Witam. Autko mam od niedawna. Jest to moja pierwsza audi i pierwszy gazownik.
Problem polega na tym iż zaleję silnik olejem i podczas trasy mniej więcej 300 km potrafi spalić ok 1,5 litra oleju. Do tego mocno śmierdzi spalonym olejem podczas jazdy jak tylko otworzę okno. Płynu od chłodnicy nie ubywa ani nie miesza się z olejem. Podjechałem dzisiaj do jednego (myślałem zawsze że dobrego - do dziś) mechanika i powiedział mi że najlepiej abym auto sprzedał bo szkoda czasu bo silnik jest już wyeksploatowany dlatego tyle żre oleju :evil: gdzie nawet nie zobaczył do auta. Poza tym " b4 to tylko na pole ziemniaki wozić, kup sobie porządne auto..." rozwaliło mnie do końca ( i mówi to koleś który na co dzień jeździ skuterem <lol> ). Aktualny przebieg to ok 330 tys. U mnie w mieście nie ma wiele zakładów mechanicznych, a przynajmniej nie dobrych.
A że szybko nie odpuszczam i podoba mi się to auto, więc nie mam zamiaru sprzedawać i kupować jakieś padalniczki typu golf itd...
Jak to jest panowie ? ktoś mi coś doradzi?
Pozdrawiam
[B4 2.0 ABT] Ubywa olej i kpci z wydechu
Olej może ubywać bo leje się z pod pokrywy zaworów i leci na kolektor wydechy i tam się spala. Sprawdź silnik czy gdzieś nie ma większych wycieków oleju. Możesz poszukać na forum bo było już kilka tematów o kopceniu z wydechu.
Jaki kolor ma dym unoszący się z wdechu. Bo może to być para wodna skoro masz elpidżi
Jaki kolor ma dym unoszący się z wdechu. Bo może to być para wodna skoro masz elpidżi
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Guapo, zapraszam do lektury http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... 20kopcenie
Jeśli silnik nie gubi oleju to ewidentnie wymaga remontu no i tyle w temacie.
Jeśli silnik nie gubi oleju to ewidentnie wymaga remontu no i tyle w temacie.
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
Jak śmierdzi spod maski to na pewno olej ucieka na gorące elementy silnika: kolektor ssący, wydechowy i często na rurę wydechową-po otwarciu maski widać wtedy śmierdzący dymek .Często puszcza uszczelka pokrywy zaworów i warto zobaczyć z lewej strony silnika czy niejest zalany olejem kolektor ssący pod 'patelnią' <ok>