Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Błąd 01268 Nastawnik dawki

ODPOWIEDZ
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[B4 1Z] Błąd 01268 Nastawnik dawki

Post autor: Jelly » 16 sty 2014, 12:58

Witam
Wczoraj po pok 2h postoju dwukrotnie zgasło mi auto. Wyglądało to tak, ze ruszyłem i po wrzuceniu 2 auto gasło. Później odpaliłem i przejechałem ok 80km bez najmniejszych problemów.
Po powrocie do domu podłączyłem VAGa który pokazał dwukrotnie błąd 01268 - Quantity Adjuster (N146) 18-00 Upper Limit i 17-00 Control Difference

Błędy wykasowałem i po nocnym postoju przejechałem ok 15km bez problemów.
Naczytałem się jednocześnie wiele na temat tego błędu i nie wiem czy mam się przejmować czy nie, bo ewentualne przyczyny mogą być oczywiście różne. Jedne mniej inne mniej kosztowne.
U mnie napięcie nastawnika jest niezmienne przed i po błędzie - 1,42V i dawka też się nie zmieniła - 4,6mg. Czujnik temp paliwa pokazywał temp. paliwa 30,6stopnia przy temperaturze płynu 81stopni.
Nie wiem czy to może mieć wpływ ale we wrześniu zmieniłem komputer na 16bit z wirusem do Muniora. Od tego czasu przejechałem ok 6000km bez problemów do teraz.
Czy sugerujecie żeby coś robić czy póki co obserwować czy znów się powtórzy??
Nie chciałbym być zaskoczony jak gdzieś dalej pojadę, ze nagle zgaśnie i już nie odpali...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 sty 2014, 15:28

Jelly pisze:Wczoraj po pok 2h postoju dwukrotnie zgasło mi auto. Wyglądało to tak, ze ruszyłem i po wrzuceniu 2 auto gasło. Później odpaliłem i przejechałem ok 80km bez najmniejszych problemów.
Po powrocie do domu podłączyłem VAGa który pokazał dwukrotnie błąd 01268 - Quantity Adjuster (N146) 18-00 Upper Limit i 17-00 Control Difference
Prawdopodobnie brak styku we wtyczce ,ewentualnie coś się dzieje w samym nastawniku ...być może był kiedyś czyszczony i lut nie za bardzo trzyma ...Jest też trzecia opcja ,nastawnik przycina się fizycznie,po prostu ma zbyt duży opór i za ciążko chodzi 8-) Zjrzyj pod dekielek ,sprawdż czy ewentualne luty ,po czyszczeniu są ok. poruszaj za palec czy czsem się nie przycina ...ale pierwsza rzecz ,to poruszaj wtyczką od nastawnika ,na odpalonym silniku ...jak szarpnie ,lub zgasnie ,to nie musisz dalej szukać ;-)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 16 sty 2014, 16:02

Wtyczką ruszałem, ale nic się nie zadziało. Co mnie zastanawia to, że po przegazowaniu na przewodzie paliwowym do pompy widać że idą bańki powietrza. A jak chodzi równo na postoju to tego nie ma. Pojawiają się po zdjęciu nogi z gazu. Ale czy jakies zapowietrzanie może byc przyczyną tego błędu??
Wracając do domu jechałem kilka km tak pod 180km/h i cały czas pracuje normalnie i nie załapał błędu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 sty 2014, 16:29

Pęcheżyki powietrza ,bez związku z błedem nastawnika ...ja też mam ;-)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 18 lut 2014, 22:43

Minął miesiąc i niestety wracam do tematu.
Dziś znów zgasło mi auto w czasie jazdy, ale tym razem już nie odpalił z miejsca.
Dopiero po ok. godzinnym postoju auto odpaliło. Najwyższy czas się tym konkretnie zająć. Jak już pisałem wcześniej , wtyczka raczej to nie jest.
Jeśli chodzi o sprawdzenie lutów to czy można przelutować styki bez zdejmowania nastawnika??
Niezbyt mi się uśmiecha kolejne zakładanie nastawnika i zabawa z ustawianiem dawki. Ponadto kolega Munior zasugerował, że nastawnik może się "przycinać fizycznie" co to właściwie oznacza a bardziej co z tym zrobić :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 lut 2014, 17:41

Jelly pisze:Ponadto kolega Munior zasugerował, że nastawnik może się "przycinać fizycznie" co to właściwie oznacza a bardziej co z tym zrobić
Zdjąć ,rozebrać ,sprawdzić czy ośka kręci się swobodnie , wyczyścić ,złozyć i zamontować 8-)
Jelly pisze:Jeśli chodzi o sprawdzenie lutów to czy można przelutować styki bez zdejmowania nastawnika??
Raczej cięzko poprawić luty w tej pozycji ,bo cyna po rozgrzaniu spłynie w dół ,ale zdjąć dekielek i zajrzeć do styków ,zawsze można ...przy okazji rozruszać nastawnik, za ramię odczytu RSW
Jelly pisze:Niezbyt mi się uśmiecha kolejne zakładanie nastawnika i zabawa z ustawianiem dawki.
No to niestety ,samo się raczej na pewno nie naprawi ;-)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 20 lut 2014, 09:53

No i znów <piwo> dla kolegi Muniora. Faktycznie 1 lut nie trzymał. Choć nie było lekko to udało się polutować bez zdejmowania nastawnika.
Dzięki za pomoc!!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 lut 2014, 15:56

Jelly pisze:No i znów <piwo> dla kolegi Muniora.
Ktoś posmarkał ,zamiast polutować 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl