Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 20V 7A 170KM] Wywala caly plyn przez zbiornik wyrown

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Fenix20v
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 sty 2014, 09:48

[B3 2.3 20V 7A 170KM] Wywala caly plyn przez zbiornik wyrown

Post autor: Fenix20v » 08 sty 2014, 11:44

Witam

Jak w temacie postanowilem wymienic to co mialo byc plynem a wygladalo jak pomidorowa zalalem plynu 5l dolalem wody i wszystko zaczelo wywalac przez zbiornik wyrownawczy malo tego zaczelo kapac z tlumika co moze byc tego przyczyna

Dodam jeszcze ze moja przygoda z 20v dopiero sie zaczyna prosze o pomoc

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 sty 2014, 11:51

zacznij od termostatu, ale wg mnie.... uszczelka Ci poszła. prawdopodobnie był zalany jakimś środkiem uszczelniającym do chłodnic i wymieniając go - udrożniłeś uszczelkę...

ps współczuję Ci, jeśli to Twoje pierwsze i jedyne auto... zrazisz się do Audi, jeśli bedziesz je naprawiał bez znajomości tematu.

ps2. nie było B4 z silnikiem 7A

ps3. nie było Audi 80 coupe quattro. Nigdy.

Fenix20v
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 sty 2014, 09:48

Post autor: Fenix20v » 08 sty 2014, 12:56

Uhu no to ladny poczatek przygody sie zapowiada

Dodam ze mam ja dopiero tzeci dzien ... :-(

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 sty 2014, 12:58

Polecam lekturę moich, i nie tylko moich, wątków o 7A, bo to silnik specjalnej troski, a w dodatku mając auto po swapie, nigdy nie wiesz, czy jest to dobrze zrobione, i szukanie usterki może się przez to wydłużyć...

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 08 sty 2014, 14:59

Z wysokiego C widzę kolega zaczyna. Oby obawy Leo nie były trafne ale wszystko na to wskazuje, że wydmuchało uszczelkę lub głowica jest gdzieś pęknięta. Ukłąd będzie łapał ciśnienie po czym wywalał najłatwiejszą drogą płyn. Do tego będzie się gotował - zaciągane powietrze w układ chłodzenia będzie pogarszać przepływ.

Sprawdź:
- termostat
- ustawienie rozrządu (jak będzie przestawiony to będzie sypać zapłonem na tyle aby silnik dochodził do spalania stukowego a to może prowadzić do podwyższonej temperatury silnika i wywalania płynu)
- drożność układu chłodzenia (włącznie z chłodnicami, nagrzewnicą)

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 08 sty 2014, 19:00

Też od niedawna mam 7a i jeszcze nie ogarnąłem tego jak należy, ale Ty zaczynasz od razu grubo. Jeśli nagrzewnica i chłodnica są drożne to, niestety nie ma innej drogi niż zdejmowanie głowicy.
Koledzy dobrze mówią, zalał ktoś jakim syfem i sprzedał.

Pozdrawiam i trzymam kciuki

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 09 sty 2014, 00:49

Ja tez bym na poczatek sprawdzil drożnosc chłodnic.Mialem kiedys taki przypadek wlasnie ze auto zalane bylo jakims uszczelniaczem i potem wywalalo plyn zbiorniczkiem.Po wymianie chlodnicy i prawidlowym odpowietrzeniu problem nie wystapil ponownie.A jesli to nie to to takze celuje w uszczelke.Podjedz do warsztatu niech Ci zrobią test na zawartosc CO2.Bedziesz po czesci wiedzial czy to uszczelka.A jak uszczelka to niestety Twoje problemy sie dopiero zaczeły bo remont 7A nie bedzie tani.

szymTD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Niepołomice

Post autor: szymTD » 15 lut 2014, 23:12

Miałem taki sam problem jak ty kolego niestety u mnie była to uszczelka pomiedzy 2 a 3 cylindrem była wydumchana jesli bedziesz robił samemu to koszt niedrogi lecz jesli serwis to juz nie za ciekawie.

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 15 lut 2014, 23:44

uszczelka pod głowicę + planowanie. na 100000% to Cb kolego nie minie :)


powodzenia :)

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 16 lut 2014, 10:11

0ldTimeR pisze:jesli bedziesz robił samemu to koszt niedrogi lecz jesli serwis to juz nie za ciekawie.
to nie syfrenka kolego, tu głowicą o kamień potrzeć to nic nie da, nie będzie splanowana... ;) Poza tym jak już oddawać czapkę to zrobić mu komplet, z wymianą prowadnić, gniazdami i uszczelniaczami. Ale niestety tanio skóry nie sprzeda. Sama uszczelka jest drogocenna....

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 17 lut 2014, 11:40

quattroBandit, remont Ng czy 7A spokojnie mozna zrobic samemu.Pewnie kolega mial na mysli rozbieranie i potem samodzielne skladanie.Wiadomo ze sam glowicy nie splanujesz. :mrgreen: Dodatkowo proponuje sprawdzic ja na szczelnosc.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 lut 2014, 12:05

nie zrobisz samemu, wału nie wyszlifujesz, głowicy nie zrobisz.... cylindrów nie przeszlifujesz...

zukreator

Post autor: zukreator » 17 lut 2014, 13:52

Leo, ale samemu można silnik zdemontowac i graty porozwozić na obróbke, jednocześnie wiedząc za co ile sie płaci.
Potem wszystko poskładać samemu i 500 zł jak nic zostaje ci w kieszeni.


Poza wszelkimi rodzajami szlifu i frezowania, czy toczenia całą reszte można samemu zrobic.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 17 lut 2014, 19:54

jeśli kolega ma większe pojęcie o autach niż to gdzie są biegi i co tankować, to teoretycznie powinien sobie poradzić ;-) Na pewno z 10v, a 20v może mieć więcej... komplikacji ;-) co krok to zasadzka ;-)

kiwi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2014, 19:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kiwi » 17 lut 2014, 22:17

! krok to sprawdź test C02 ( w zal. od warsztatu od 20-100pln)

Jak zamulony układ chłodzenia ..proponuje zrobić płukanke z octu i wody .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl