Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 sty 2014, 23:57

mareki pisze:Lata lecą,
Ano lecą ,i zwykle jak ori znak żółtą farbką ,jest nie naruszony ,to własnie klapaka się "wyklepuje " z upływem czasu ...wystarczy 0,5 mm luzu, i spaliny, zamiast napędzać wirnik ,idą sobie w wydech ;-) Ale mimo tych drobiazgów i nierzadko skończonych 20 lat ,nasze 80 tki ,to przykład solidnej roboty i jedno z lepiej opierających się upływowi czasu ,aut .Do czego nie wątpliwie, przyczyniło się porządnie ocynkowane nadwozie,którego rdza się nie ima 8-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 sty 2014, 22:53

Panowie i ja kupiłem to ustrojstwo od Viakena: Interfejs VAG USB KKL + OBD2 + OBD1 Oczywiście nie może być tak różowo bo nie mogę się połączyć z moim biedoklepem.Pobrałem Vag com dla windows 7 64bit.Połączenie niby jest bo gdy robię test wyskakuje mi komunikat: Com Port status ok. Interfejs status: 0 Found Ready,Fast Synch Compatible: NO Na stronie viakena znalazłem takie oto informacje co zrobić gdy nie można się połączyć: http://www.viaken.pl/artykuly.php?lang=pl&strona=4
A więc tak.Komunikat jest ok.Test programem ObdTester wyszedł prawidłowo.Jedynie napięcie na pinie mam niższe bo 11,82V. Ale znów gdy pobrałem program Polski vag to mogę się połączyć z ABS-em ale z silnikiem już nie.Czyli napięcie raczej nie powinno tu grać roli.
Macie jakieś pomysły co tu mozna jeszcze sprawdzić.Czy może lepiej spróbować z windowsem xp?
Aha niech ktos mi jeszcze powie co powinno się pojawić po naciśnięciu engine w vag com gdyż u mnie nic się nie dzieje i nic nie mogę zrobić tylko muszę resetować program.Może to jego wina jak sądzicie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 sty 2014, 23:45

Na poczatek to musi być system 32 bitowy, bo na 64 nie działa, trzeba tam jakieś wirtualne dyski tworzyć, pogadaj z https://audi80.pl/ganimadeus,u,29651.htm
i do Boscha Start Baud 240

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 30 sty 2014, 11:09

hudy pisze:.Czy może lepiej spróbować z windowsem xp?
Najlepiej na xp lub innym 32 bit. Ewentualnie na 64bit postaw maszynkę wirtualną i na niej postaw XP. Lecz prościej sposób pierwszy.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 30 sty 2014, 21:10

Na win7 x64 innej opcji jak ogarnięcie sobie wirtualnej maszyny z xp inaczej możesz się pożegnać z vagiem.

W zależności od tego jaką masz wersję 7 możesz sobie zainstalować windows xp mode to najlepsze rozwiązanie bo wtedy masz dobrą integrację między nimi - osobiście tego używam i działa wszystko tak jak należy bo nie po to ma się lapka przykładowo z 8gb ramu żeby korzystać tylko z 3 zwłaszcza przy nowych procesorach, gdzie instalacja xp mija się z celem.

Od biedy można jeszcze zainstalować win xp na virtual boxie od oracle ale to jest taka dość słaba opcja.

Jest też i jeszcze jedna dystrybucją z wirtualną maszyną ale na ten moment nie pamiętam nazwy musiałbym poszukać - daje większe możliwości niż ta od oracle o ile będziesz tego używał jeszcze do czegoś poza vagiem. ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 sty 2014, 16:07

Ok na xp poszło bez problemu.Znalazło mi dwa błędy 00523 Intake air sensor (G42) signal to high oraz błąd 00552 Potentiometr for Air flow Meter (G19) Signal to low
Skasowałem je i już się nie pojawiają ale dlaczego były to nie wiem bo nie odczułem nic podczas jazdy.
Ale mam inne pytanie.W grupie 000 Dawka Paliwa powinna być miedzy 15-30 a kat wtrysku między 50 a 65.U mnie natomiast jest dawka 12-13 a kąt wtrysku 46-48 czy powinienem coś z tym robić czy lepiej zostawić i nic nie ruszać?
Aha i temperatura cieczy jest 69-70 a na wskaźniku prawie 90 - czy to chodzi o ten niebieski od świec czy ten z tyłu głowicy który daje na zegary?

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 15 lut 2014, 22:24

Ponieważ mrozy puściły postanowiłem zrobić logi po skróceniu sztangi.

W między czasie, odetkałem EGR, zakładając nową uszczelkę, bo w czasie mrozów, na krótkich odcinkach była tragedia z zagrzewaniem.
Nie miałem ciągle okazji zmniejszyć kąta wtrysku ciągle jest 61-65 (chcę jutro się za to wziąć, zobaczymy jak wyjdzie). Dawka 4,4mg.

Właściwy log zaczyna się od znacznika 26.98 (musiałem poczekać na właściwe warunki drogowe).
Zasadniczo turbina zaczęła ładować przyzwoicie w starym logu ładowała 1,1 bar dopiero przy 3400, w nowym 1,1 bara jest przy ok 2600.

Moje pytanie brzmi, czy dynamika wzrostu ciśnienia od 1500 do tych 2600 jest prawidłowa, czy coś jeszcze przeszkadza turbinie w pełnym oddechu np. katalizator czy dolot, do którego jeszcze nigdy nie zaglądałem.

Stary Log grupy 011
Nowy Log grupy 011

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lut 2014, 23:13

mareki pisze:Moje pytanie brzmi, czy dynamika wzrostu ciśnienia od 1500 do tych 2600 jest prawidłowa,
Na jakim biegu jechałeś od znacznika 26.98 :?: bo jak na trójce ,to trochę pużno doładowanie wstaje ,jak na wyższym ,to tym bardziej ...zloguj to samo z odpiętym wezykiem gruszki ,i zloguj też 003 z przepływką

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 15 lut 2014, 23:46

Robione na 3 biegu.
Spróbuje ściągnąć jutro wężyk i się przejechać.

Wydawało mi się, że w grupie 003 z przepływną jest ok.
Mógłbyś rzucić okiem na stary log:
Stary log 003

Czy coś jest z nim nie tak ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lut 2014, 09:14

Przepływka jak najbardziej ok...w sumie nie ma się co czepiać doładowania ,mogło by być o ok.100mb większe ,ale przy 2tys jest już ok.0,9 bara ,więc jest ok.
mareki pisze: czy coś jeszcze przeszkadza turbinie w pełnym oddechu np. katalizator czy dolot, do którego jeszcze nigdy nie zaglądałem.
Katalizator zwykle po tylu latach ,nie robi nic dobrego i tłumi tylko spaliny ,wiec należy go profilaktycznie wywalić ,wybić zawartość i załozyć z powrotem ,albo zastąpić pierwszym tłumikiem, zdaje się z 1,6 TD ,który pasuje w miejsce katalizatora w zasadzie bez rzadnej rzeżby

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 lut 2014, 15:44

hudy pisze: Aha i temperatura cieczy jest 69-70 a na wskaźniku prawie 90 - czy to chodzi o ten niebieski od świec czy ten z tyłu głowicy który daje na zegary?
Tą temperature widzi komp z niebieskiego czujnika, w boschu masz inne wartości troche i temperatura nie jest pokazywana w stopniach celsjusza,
temperature masz dobrą, tu masz tabelke z wykresem dla grupy 0
Obrazek

A co do dawki i kąta wtrysku- jak jest dobrze to nie ma co pchać rąk i przestawiać.

[ Dodano: 2014-02-16, 15:43 ]
Witam Ponownie <ok>
Kolejne logi do oceny :mrgreen:
https://audi80.pl/piotrezz,u,32829.htm
Seria z wtryskami afn, powyzej 4 tys obr juz tak żwawo nie zbiera sie:
Grupa 3i4 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160628.html
grupa 8 i 11 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160629.html



i następne https://audi80.pl/marcin11,u,29971.htm
grupa 3 i 4 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160630.html
grupa 8 i 11 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160631.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lut 2014, 16:58

Krzysiek 84 pisze:Seria z wtryskami afn, powyzej 4 tys obr juz tak żwawo nie zbiera sie:
Grupa 3i4 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160628.html
grupa 8 i 11 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_160629.html
Pierwszemu najwyrażniej skończyły się możliwości ,bo przy 4 tys w zasadzie osiągnął co miał osiągnąć ;-)
a temu najwyrażniej brak doładowania ,bo i wskazania przepływki zaniżone z tego powodu , dawka również przycięta przez kompa

Piotrezz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 28 paź 2012, 20:26
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Piotrezz » 16 lut 2014, 17:51

MUNIOR, Czyli co do moich logów można powiedzieć że wszystko w porządku? ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lut 2014, 19:53

Piotrezz pisze:MUNIOR, Czyli co do moich logów można powiedzieć że wszystko w porządku? ;)
No ja tu nie mam się czego czepić 8-) chipsa sobie zrób ,to zobaczysz jak będzie śmigał na AFN -ach :mrgreen: bo się teraz marnują ;-) Od Krzyśka84 ,było sobie na próbę 16 tkę zapiać :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 lut 2014, 20:24

MUNIOR pisze: Od Krzyśka84 ,było sobie na próbę 16 tkę zapiać :mrgreen:
Przeczyścić komin troszke przy 1,35 bara <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl