Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Piotrezz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 28 paź 2012, 20:26
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Piotrezz » 16 lut 2014, 20:44

Trzeba będzie do zetora zaaplikować takiego chipsa ;)

Marcin11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 06 mar 2012, 06:08
Lokalizacja: warm-maz Gołdap

Post autor: Marcin11 » 19 lut 2014, 08:13

No a druga grupa logów? jakieś rady? może być problem z przepływką? czy to n75?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 lut 2014, 17:19

Marcin11 pisze:No a druga grupa logów? jakieś rady? może być problem z przepływką? czy to n75?
No przecież napisałem rady kilka postów powyżej <ok> najwyrażniej brak doładowania ,bo i wskazania przepływki zaniżone z tego powodu...a jak to sprawdzić to chyba oczywiste 8-) i powtarzać w kółko nie trzeba ;-)

Marcin11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 06 mar 2012, 06:08
Lokalizacja: warm-maz Gołdap

Post autor: Marcin11 » 19 lut 2014, 17:35

Ok :-P

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 mar 2014, 18:58

Witam, Autko https://audi80.pl/andrzejsz23,u,26962.htm
ori seria, Kolega chce zamontować wtryski Afn i zaadoptować Ecu 16 bit z softem 130/300
Czy z poniższych logów wszystko jest ok i nadaje sie do chiptuningu :?:
Grupa 3 i 11 na trzecim biegu: http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166075.html
Grupa 4 i 8 http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166077.html
Grupa 3 i 11 podejście drugie na trzecim biegu http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166078.html
Grupa 3 i 11 na czwartym biegu, troche krótkie bo warunki nie pozwalały
http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166084.html

Grupa 0 Statyczne w MB http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166079.html
Grupa 7 Statyczne w MB http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166080.html
Grupa 8 Statyczne w MB http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166081.html
Grupa 0 Statyczne w BS http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166082.html
Grupa 13 Statyczne w MB http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_166083.html

I to na tyle, więcej grzechów nie pamietam :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 mar 2014, 19:44

Żle nie jest ,ale jechać to nie będzie jak powinno ,ani na ori ,ani tym bardziej na tuningowanym kompie .... po pierwsze ,przepływka tnie już przy 2,7tys obr ,komp w tym momencie od razu tnie dawkę i nie pojedzie :-P . Przepływkę można sprubować wyczyścić ,ewentualnie podmienić na sprawną .Po drugie ,korekcje wtryskiwaczy dość wysokie ,w 013 ,a pierwszego to nawet kosmicznie wysokie i niedopuszczlane :roll: takze wymiana wtrysków ,w tym przypadku ,jak najbardziej wskazana i zalecana 8-)
Ostatnio zmieniony 23 mar 2014, 20:15 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 mar 2014, 19:52

Pierwsze okienko w korektach to dużo miało, reszta tez mało co lepsza, a więc poszukiwanie wtrysków Afn jak najbardziej wskazane ;-)

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 23 mar 2014, 20:45

Dzięki wielkie Krzysiek 84,za zrobienie logów i Tobie MUNIOR, za ich "przetłumaczenie". Czyli przepływomierz i wtryski do wymiany.
A czy przepływomierz da się wyczyścić i czy coś to da? Bo gdzieś kiedyś czytałem że raczej czyszczenie może nie dać żadnego efektu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 mar 2014, 21:01

andrzejsz23 pisze:A czy przepływomierz da się wyczyścić i czy coś to da? Bo gdzieś kiedyś czytałem że raczej czyszczenie może nie dać żadnego efektu.
Różnie z tym bywa :roll: czasem daje ,czasem nie ...jak po wymontowaniu ,widać gołym okiem, że przepływka w srodku mocno brudna ,to jest duża szanasa że czyszczenie pomoże ...najprościej zaślepić z jednej strony ,nalać trochę benzyny ,zaślepić z drugiej i robimy "szejka " i tak aż benzynka zacznie się czysta wylewać 8-)

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 23 mar 2014, 21:04

Aha. Tak szczerze mówiąc to jestem trochę zielony w tym temacie, ale postaram się tak zrobić jak piszesz. Żeby sprawdzić czy czyszczenie coś dało to będzie trzeba znowu logi zrobić?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 mar 2014, 21:36

Tak, za miesiąc na spocie ponownie Logi :mrgreen:

vitoc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 15 lip 2011, 20:39

Post autor: vitoc » 08 kwie 2014, 10:08

Witam wszystkich,

od jakiegoś czasu mam problem z samochodem. Mianowicie stracił na mocy, nie przyspiesza jak kiedyś, nie jest tak dynamiczny. Po przegazowaniu auta powyżej 3500 rpm troszkę jakby się polepszało, jednakże nie jest to to samo co kiedyś. Praktycznie przy każdym ponownym uruchomieniu silnika problem się powtarza.

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Poniżej linki do wykonanych przeze mnie logów dynamicznych jak i statycznych. Są to moje pierwsze pomiary tak więc proszę o wyrozumiałość.

Dynamiczne:

Log (5 - 000)
Log (7 - 001)
Log (8 - 003)
Log (6 - 004)
Log (2 - 008)
Log (4 - 010)
Log (3 - 011)

Statyczne (grupy normalnie):

Log (0 - 000,001,003)
Log (1 - 004,007,013)

Pozdrawiam,
Mirek

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 08 kwie 2014, 15:30

Nie jestem ekspertem, ale na szybko widzę po logach:
007 stat, dziwną temperaturę paliwa (-30).
000 stat, niski kąt wtrysku 29, zamiast 50-55

011 dyn, turbo ładuje tylko 0,5 bar
003 dyn, przepływa dostaje tylko połowę powietrza, które powinno przez nią przelecieć, przy czym ta połowa jest bardzo stabilna

Czy ty nie masz zrobionego bajpasu N75? Zdaje się, że przy bajpasie N75, doładowanie jest ucięte do 0,5-0,6 bar. Chyba, że nieszczelnym dolot, ale nie wiem czy wtedy wartości byłby takie równe.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 kwie 2014, 18:12

vitoc pisze:Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu
Czujnik temp.paliwa ,zgon .Przeływka ,zgon ,albo coś nakombinowane ,bo wskazania stoją w miejscu .Doładowanie ,prawie zgon ,bo na 0,5 bara ,to nie pojedzie :roll: O zbyt pużnym kacie wtrysku ,nawet nie wspominam :roll: Przy tych usterkach ,jedzie to pewnie tak ,że rowerem mozna Cię objechać :mrgreen: W sumie wszystkie usterki , do ogarnięcia w ok. 2 godziny 8-)

vitoc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 15 lip 2011, 20:39

Post autor: vitoc » 09 kwie 2014, 07:30

Dziękuje bardzo za tak szybką odpowiedź.

Bajpasu N75 nie robiłem. Jedynie wężyki zostały wymienione.

Przepływomierz faktycznie wyglądał na ruszany. Dodatkowo zrobiłem test, przy odpiętej przepływce i samochodem dało się jechać i już mnie rowerem nie objeżdżali, natomiast ze wsadzoną diodą samochód odżył. Tak więc przepływomierz do wymiany. Czy padnięta przepływka może mieć wpływ na wartość doładowania ?

Próbowałem samemu rozgryźć czytanie logów ale po prostu tego wszystkiego nie widzę. Czy moglibyście powiedzieć gdzie na przykład w dynamicznych logach w 011 jest zawarta wartość doładowania 0,5 bara ?

Odnośnie samych logów i wrzucania ich na forum, chciałbym wiedzieć tak na przyszłość czy zostały dobrze przerobione i zamieszczone?
Ciężko jest też robić logi gdy auto nie jedzie tylko się toczy, tak więc możecie mi powiedzieć czy trzeba logować grupy w próbie dynamicznej pojedynczo czy też nie koniecznie?

Zdaję sobie sprawę że wszystkie usterki są do ogarnięcia w ok. 2 godziny jeżeli ktoś się na tym zna, jednakże z Wrocławia do Lubartowa to troszkę daleko :mrgreen:

Na co tak naprawdę wpływa czujnik temperatury paliwa, tzn. z takim zepsutym można jeździć czy też będzie to miało jakiś negatywny wpływ na pracę silnika?

Jest to tak naprawdę mój pierwszy diesel w życiu więc też proszę o wyrozumiałość w kwestiach mechanicznych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl