem xp?
Aha niech ktos mi jeszcze powie co powinno się pojawić po naciśnięciu engine w vag com gdyż u mnie nic się nie dzieje i nic nie mogę zrobić tylko muszę resetować program.Może to jego wina jak sądzicie?
A więc tak.Komunikat jest ok.Test programem ObdTester wyszedł prawidłowo.Jedynie napięcie na pinie mam niższe bo 11,82V. Ale znów gdy pobrałem program Polski vag to mogę się połączyć z ABS-em ale z silnikiem już nie.Czyli napięcie raczej nie powinno tu grać roli.
Macie jakieś pomysły co tu mozna jeszcze sprawdzić.Czy może lepiej spróbować z windowsem xp?
Aha niech ktos mi jeszcze powie co powinno się pojawić po naciśnięciu engine w vag com gdyż u mnie nic się nie dzieje i nic nie mogę zrobić tylko muszę resetować program.Może to jego wina jak sądzicie?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Na poczatek to musi być system 32 bitowy, bo na 64 nie działa, trzeba tam jakieś wirtualne dyski tworzyć, pogadaj z https://audi80.pl/ganimadeus,u,29651.htm
i do Boscha Start Baud 240
i do Boscha Start Baud 240
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Na win7 x64 innej opcji jak ogarnięcie sobie wirtualnej maszyny z xp inaczej możesz się pożegnać z vagiem.
W zależności od tego jaką masz wersję 7 możesz sobie zainstalować windows xp mode to najlepsze rozwiązanie bo wtedy masz dobrą integrację między nimi - osobiście tego używam i działa wszystko tak jak należy bo nie po to ma się lapka przykładowo z 8gb ramu żeby korzystać tylko z 3 zwłaszcza przy nowych procesorach, gdzie instalacja xp mija się z celem.
Od biedy można jeszcze zainstalować win xp na virtual boxie od oracle ale to jest taka dość słaba opcja.
Jest też i jeszcze jedna dystrybucją z wirtualną maszyną ale na ten moment nie pamiętam nazwy musiałbym poszukać - daje większe możliwości niż ta od oracle o ile będziesz tego używał jeszcze do czegoś poza vagiem.
W zależności od tego jaką masz wersję 7 możesz sobie zainstalować windows xp mode to najlepsze rozwiązanie bo wtedy masz dobrą integrację między nimi - osobiście tego używam i działa wszystko tak jak należy bo nie po to ma się lapka przykładowo z 8gb ramu żeby korzystać tylko z 3 zwłaszcza przy nowych procesorach, gdzie instalacja xp mija się z celem.
Od biedy można jeszcze zainstalować win xp na virtual boxie od oracle ale to jest taka dość słaba opcja.
Jest też i jeszcze jedna dystrybucją z wirtualną maszyną ale na ten moment nie pamiętam nazwy musiałbym poszukać - daje większe możliwości niż ta od oracle o ile będziesz tego używał jeszcze do czegoś poza vagiem.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ok na xp poszło bez problemu.Znalazło mi dwa błędy 00523 Intake air sensor (G42) signal to high oraz błąd 00552 Potentiometr for Air flow Meter (G19) Signal to low
Skasowałem je i już się nie pojawiają ale dlaczego były to nie wiem bo nie odczułem nic podczas jazdy.
Ale mam inne pytanie.W grupie 000 Dawka Paliwa powinna być miedzy 15-30 a kat wtrysku między 50 a 65.U mnie natomiast jest dawka 12-13 a kąt wtrysku 46-48 czy powinienem coś z tym robić czy lepiej zostawić i nic nie ruszać?
Aha i temperatura cieczy jest 69-70 a na wskaźniku prawie 90 - czy to chodzi o ten niebieski od świec czy ten z tyłu głowicy który daje na zegary?
Skasowałem je i już się nie pojawiają ale dlaczego były to nie wiem bo nie odczułem nic podczas jazdy.
Ale mam inne pytanie.W grupie 000 Dawka Paliwa powinna być miedzy 15-30 a kat wtrysku między 50 a 65.U mnie natomiast jest dawka 12-13 a kąt wtrysku 46-48 czy powinienem coś z tym robić czy lepiej zostawić i nic nie ruszać?
Aha i temperatura cieczy jest 69-70 a na wskaźniku prawie 90 - czy to chodzi o ten niebieski od świec czy ten z tyłu głowicy który daje na zegary?
Ponieważ mrozy puściły postanowiłem zrobić logi po skróceniu sztangi.
W między czasie, odetkałem EGR, zakładając nową uszczelkę, bo w czasie mrozów, na krótkich odcinkach była tragedia z zagrzewaniem.
Nie miałem ciągle okazji zmniejszyć kąta wtrysku ciągle jest 61-65 (chcę jutro się za to wziąć, zobaczymy jak wyjdzie). Dawka 4,4mg.
Właściwy log zaczyna się od znacznika 26.98 (musiałem poczekać na właściwe warunki drogowe).
Zasadniczo turbina zaczęła ładować przyzwoicie w starym logu ładowała 1,1 bar dopiero przy 3400, w nowym 1,1 bara jest przy ok 2600.
Moje pytanie brzmi, czy dynamika wzrostu ciśnienia od 1500 do tych 2600 jest prawidłowa, czy coś jeszcze przeszkadza turbinie w pełnym oddechu np. katalizator czy dolot, do którego jeszcze nigdy nie zaglądałem.
Stary Log grupy 011
Nowy Log grupy 011
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
W między czasie, odetkałem EGR, zakładając nową uszczelkę, bo w czasie mrozów, na krótkich odcinkach była tragedia z zagrzewaniem.
Nie miałem ciągle okazji zmniejszyć kąta wtrysku ciągle jest 61-65 (chcę jutro się za to wziąć, zobaczymy jak wyjdzie). Dawka 4,4mg.
Właściwy log zaczyna się od znacznika 26.98 (musiałem poczekać na właściwe warunki drogowe).
Zasadniczo turbina zaczęła ładować przyzwoicie w starym logu ładowała 1,1 bar dopiero przy 3400, w nowym 1,1 bara jest przy ok 2600.
Moje pytanie brzmi, czy dynamika wzrostu ciśnienia od 1500 do tych 2600 jest prawidłowa, czy coś jeszcze przeszkadza turbinie w pełnym oddechu np. katalizator czy dolot, do którego jeszcze nigdy nie zaglądałem.
Stary Log grupy 011
Nowy Log grupy 011
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na jakim biegu jechałeś od znacznika 26.98 :?: bo jak na trójce ,to trochę pużno doładowanie wstaje ,jak na wyższym ,to tym bardziej ...zloguj to samo z odpiętym wezykiem gruszki ,i zloguj też 003 z przepływkąmareki pisze:Moje pytanie brzmi, czy dynamika wzrostu ciśnienia od 1500 do tych 2600 jest prawidłowa,
Robione na 3 biegu.
Spróbuje ściągnąć jutro wężyk i się przejechać.
Wydawało mi się, że w grupie 003 z przepływną jest ok.
Mógłbyś rzucić okiem na stary log:
Stary log 003
Czy coś jest z nim nie tak ?
Spróbuje ściągnąć jutro wężyk i się przejechać.
Wydawało mi się, że w grupie 003 z przepływną jest ok.
Mógłbyś rzucić okiem na stary log:
Stary log 003
Czy coś jest z nim nie tak ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przepływka jak najbardziej ok...w sumie nie ma się co czepiać doładowania ,mogło by być o ok.100mb większe ,ale przy 2tys jest już ok.0,9 bara ,więc jest ok.
Katalizator zwykle po tylu latach ,nie robi nic dobrego i tłumi tylko spaliny ,wiec należy go profilaktycznie wywalić ,wybić zawartość i załozyć z powrotem ,albo zastąpić pierwszym tłumikiem, zdaje się z 1,6 TD ,który pasuje w miejsce katalizatora w zasadzie bez rzadnej rzeżbymareki pisze: czy coś jeszcze przeszkadza turbinie w pełnym oddechu np. katalizator czy dolot, do którego jeszcze nigdy nie zaglądałem.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tą temperature widzi komp z niebieskiego czujnika, w boschu masz inne wartości troche i temperatura nie jest pokazywana w stopniach celsjusza,hudy pisze: Aha i temperatura cieczy jest 69-70 a na wskaźniku prawie 90 - czy to chodzi o ten niebieski od świec czy ten z tyłu głowicy który daje na zegary?
temperature masz dobrą, tu masz tabelke z wykresem dla grupy 0
A co do dawki i kąta wtrysku- jak jest dobrze to nie ma co pchać rąk i przestawiać.
[ Dodano: 2014-02-16, 15:43 ]
Witam Ponownie <ok>
Kolejne logi do oceny :mrgreen:
https://audi80.pl/piotrezz,u,32829.htm
Seria z wtryskami afn, powyzej 4 tys obr juz tak żwawo nie zbiera sie:
Grupa 3i4 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160628.html
grupa 8 i 11 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160629.html
i następne https://audi80.pl/marcin11,u,29971.htm
grupa 3 i 4 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160630.html
grupa 8 i 11 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160631.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pierwszemu najwyrażniej skończyły się możliwości ,bo przy 4 tys w zasadzie osiągnął co miał osiągnąćKrzysiek 84 pisze:Seria z wtryskami afn, powyzej 4 tys obr juz tak żwawo nie zbiera sie:
Grupa 3i4 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160628.html
grupa 8 i 11 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160629.html
a temu najwyrażniej brak doładowania ,bo i wskazania przepływki zaniżone z tego powodu , dawka również przycięta przez kompaKrzysiek 84 pisze:i następne https://audi80.pl/marcin11,u,29971.htm
grupa 3 i 4 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160630.html
grupa 8 i 11 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160631.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko