[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No przecież napisałem rady kilka postów powyżej <ok> najwyrażniej brak doładowania ,bo i wskazania przepływki zaniżone z tego powodu...a jak to sprawdzić to chyba oczywiste 8-) i powtarzać w kółko nie trzebaMarcin11 pisze:No a druga grupa logów? jakieś rady? może być problem z przepływką? czy to n75?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witam, Autko https://audi80.pl/andrzejsz23,u,26962.htm
ori seria, Kolega chce zamontować wtryski Afn i zaadoptować Ecu 16 bit z softem 130/300
Czy z poniższych logów wszystko jest ok i nadaje sie do chiptuningu :?:
Grupa 3 i 11 na trzecim biegu: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166075.html
Grupa 4 i 8 http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166077.html
Grupa 3 i 11 podejście drugie na trzecim biegu http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166078.html
Grupa 3 i 11 na czwartym biegu, troche krótkie bo warunki nie pozwalały
http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166084.html
Grupa 0 Statyczne w MB http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166079.html
Grupa 7 Statyczne w MB http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166080.html
Grupa 8 Statyczne w MB http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166081.html
Grupa 0 Statyczne w BS http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166082.html
Grupa 13 Statyczne w MB http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166083.html
I to na tyle, więcej grzechów nie pamietam :mrgreen:
ori seria, Kolega chce zamontować wtryski Afn i zaadoptować Ecu 16 bit z softem 130/300
Czy z poniższych logów wszystko jest ok i nadaje sie do chiptuningu :?:
Grupa 3 i 11 na trzecim biegu: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166075.html
Grupa 4 i 8 http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166077.html
Grupa 3 i 11 podejście drugie na trzecim biegu http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166078.html
Grupa 3 i 11 na czwartym biegu, troche krótkie bo warunki nie pozwalały
http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166084.html
Grupa 0 Statyczne w MB http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166079.html
Grupa 7 Statyczne w MB http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166080.html
Grupa 8 Statyczne w MB http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166081.html
Grupa 0 Statyczne w BS http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166082.html
Grupa 13 Statyczne w MB http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166083.html
I to na tyle, więcej grzechów nie pamietam :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żle nie jest ,ale jechać to nie będzie jak powinno ,ani na ori ,ani tym bardziej na tuningowanym kompie .... po pierwsze ,przepływka tnie już przy 2,7tys obr ,komp w tym momencie od razu tnie dawkę i nie pojedzie . Przepływkę można sprubować wyczyścić ,ewentualnie podmienić na sprawną .Po drugie ,korekcje wtryskiwaczy dość wysokie ,w 013 ,a pierwszego to nawet kosmicznie wysokie i niedopuszczlane :roll: takze wymiana wtrysków ,w tym przypadku ,jak najbardziej wskazana i zalecana 8-)
Ostatnio zmieniony 23 mar 2014, 20:15 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Różnie z tym bywa :roll: czasem daje ,czasem nie ...jak po wymontowaniu ,widać gołym okiem, że przepływka w srodku mocno brudna ,to jest duża szanasa że czyszczenie pomoże ...najprościej zaślepić z jednej strony ,nalać trochę benzyny ,zaślepić z drugiej i robimy "szejka " i tak aż benzynka zacznie się czysta wylewać 8-)andrzejsz23 pisze:A czy przepływomierz da się wyczyścić i czy coś to da? Bo gdzieś kiedyś czytałem że raczej czyszczenie może nie dać żadnego efektu.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witam wszystkich,
od jakiegoś czasu mam problem z samochodem. Mianowicie stracił na mocy, nie przyspiesza jak kiedyś, nie jest tak dynamiczny. Po przegazowaniu auta powyżej 3500 rpm troszkę jakby się polepszało, jednakże nie jest to to samo co kiedyś. Praktycznie przy każdym ponownym uruchomieniu silnika problem się powtarza.
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Poniżej linki do wykonanych przeze mnie logów dynamicznych jak i statycznych. Są to moje pierwsze pomiary tak więc proszę o wyrozumiałość.
Dynamiczne:
Log (5 - 000)
Log (7 - 001)
Log (8 - 003)
Log (6 - 004)
Log (2 - 008)
Log (4 - 010)
Log (3 - 011)
Statyczne (grupy normalnie):
Log (0 - 000,001,003)
Log (1 - 004,007,013)
Pozdrawiam,
Mirek
od jakiegoś czasu mam problem z samochodem. Mianowicie stracił na mocy, nie przyspiesza jak kiedyś, nie jest tak dynamiczny. Po przegazowaniu auta powyżej 3500 rpm troszkę jakby się polepszało, jednakże nie jest to to samo co kiedyś. Praktycznie przy każdym ponownym uruchomieniu silnika problem się powtarza.
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Poniżej linki do wykonanych przeze mnie logów dynamicznych jak i statycznych. Są to moje pierwsze pomiary tak więc proszę o wyrozumiałość.
Dynamiczne:
Log (5 - 000)
Log (7 - 001)
Log (8 - 003)
Log (6 - 004)
Log (2 - 008)
Log (4 - 010)
Log (3 - 011)
Statyczne (grupy normalnie):
Log (0 - 000,001,003)
Log (1 - 004,007,013)
Pozdrawiam,
Mirek
Nie jestem ekspertem, ale na szybko widzę po logach:
007 stat, dziwną temperaturę paliwa (-30).
000 stat, niski kąt wtrysku 29, zamiast 50-55
011 dyn, turbo ładuje tylko 0,5 bar
003 dyn, przepływa dostaje tylko połowę powietrza, które powinno przez nią przelecieć, przy czym ta połowa jest bardzo stabilna
Czy ty nie masz zrobionego bajpasu N75? Zdaje się, że przy bajpasie N75, doładowanie jest ucięte do 0,5-0,6 bar. Chyba, że nieszczelnym dolot, ale nie wiem czy wtedy wartości byłby takie równe.
007 stat, dziwną temperaturę paliwa (-30).
000 stat, niski kąt wtrysku 29, zamiast 50-55
011 dyn, turbo ładuje tylko 0,5 bar
003 dyn, przepływa dostaje tylko połowę powietrza, które powinno przez nią przelecieć, przy czym ta połowa jest bardzo stabilna
Czy ty nie masz zrobionego bajpasu N75? Zdaje się, że przy bajpasie N75, doładowanie jest ucięte do 0,5-0,6 bar. Chyba, że nieszczelnym dolot, ale nie wiem czy wtedy wartości byłby takie równe.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Czujnik temp.paliwa ,zgon .Przeływka ,zgon ,albo coś nakombinowane ,bo wskazania stoją w miejscu .Doładowanie ,prawie zgon ,bo na 0,5 bara ,to nie pojedzie :roll: O zbyt pużnym kacie wtrysku ,nawet nie wspominam :roll: Przy tych usterkach ,jedzie to pewnie tak ,że rowerem mozna Cię objechać :mrgreen: W sumie wszystkie usterki , do ogarnięcia w ok. 2 godziny 8-)vitoc pisze:Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu
Dziękuje bardzo za tak szybką odpowiedź.
Bajpasu N75 nie robiłem. Jedynie wężyki zostały wymienione.
Przepływomierz faktycznie wyglądał na ruszany. Dodatkowo zrobiłem test, przy odpiętej przepływce i samochodem dało się jechać i już mnie rowerem nie objeżdżali, natomiast ze wsadzoną diodą samochód odżył. Tak więc przepływomierz do wymiany. Czy padnięta przepływka może mieć wpływ na wartość doładowania ?
Próbowałem samemu rozgryźć czytanie logów ale po prostu tego wszystkiego nie widzę. Czy moglibyście powiedzieć gdzie na przykład w dynamicznych logach w 011 jest zawarta wartość doładowania 0,5 bara ?
Odnośnie samych logów i wrzucania ich na forum, chciałbym wiedzieć tak na przyszłość czy zostały dobrze przerobione i zamieszczone?
Ciężko jest też robić logi gdy auto nie jedzie tylko się toczy, tak więc możecie mi powiedzieć czy trzeba logować grupy w próbie dynamicznej pojedynczo czy też nie koniecznie?
Zdaję sobie sprawę że wszystkie usterki są do ogarnięcia w ok. 2 godziny jeżeli ktoś się na tym zna, jednakże z Wrocławia do Lubartowa to troszkę daleko :mrgreen:
Na co tak naprawdę wpływa czujnik temperatury paliwa, tzn. z takim zepsutym można jeździć czy też będzie to miało jakiś negatywny wpływ na pracę silnika?
Jest to tak naprawdę mój pierwszy diesel w życiu więc też proszę o wyrozumiałość w kwestiach mechanicznych.
Bajpasu N75 nie robiłem. Jedynie wężyki zostały wymienione.
Przepływomierz faktycznie wyglądał na ruszany. Dodatkowo zrobiłem test, przy odpiętej przepływce i samochodem dało się jechać i już mnie rowerem nie objeżdżali, natomiast ze wsadzoną diodą samochód odżył. Tak więc przepływomierz do wymiany. Czy padnięta przepływka może mieć wpływ na wartość doładowania ?
Próbowałem samemu rozgryźć czytanie logów ale po prostu tego wszystkiego nie widzę. Czy moglibyście powiedzieć gdzie na przykład w dynamicznych logach w 011 jest zawarta wartość doładowania 0,5 bara ?
Odnośnie samych logów i wrzucania ich na forum, chciałbym wiedzieć tak na przyszłość czy zostały dobrze przerobione i zamieszczone?
Ciężko jest też robić logi gdy auto nie jedzie tylko się toczy, tak więc możecie mi powiedzieć czy trzeba logować grupy w próbie dynamicznej pojedynczo czy też nie koniecznie?
Zdaję sobie sprawę że wszystkie usterki są do ogarnięcia w ok. 2 godziny jeżeli ktoś się na tym zna, jednakże z Wrocławia do Lubartowa to troszkę daleko :mrgreen:
Na co tak naprawdę wpływa czujnik temperatury paliwa, tzn. z takim zepsutym można jeździć czy też będzie to miało jakiś negatywny wpływ na pracę silnika?
Jest to tak naprawdę mój pierwszy diesel w życiu więc też proszę o wyrozumiałość w kwestiach mechanicznych.